Palm sync med OS 10.4.5
Fra : thohei

Dato : 06-04-06 17:53

Jeg kan ikke længere synkronisere min Palm (m515) med min mac
(osx.4.5). Jeg synes jeg så en besætning et sted om at Palm ikke
længere supporterer Mac. Mon det er sandt og er der en vej uden om.
Jeg har søgt på versiontracker, men kan ikke finde noget.
På forhånd tak.
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 18:12

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> længere supporterer Mac. Mon det er sandt og er der en vej uden om.
> Jeg har søgt på versiontracker, men kan ikke finde noget.

Jeg synkroniserer uden problemer mellem min Palm m130 og Entourage.
Måske skal du bare reinstallere softwaren?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : thohei

Dato : 06-04-06 19:59

Per Rønne wrote:

> Jeg synkroniserer uden problemer mellem min Palm m130 og Entourage.
> Måske skal du bare reinstallere softwaren?
> [...]

Jeg skal præcisere.
Jeg bruger Palms software både til kontakter og til kallender. Altså
både på computer og på Palm Den starter godt nok, men stopper når
den når til DateBook (jeg ved ikke om det betyder noget at den stopper
lige der, men det gør den altså).
Når man ser på Palms hjemmeside, der hvor jeg downloader softwaren,
står der også at den passer til OSX op til 3.8.8 (eller sådan noget)
og altså ikke 4.X.
Jeg har i dag downloaded denne seneste Palm-software og det virker
altså stadig ikke.
Mvh,
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 20:36

> [...]

> og altså ikke 4.X.
> Jeg har i dag downloaded denne seneste Palm-software og det virker

Ja, jeg bruger MacOS X 10.4.5, så jeg ved ikke hvad dine versionsnumre
betyder.

For at kunne synkronisere med Entourage er jeg nødt til først at
installere Palms filer, hvilket jeg gør med Palm Desktop Installer
version 1.0 fra 2001. Men det er naturligvis nogen tid siden jeg sidst
prøvede at synkronisere til Palm Desktop.

Jeg kan sende dig et kopi af filen. Den fylder 20 M, i zip'et form dog
kun 12 M. Men det kræver at du sender mig en mail, som jeg så kan
reply'e til med filen som »attached«. Og at der er plads til at du kan
modtage den ...

Det er også muligt at der er noget helt andet galt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-04-06 20:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg bruger MacOS X 10.4.5, så jeg ved ikke hvad dine versionsnumre
> betyder.

Nej du gør ej
"MacSOUP/DK-2.7 (Mac OS X version 10.4.6)"

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : thohei

Dato : 06-04-06 20:46

Mener du så at jeg skal skrotte min nyeste version af Palm Desktop og
bruge 1.0 i stedet? Jeg bruger 10.4.6 og kan da ikke forestille mig at
Palm 1.0 kan installeres? Men hvis du siger det.
Jeg mailer dig en adresse.
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 20:57

> [...]

> bruge 1.0 i stedet? Jeg bruger 10.4.6 og kan da ikke forestille mig at
> Palm 1.0 kan installeres? Men hvis du siger det.

Jep, og det er naturligvis ikke Palm Desktop 1.0, men version 1.0 af
installationsfilen Palm Desktop Installer, som kun virker på MacOS X.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 06-04-06 22:38

> [...]

> længere supporterer Mac. Mon det er sandt og er der en vej uden om.
> Jeg har søgt på versiontracker, men kan ikke finde noget.

Du har selvfølgelig checket dine permissions - i det her tilfælde kan
det absolut godt være problemet - det er muligt de skal ændres manuelt
og ikke bare i Disk Utility, men prøv at starte der.

Mere diagnostisk vinkel - hvad havde du ændret inden det holdt op med at
virke?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : thohei

Dato : 06-04-06 22:49

Ved ikke rigtigt hvad permissions er. Mener nok at det eneste jeg har
gjort siden den seneste back-up, eller synkronisering, var alm updates.
Altså at styresystemet opdateres via software update.
Ingen lader til at tage alvorligt at der på Palms hjemmeside sættes
en græse for opdateringer til OSX ved 3.X. Jeg håber I har ret og
vil gerne høre mere om permissions.
Tak.
Thomas

Fra : Esben

Dato : 06-04-06 23:10

> [...]

