Diskbilledeaf harddisk
Fra : Steen Wrem

Dato : 08-04-06 11:54

Hvis man vil lave et diskbillede af hele ens harddisk, ca. brugt (19giga)
hvordan er det så lige man gør dét?
Hvis man går ind i diskværktøj og laver et nyt billede, har man ikke
mulighed for at lave et diskbillede af hele harddisken, og man kan vel ikke
brænde det over på en række DVD'er.
Kan man brænde det over på flere dvd,er, eller er man nødt til at lægge det
over på en en anden hardisk?
Hvis så ens harddisk ryger sig en tur og man lægger en ny harddisk i, kan
man så bare rulle det på via enten ens netværk eller fra den stribe DVD'er
man har lavet, så alle programmer og ens data fungerer som før??

Vh SteenW

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-04-06 12:05

On 2006-04-08 11:53:39 +0100, Steen Wrem <steen@wrem.net> said:

> Hvis man går ind i diskværktøj og laver et nyt billede, har man ikke
> mulighed for at lave et diskbillede af hele harddisken

Jo da. Du går ind i Disk Utility -> File -> New Disk image from disknsn
(ditdisknavn)

> Kan man brænde det over på flere dvd,er, eller er man nødt til at lægge det
> over på en en anden hardisk?

Det kan man nok godt, men vist ikke med Apples software. Så skal du
have fat i noget der kan splitte images op, og samle dem senere hen.
Det nemmeste er, at have det liggende på en ekstern harddisk.

> Hvis så ens harddisk ryger sig en tur og man lægger en ny harddisk i, kan
> man så bare rulle det på via enten ens netværk eller fra den stribe DVD'er
> man har lavet, så alle programmer og ens data fungerer som før??

Ja, det er meningen, det har fungeret for mig i hvert fald.

--
| Jonas Voss | Dublin, Ireland | 12" PB |

Fra : Steen Wrem

Dato : 08-04-06 13:21

Tak skal du have!
Jeg forsøger