Uautoriseret printer driver? (Ricoh)
Fra : Esben

Dato : 10-04-06 15:22

Den eneste printer jeg har adgang til min uddannelse har en forældet
driver til mac, der ikke bare ikke virker, men spytter noget "postscript
fejl" &%"¤# gibberish ud på print. Nogen der ved om der et workaround?
(gimp?) Den behøver ikke understøtte alle de avancerede features i denne
kombinerede kopimaskine og printer.

Det drejer sig om en Ricoh Aficio 2045.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-06 17:33

Hej Esben

Hm, Ricoh har aldrig kørt godt på Mac, men jeg mener, der er driver til
en del af de nyere i 'Gutenprint 5.0.0rc2' (tidl GIMPPrint). - Jeg har
ihvertfald fået en masse nye drivere til printere, der ikke er med i
hverken 10.3.x eller 10.4.x.....

http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/695467/gutenprint-5.0.0-rc2.ppc.dmg

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Esben

Dato : 10-04-06 23:56

> [...]
> del af de nyere i 'Gutenprint 5.0.0rc2' (tidl GIMPPrint). - Jeg har
> ihvertfald fået en masse nye drivere til printere, der ikke er med i

Tak for "alt"! - bortset fra topposting, som du skulle føle dig for
"go'" til

Fra : Esben

Dato : 11-04-06 10:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]

Den her model var så åbenbart ikke med - har tænkt mig for første gang i
3 år at give min maskine en clean install - efter have klonet system
5-6-7 gange og opgraderet fra 10.2.3 over diverse opgraderinger til
10.4.6 - så måske det vil hjælpe.... (på mange andre ting også...)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Schyth

Dato : 12-04-06 11:24

Hej,

Er der overhovedet postscript modul i den Ricoh Aficio maskine, så vidt
jeg husker sælges den som standard uden - og tillægsprisen for PS
modulet er 15K+ så det er ret normalt at man ikke medtager dette for at
få den til at se billigere ud.

Er det en Postscript fejl eller al postscript koden?

Iøvrigt er alle richos maskiner kompatible med en HP Laserjet 4 driver - så
den vil du i alle tilfælde kunne bruge...

/Martin

Fra : Esben

Dato : 12-04-06 20:09

Martin Schyth <fumsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg husker sælges den som standard uden - og tillægsprisen for PS
> modulet er 15K+ så det er ret normalt at man ikke medtager dette for at

Det var jo klart muligt, PC'ere har ikke lige så meget tradition for
postscript-understøttelse og det er jo bare en sort/hivs model

> Er det en Postscript fejl eller al postscript koden?

masser af kode (sidevis med store blanke felter) og ingtet af teksten.
Ricohs driver der ud som den kun er skrevet til en postscript model, så
det giver jo mening....

> Iøvrigt er alle richos maskiner kompatible med en HP Laserjet 4 driver - så
> den vil du i alle tilfælde kunne bruge...

OK cool - mange tak! - den er jo så allerede installeret, men vil jo nok
ikke understøtte de mere cool features som automatisk hulning og
hæftning.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Schyth

Dato : 18-04-06 11:46

Hej Igen :)

> OK cool - mange tak! - den er jo så allerede installeret, men vil jo nok
> ikke understøtte de mere cool features som automatisk hulning og
> hæftning.

Nu ved jeg ikke lige hvilke drivere til ricoh maskiner som ligger i OSX,
men følgende maskiner er i samme "driverserie":

Aficio 2027
Aficio 2035
Aficio 3035
Aficio 2045
Aficio 3045
Aficio 2051
Aficio 2060
Aficio 2075

Så hvis du kan finde én af disse burde du kunne bruge
efterbehandlingsmulighederne...

/Martin

Fra : Esben

Dato : 18-04-06 14:27

> [...]

> Aficio 2060
> Aficio 2075
>
> Så hvis du kan finde én af disse burde du kunne bruge

Tror det er den manglende postscriptunderstøttelse der er problemet,
tror kun mac-driveren virker når der er PS.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-06 16:39

> [...]
> fejl" &%"EUR# gibberish ud på print. Nogen der ved om der et workaround?
> (gimp?) Den behøver ikke understøtte alle de avancerede features i denne

du har ikke prøvet en generic PPD?

Fra : Esben

Dato : 14-04-06 10:56

> du har ikke prøvet en generic PPD?

Det har jeg faktisk ikke - kommer der igen på tirsdag - så kan jeg jo
prøve det. Det var nok skuffelsen over at den eksisterende driver ikke
virkede, der satte mig i stå med at tænke i mere konstruktive baner...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-06 13:48

> Det har jeg faktisk ikke - kommer der igen på tirsdag - så kan jeg jo
> prøve det. Det var nok skuffelsen over at den eksisterende driver ikke
> virkede, der satte mig i stå med at tænke i mere konstruktive baner...

Det kræver selvfølgelig, at den har PS eller PS emulering hvilket en
anden skribent bemærkede ikke er en selvfølgelighed.

Af ren nysgerrighed, hvilken uddannelse er du gået i gang med?

Fra : Esben

Dato : 14-04-06 23:42

> Det kræver selvfølgelig, at den har PS eller PS emulering hvilket en
> anden skribent bemærkede ikke er en selvfølgelighed.

Det tror jeg nemlig ikke den har, det kunne i hvert fald være en oplagt
grund til at det ikke virkede...

> Af ren nysgerrighed, hvilken uddannelse er du gået i gang med?

Voksenunderviseruddannelsen på voksenpædagogisk center under Kbh. Komm.
1 årig - er i gang med afsluttende projekt nogle måneder frem - og så
skal jeg være far - og det er helt vildt stort...

Morten, der var en tråd med Camino, der aldrig blev helt færdig - ville
du give de sidste informationer der?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-06 00:03

> Voksenunderviseruddannelsen på voksenpædagogisk center under Kbh. Komm.
> 1 årig - er i gang med afsluttende projekt nogle måneder frem - og så
> skal jeg være far - og det er helt vildt stort...

voksen og følsom?

> Morten, der var en tråd med Camino, der aldrig blev helt færdig - ville
> du give de sidste informationer der?

done.

Fra : Esben

Dato : 17-04-06 10:40