> Ingen lader til at tage alvorligt at der på Palms hjemmeside sættes
> en græse for opdateringer til OSX ved 3.X. Jeg håber I har ret og

OK - åbn Diskværktøj i Hjælpeprogrammer (Disk Utility i Utilities) og
vælg din harddisk og vælg repair permissions eller hvad det nu hedder i
din version. Prøv evt at logge ud og prøv så igen.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 04:36

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> OK - åbn Diskværktøj i Hjælpeprogrammer (Disk Utility i Utilities) og
> vælg din harddisk og vælg repair permissions eller hvad det nu hedder i
> din version. Prøv evt at logge ud og prøv så igen.

Du kan også vælge at boote fra original-DVDen, og så reparere
diktilladelser derfra [der er en option i en pulldown-menu til at starte
Disk Utility; Deskværktøj derfra]. Det er muligt at gøre mere ved en
harddisk, man ikke har bootet fra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : thohei

Dato : 07-04-06 09:24

> [...]
> vælg din harddisk og vælg repair permissions eller hvad det nu hedder i
> din version. Prøv evt at logge ud og prøv så igen.

Har lavet repair permissions og geninstalleret Palm med Palm installer
1,0. Og det er stadig det samme.
Synkroniseringen går godt nok i gang, bla klarer den AvantGo hvor den
henter sider ned fra nettet, men nogle sekunder efter den går i gang
med DateBook stopper den og Conduit Manager 'slutter uventet'. Min
fornemmelse er derfor at det er noget i DateBook der afbryder det, men
måske tager jeg fejl.
Al hjælp er stadig meget velkommen.
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 10:06

> [...]
> med DateBook stopper den og Conduit Manager 'slutter uventet'. Min
> fornemmelse er derfor at det er noget i DateBook der afbryder det, men

Prøv at lave en ny bruger [Æblemenu->Systemindstillinger->System->Konti]
og log ind som denne. Og prøv så at installere Palm etc igen, og
derefter synkronisere.

Det kan sagtens være at det så går godt, og at der bare er noget galt i
dine lokale indstillinger.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-04-06 17:45

Hej Thomas

thohei wrote:

> Har lavet repair permissions og geninstalleret Palm med Palm installer
> 1,0. Og det er stadig det samme.

Du bør _ikke_ bruge Palm Installer på OS X. PalmDesktop indeholder en
egen installer.

> [...]
> med DateBook stopper den og Conduit Manager 'slutter uventet'. Min
> fornemmelse er derfor at det er noget i DateBook der afbryder det, men

Nej, hvis du bruger PalmDesktop ver. 4.2.x er der en kendt fejl i både
'Conduit Manager' og 'Datebook'. Følg de anvisninger, jeg giver i min
andent svar og brug ver. 4.1.0 istedet for.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Esben

Dato : 07-04-06 19:35

> [...]
> med DateBook stopper den og Conduit Manager 'slutter uventet'. Min
> fornemmelse er derfor at det er noget i DateBook der afbryder det, men

Tror du skal følge den fremgangsmåde, der har været meget anvendt de
senere år og logge ind som root når du installerer softwaren.

Først skal du have slået root til:
Åbn Netinfo Manager (eller hvad den hedder på dansk), Under sikkerhed
vælge øverste punkt (Authenticate på Engelsk) indtast dit password. Vælg
derefter "Aktiver rodbruger" eller hvad det nu hedder indtast password 2
gange - nu er den aktiveret. Strengt taget kan du nu lave noget hejs med
"su root" i terminal, men den løsning dropper vi - i stedet åbner du
systemindstillinger> Konti> Login options sæt hak i "Vis loging vindue
som user og password. Log nu ud (Æble-shift-Q) og log ind med username:
root og dit førnævnte password. Installer palm desktop. Log ud og log
ind om din normale bruger (Husk hvad den hedder!) reparer dine
persmissions og så burde du SVJ husker være der.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-06 22:51

On 2006-04-07 20:35:24 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Tror du skal følge den fremgangsmåde, der har været meget anvendt de
> senere år og logge ind som root når du installerer softwaren.

Problemet har eksisteret siden Mac OS X 10.3 og har med tilladelser at
gøre. Nogle mapper har fået forkerte tilladelser, og Palm Desktop kan
derfor ikke installere "HotSync Libraries" i /Library/CFMSupport/. I
artiklen, jeg henviser til nedenfor, hjalp det ikke at installere som
root. Da jeg ikke selv kan lide at være root, ændrede jeg selv
tilladelserne i mapperne, så de tilhørte mig, hvorefter det gik fint
med at installere de forskellige Palm-filer.

<http://db.tidbits.com/getbits.acgi?tbart=07793>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 19-04-06 21:42

> [...]

> Min
> fornemmelse er derfor at det er noget i DateBook der afbryder det, men
Din fornemmelse er ikke helt forkert.
Når Hotsync Manager starter, brugeren genkendes og AvantGo oven i købet
går i gang er der noget galt med de andre conduits. (et conduit er det
stykke software der kør under Hotsync Manager og forbinder databasefilen
på din Palm med en fil til en tilsvarende applikation på din Mac)

Hvad ligger der af conduits i mappen
/Library/Application Support/Palm Hotsync/Conduits og i mappen
~//Library/Application Support/Palm Hotsync/Conduits ?

en gængs fejl er at der er 2 conduits til den samme Palm
Kalenderdatabase. Det kunne fx. være iSync conduit og Calendar Conduit
og Datebook Conduit og Entourage Conduit. og så går det galt. Hotsync
Manager kan kun klare at synkronisere fra Palm til 1 (een) applikation
på din Mac. At denne ene application kan være iSync, som kan
synkronisere til flere steder er anden melodi.

Når du har ryddet op i mappen /Library/Application Support/Palm
Hotsync/Conduits og de til tilsvarende mapper hos brugerne anbefaler jeg
at du tænder Hotsync Manager og checker indstillingerne til Conduits.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-04-06 17:20

Hej Thomas

thohei wrote:
> Jeg kan ikke længere synkronisere min Palm (m515) med min mac
> (osx.4.5).

Allerførst vil jeg tilråde, t du henter den combo update, der er
frigivet til Tiger - 10.4.6.

Slet alt, hvad der har med Palm Desktop software at gøre bortset fra
dine conduits - altså programmet + indstillingsfilerne.

Opdater til 10.4.6 med Combo Update 10.4.6. Geninstaller herefter Palm
Desktop softwaren.

Du bør bruge den version af Palm Desktop, der hedder 'Palm Desktop 4.1'
og _IKKE_ ver 4.2.1revA, 4.2.1revB eller 4.2.1revD.

> Jeg synes jeg så en besætning et sted om at Palm ikke
> længere supporterer Mac. Mon det er sandt og er der en vej uden om.
> Jeg har søgt på versiontracker, men kan ikke finde noget.

Nej, Palm PDAs er stadig understøttet af OS X, men der er problemer med
softwaren ver. 4.2.1 og nyere på både Panther (10.3.x) og Tiger (10.4.x)

Jeg har brugt Palm Desktop software i mange år - helt fra de gamle
ClarisOrganizer 1.0 dage, og installerede først ver. 4.1.0 på min OS
10.4.x og det kørte fint, men da jeg opdaterede til 4.2.1a og 4.2.1b gik
det galt, så du skal reelt downgrade dit Palm software til ver. 4.1.0 og
blive dér, selvom du vil miste et par muligheder med sync af iCal og
Apple Addressbook. (Har faktisk brugt Windows ver. 3.6 på min Windows
98sr2, selvom der reelt kræves mindst 98SE, og det fungerer fint).

Til brug med iCal bør du bruge denne:
vCal Exploder 1.1
Migrate from Palm Desktop 4.0 to iCal
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/178167/vCalExploder.sit

Til mere generel opdatering af sync muligheder bør du have denne opdatering.
Missing Sync for Palm OS 5.1
Mac to Palm OS synchronization
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/730877/missing_sync_palmos5.dmg

Her er linket til download af PalmDesktop v. 4.1.0. Denne version er ren
carbon og vil fungere på både OS 9.2 og OS X 10.2.6 - 10.4.6
http://www.palm.com/us/support/macintosh/macdesk41.html

Her er linket til alle downloads. Du bør også checke til PalmOS
software, om du har nyeste version. Den kan du finde på listen her ved
at scrolle et stykke ned.
http://www.palm.com/us/support/downloads/add_downloads.html#mac

Jeg håber, det kan løse dine problemer. PalmDesktop softwaren er stadig
det bedste allround PIM system til Mac - og Windows for den sags skyld
også...

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 18:19

> PalmDesktop softwaren er stadig det bedste allround PIM system til Mac

Tænk, jeg foretrækker nu altså Entourage ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : thohei

Dato : 19-04-06 19:47

Kære Erik,

Tak for svar.

Allerførst vil jeg tilråde, t du henter den combo update, der er
frigivet til Tiger - 10.4.6.

Ok, det er gjort og installeret.

[...]

Den fandt jeg også og downloadede. Og ganske rigtig er det en anden
version end den jeg havde - Palm er nu tilbage på de blå/grå farver
og ikke den nyere orange.

Men desværre. Resultatet er stadig det samme - den stopper under
synkroniseringen af DateBook.
Så smed jeg alt ud, og Conduits og AvantGo så der kun er de helt alm
Palmfunktioner tilbage. Satte indstillinger til at Palm overwrites
Computer og begyndte igen. Resultatet stadig det samme, den stopper
under overførslen af DateBook og skriver Conduit Manager unexpectedly
quit... eller sådan noget.

Mon du har flere råd? Eller andre?

Mhv,
Thomas

Fra : thohei

Dato : 20-04-06 09:11

Sebastian wrote:

> [...]
> /Library/Application Support/Palm Hotsync/Conduits og i mappen
> ~//Library/Application Support/Palm Hotsync/Conduits ?

Tak for svar. Som jeg har skrevet andet sted i string'en har jeg nu
smidt hele lor.... ud og har installeret Palm igen. Dvs den synker
ikke længere med alt det extra, fx AvantGo. Alligevel er resultatet
nøjagtigt det samme.

I /Library/Applications Support/Palm Hotsync/Conduits ligger:
Address Conduit
Backup Conduit
Datebook Conduit
Install Conduit
Memo Conduit
Note Pad Conduit
Photos Conduit
ToDo Conduit
Voice Memo Conduit

Jeg ved ikke hvad ~//Library...... er for en mappe, men der er kun en
Conduits mappe på hele computeren.

Siger det nogen noget?

Mvh,
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 11:01

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Jeg ved ikke hvad ~//Library...... er for en mappe, men der er kun en
> Conduits mappe på hele computeren.

~ er hjemmekataloget, og hedder du eksempelvis thor på maskinen, så
ligger dit hjemmekatalogi på:

/Users/thor

Og så ligger den ~/Library mappe som du spørger om [kun to slashes] i:

/Users/thor/Library.

I den grafiske grænseflade kaldes den meget forvirrende for »Bibliotek«,
ja, forvirrende fordi man skal huske både de normale og de danske navne,
da de begge optræder, men i forskellige sammenhænge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sebastian

Dato : 20-04-06 21:25

> [...]

> ToDo Conduit
> Voice Memo Conduit
>
> Jeg ved ikke hvad ~//Library...... er for en mappe, men der er kun en
fint, at det skulle hedde ~/Library/Application Support/Palm
Hotsync/Conduits
fand du jo også ud af nu og oven i købet hvad jeg mente med det.

> Siger det nogen noget?
Din Palm kører højest sandsynlig en PalmOS 4.x og AFAIK kræver det
Datebook Conduit, som er installeret på din maskine.

Prøv at oprette en mappe
/Library/Application Support/Palm Hotsync/disabled Conduits
og flytte Datebook Conduit i den (du skal være Administrator for at
kunne gøre det).

Tjek igen Hotsync Manager og Conduit instillinger og vupti er Datebook
Conduit væk.
Hvad sker der nu?

Desuden burde du overveje om du ikke vil droppe Palm Desktop til fordel
for iSync og synkronisation med Adressebogen og iCal.
Hvis du installerer iSync flyttes Datebook Conduit og Address Conduit og
ToDo Conduit fra /Library/Applications Support/Palm Hotsync/Conduits og
erstattes med iSync Conduit.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-06 22:48

Hej Thomas

thohei wrote:

> [...]
> smidt hele lor.... ud og har installeret Palm igen. Dvs den synker
> ikke længere med alt det extra, fx AvantGo. Alligevel er resultatet

Sebastian har egentlig skrevet det, jeg ville have spurgt om som næste
træk i 'opklaringen'...

> [...]
> ToDo Conduit
> Voice Memo Conduit
>
> Jeg ved ikke hvad ~//Library...... er for en mappe, men der er kun en

brugernavn/sibrary/applications support

Ligger der også en mappe dér, der hedder 'Palm' eller 'Palm Desktop', så
slet den mappe helt.

Jeg har kun forsøgt mig med palmsynkronisering på OS 9.2.2 og en ældre
Palm III. Det ville heller ikke gå, og det viste sig, at der lå en
'Conduit' mappe i både 'Programunderstøttelse' i systemmappen og i selve
'Palm Desktop' mappen. Slettede den i 'Programunderstøttelse' og så
kunne jeg godt syncke. (har nu solgt den, da den har for dårlig skærm
til mine øjne).

> Siger det nogen noget?

Hvis der ligger 'dobbeltfiler' af samme conduit, kan det godt give
problemer. - Jeg véd ikke, hvorfor der kommer 2 forskellige mapper med
to forskellige conduits med samme navn. Men da jeg slettede den ene,
kunne jeg af indholdet i den tilbageværende se, at indholdet ikke var
fuldt up-to-date, så selve programmet må vilkårligt have brugt begge
filer. - Mulighvis er det noget af det samme her...

Prøv evt. at kigge på disse links omkring troubleshooting.
http://www.palm.com/us/support/palmdesktop.html. Scroll ned til 'Palm
Desktop for Macintosh'.
Prøv også her, om der evt. skulle være en update eller patch eller evt.
andre idéer.
http://www.palm.com/us/support/downloads/palm.html#palmm515. - Jeg mener
faktisk engang at være stødt på en 'PalmFix v.4.x', men kan ikke finde
den nogen steder... - og dog... På min eksterne HD har jeg en masse
software updates liggende. Den er faktisk blandt dem... Ad den vej kom
jeg så til følgende link.
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/172880/palm4fix.sit>
'Palm4Fix 1.2.3'. I read me filen står der godt nok, at den kun er til
OS 9 brugere, men da Palm Desktop 4.0 jo er en carbonversion, der kan
køre både under OS 9.2.2 og 10.x, så er det da muligt, den virker her
også. Du skal så i givet fald boote i OS 9.x og patche Palm Desktop
derfra. - Videre stod der noget om problemer med 'synching files...'

...Det er da et forsøg værd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-04-06 00:27

On 2006-04-20 23:48:09 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Prøv evt. at kigge på disse links omkring troubleshooting.
> http://www.palm.com/us/support/palmdesktop.html. Scroll ned til 'Palm
> Desktop for Macintosh'.

Godt fundet, Erik. Der ligger i hvert fald et interessant dokument med
en permission fixer:

<http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,Kb=PalmSupportKB,ts=Palm_External2001,case=obj(16456)>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-06 03:12

Hej Henrik

Linket til Palm er konstant her os mig. - Jeg er gammel ClarisOrganizer
bruger og har været på vognen siden Claris Organizer 1.0v1... - Har også
en ver. 2.0v2 liggende et sted, - og den kan faktisk godt køre på OS
9.x, - det kan ver. 1.x ikke...
mvh. Erik Richard

Fra : thohei

Dato : 20-04-06 12:56

> [...]

ligger dit hjemmekatalogi på:

/Users/thor

Og så ligger den ~/Library mappe som du spørger om [kun to slashes]

OK, tak. Men der er ingen Palm Hotsync mappe i den Library - og som
sagt kun en Conduitsmappe på computeren.

Mvh,
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 13:18

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> OK, tak. Men der er ingen Palm Hotsync mappe i den Library - og som
> sagt kun en Conduitsmappe på computeren.

/Library er for alle på computeren, /Users/<user>/Library er for den
enkelte bruger, og den bruger der i øjeblikket bruger maskinen har den
på ~/Library.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : thohei

Dato : 20-04-06 14:35

Per Erik Rønne :
/Library er for alle på computeren, /Users/<user>/Library er for den
enkelte bruger, og den bruger der i øjeblikket bruger maskinen har den
på ~/Library.
--

Tak igen, men hvad mon jeg gør for at kunne synke min Palm? Nogle nye
ideer?

Mvh,
Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 20-04-06 14:39

> [...]

> på ~/Library.

> Tak igen, men hvad mon jeg gør for at kunne synke min Palm? Nogle nye

Prøv at se om du kan få det til at virke med Entourage. Det virker i
hvert fald for mig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 20-04-06 17:56

> [...]

> på ~/Library.
> --
>

> Tak igen, men hvad mon jeg gør for at kunne synke min Palm? Nogle nye

Og du har selvfølgelig gjort det jeg skrev oprindeligt og manuelt taget
en info på den mappe (/Library/Applications Support/Palm Hotsync/ og
checket at du har de korrekte rettigheder til den dvs. du ejer den og
kan læse og skrive til den?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : thohei

Dato : 20-04-06 17:45

Henrik Münster:
[...]

Kære Henrik,
Tak for råd. I artiklen står der bla:
All one has to do is take the HotSync Libraries file that was installed
under Jaguar, and manually drag it to /Library/CFMSupport/.
Hvis jeg forstår det rigtigt skal jeg finde en HotSync fil der er
installeret under det tidligere styresystem og flytte til 10.4.6. Men
jeg har jo ikke den gamle mappe og den CFMSupport-mappe jeg har ligger
direkte i Library/CFMSupport.
Jeg synes ikke jeg kan gøre det han foreslår med mine evner.
Mvh,
Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-06 22:46

On 2006-04-20 18:44:53 +0200, "thohei" <heinesen@mail.dk> said:

> [...]
> direkte i Library/CFMSupport.
> Jeg synes ikke jeg kan gøre det han foreslår med mine evner.

Problemet er, at mappen er skrivebeskyttet, og det er vist egentlig en
fejl i Mac OS X. Du skal altså ændre tilladelserne for mappen, så du må
skrive og læse i den. Derefter kan Palms Desktop installer faktisk selv
installere de rigtige filer. Jeg må tilstå, at det er meget længe
siden, jeg gjorde det, så jeg har svært ved at huske det. Det var noget
med, at jeg gjorde mig selv til ejer af mappen, og derefter kørte jeg
Palms installer igen.
   Husk, det er Library (Bibliotek) i roden af harddisken og ikke i din
brugermappe. Mine Palm conduits ligger i øvrigt også i dette fælles
bibliotek under Application Support/Palm HotSync
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : thohei

Dato : 21-04-06 09:52

Tak, Sebastian, nu skete der noget, men jeg er ikke helt i mål endnu.

> Din Palm kører højest sandsynlig en PalmOS 4.x og AFAIK kræver det
> Datebook Conduit, som er installeret på din maskine.
Ja den kører 4.1

> [...]
> kunne gøre det).
>
> Tjek igen Hotsync Manager og Conduit instillinger og vupti er Datebook
Sådan! Nu kørte det hele og alt er opdateret - bortset fra,
naturligvis, Datebook. Så hvad mon jeg gør nu. Kan det være noget
i selve filen på Palmen der korupter alting, eller hvad?

> [...]
> Hvis du installerer iSync flyttes Datebook Conduit og Address Conduit og
> ToDo Conduit fra /Library/Applications Support/Palm Hotsync/Conduits og
Det gør jeg rigtig gerne, men kræver det ikke extra software? Palmen
kommer i hvert fald ikke frem når jeg åbner iSync.
Og så skal jeg naturligvis lige finde ud af at flytte data til hhv
Adressebogen og iCal.

Foreløbig tak, venter spændt om du kan hjælpe med Datebook også.

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 21-04-06 11:04

> Det gør jeg rigtig gerne, men kræver det ikke extra software? Palmen
> kommer i hvert fald ikke frem når jeg åbner iSync.

Der findes en Conduit Manager.

> Og så skal jeg naturligvis lige finde ud af at flytte data til hhv
> Adressebogen og iCal.

Du synkroniserer mellem Adressebogen og iCal på den ene side, og Palm'en
på den anden. Har du ikke allerede de fornødne ting på Palm'en?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 21-04-06 14:18

Desværre Per, Thomas har ikke noget iSync conduit (endnu) i mappen
/Library/Applications Support/Palm Hotsync/Conduits og derfor kan han
ikke synce med iCal og Adressebog.
Det nytter ikke noget at rode i Hotsyncs Conduit Manager, iSync conduit
er der ikke.

Det der sker når en Palm syncer med iCal/Adressebog er at:

1) Palm kontakter via USB eller Bluetooth det stykke software der
hedder Hotsync Manager.
Derfor skal både USB driveren og/eller Bluetooth understøttelse være
aktiveret.
Hos Thomas virker både USB forbindelsen og Hotsync Manager
ubeklageligt.

2) Hotsync skal have de fornødene Conduits for at forbinde
informationerne fra Palm til Mac-applikation
et conduit er også et stykke software.
Hotsync kan synkronisere mellem 2 (to) kilder - Palm og Mac applikation
Mac Applikationen kan være Entourage, PalmDesktop, mv. eller iSync
Lige nu syncer Thomas alle ppgaver mellem Palm og PalmDesktop på Mac
vha ToDo Conduit.

3) iSync
iSync forbinder iCal/Adressbog til Hotsync manager som en Conduit.
iSync kan - og det er noget exceptionelt - også synce mere end 2
kalendere/Adressebøger samtidig. Dette kan være
- .mac
- 1 eller flere telefoner
- 1 eller flere iPod
- 1 eller flere PalmOS maskiner

med lidt håndværk og software kan man overtale iSync til at benytte
andre WebDAV servere end .mac og at synce til både iCal og MS
Entourage.

Nok teori.

Thomas du skal "bare" installere iSync conduit'en. Enten ved at starte
iSyc og bede den om at installere iSync Palm Conduit selv eller ved at
geninstallere iSync og bede den om at installer Palm conduit.
Efter installationen vil du kunne se at der ligger en fil med navn
"iSync Conduit" i /Library/Applications Support/Palm Hotsync/Conduits
og at filerne "DateBook Conduit" og "ToDo Conduit" samt "AdressConduit"
er blevet flyttet til /Library/Applications Support/Palm
Hotsync/disabled Conduits

Start så Hotsync Manager - Conduits Manager, tænd for iSync og lad
være med at sætte et kryds ved at det er en japansk palm.
Start iSync. Du vil bemærke noget der ligner en Palm Tungsten i iSyncs
hoved. Klick der og konfigurer iSync som du gerne vil have det.

Husk Backup.

Hvis du ikke kommer oppe og køre poster du (Thomas) bare igen.

Jeg kan desuden anbefale Timecopy http://vons.free.fr/palm/ for at
kalibrere PalmOS ur.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-04-06 00:19

On 2006-04-21 15:18:15 +0200, "Sebastian Loeck" <thorfinn@ofir.dk> said:

> Thomas du skal "bare" installere iSync conduit'en. Enten ved at starte
> iSyc og bede den om at installere iSync Palm Conduit selv eller ved at
> geninstallere iSync og bede den om at installer Palm conduit.

Og det virker ikke, fordi tilladelserne er forkerte, så programmerne
ikke kan skrive til den relevante mappe. Men hvis I ikke vil høre, så
rod I bare videre med jeres vigtige conduits. Det kommer ikke til at
virke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : thohei

Dato : 21-04-06 15:14

Sebastian Loeck wrote:

> [...]
> Start iSync. Du vil bemærke noget der ligner en Palm Tungsten i iSyncs
> hoved. Klick der og konfigurer iSync som du gerne vil have det.

Tak for dine udførlige svar.

Men jeg er ikke helt der endnu hvor jeg tør gøre som du foreslår.
Fordi først må jeg jo have synkroniseret mine oplysninger fra Palm
Desktop ind i iCal og AddressBook. Det kan jeg muligvis nok finde ud
af med noget import/export-noget, men i og med at Palm'en ved sidste
synkronisering sprang DateBook over ligge alle mine aftale jo nu ikke i
Palm Desktop. Faktisk ligger der ingenting fordi jeg undervejs i alt
dette smed alt Palm ud og begyndte forfra.
Så altså, kan jeg mon løse det der med at DateBooken ikke er
opdateres på Palm Desktop?

Igen tak.
Thomas

Fra : thohei

Dato : 24-04-06 10:24

Sebastian Loeck wrote:

> [...]
> Start iSync. Du vil bemærke noget der ligner en Palm Tungsten i iSyncs
> hoved. Klick der og konfigurer iSync som du gerne vil have det.

Det må jeg sige - det fungerer godt nok godt. Der var lige en
errormelding til sidst, men jeg tror måske det var nogle billeder
eller noget spil-noget den ikke kunne back-up'e. Jeg er ikke helt
sikker. Men i hvert fald er adressebogen og kallenderen kommer vel
over i AddressBook og iCal og det er da en start.
1000 tak for hjælpen - nu føles det trygt igen.
Thomas