Anbefaling af billig USB-printer til Airpo~
Fra : Esben

Dato : 04-04-06 15:14

En af mine studiekammerater skal bruge en billig (TCO) USB-printer som
fungerer smertefrit over en Airport Extreme forbindelse.

Nogen der har gode anbefalinger?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 10-04-06 15:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> En af mine studiekammerater skal bruge en billig (TCO) USB-printer som
> fungerer smertefrit over en Airport Extreme forbindelse.
>
> Nogen der har gode anbefalinger?

slet ingen bud? Nogen der ved om der findes en kompabilitetetsliste fra
Apples side? (Hvilke der er understøttet via wireless)

VH esben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-06 17:58

Hej Esben

Esben wrote:

> slet ingen bud?

Joda... Både Canon og HP laver både små laserprintere og inkjets til
wireless brug. For nylig var der en HP 1100A til salg i en af PC grupperne.

Men du skal nok regne med, at de koster omkring 1800-2000 for en
nogenlunde stabil printer.

Men her er et par eksempler
Canon i80 med USB/irDa til 1281kr. (faktisk bililg!)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77701
HP 1200dtwn Inkjet, RadioEthernet, 2416kr.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=113999
HP DeskJet 460wbt BlueTooth, 2328kr.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168907
HP DeskJet 6840, RadioEthernet, 1695kr. (billig!)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111527

Såvidt jeg kan se ud fra de alm. specs, vil de alle kunne bruges på både
Mac og Wintels, da det fungerer via ethernet + enten bluuetooth, irDa
eller radiostyret ethernet...

> Nogen der ved om der findes en kompabilitetetsliste fra
> Apples side? (Hvilke der er understøttet via wireless)

Jeg har aldrig set sådan en liste...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Esben

Dato : 10-04-06 23:45

> [...]
>
> Såvidt jeg kan se ud fra de alm. specs, vil de alle kunne bruges på både
> Mac og Wintels, da det fungerer via ethernet + enten bluuetooth, irDa

Tak for svar, Erik - men det gælder nu bare printere til USB-porten på
Aiport Extreme'n og der har jeg forstået at en eksisterende og
fungerende Mac-driver ikke er nok - de skal også virke med basen... Kan
være jeg har fået noget galt i halsen...

Og så har hun ikke råd til meget mere end i80'eren - hun skal ikke køre
så mange print, men gerne have farve...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-04-06 01:38

Hej Esben

Esben wrote:

> [...]
> fungerende Mac-driver ikke er nok - de skal også virke med basen... Kan
> være jeg har fået noget galt i halsen...

Hm, det véd jeg faktisk ikke. Mit kendskab til Airport er begrænset...

> Og så har hun ikke råd til meget mere end i80'eren - hun skal ikke køre
> så mange print, men gerne have farve...

Den vil nok være idéel, da den jo også er bærbar og kan bruges på både
batteri og strømforsyning, + at der også fås en 12/24v biladapter... -
Og så vejer den kun 1,8kg...

Men jeg har været ved at kigge lidt på min egen - en HP DeskJet 5740, -
det ser faktisk ud til, den kan fungere med trådløse netværk. I HP
Utility er der ihvertfald nogle 'dimmed' knapper til brug ved
netværksstyring, så prøv evt. at kigge på den... Den laver noget rigtig
flot arbejde. http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114064 - Modellen er
ved at udgå, så der er nok ikke mange af dem tilbage rundt omkring. Jeg
købte min i ElectricCity til 695kr. (normal 899kr.). Men den er ikke til
bærbar brug...

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-06 21:02

On 2006-04-10 16:34:11 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> slet ingen bud? Nogen der ved om der findes en kompabilitetetsliste fra
> Apples side? (Hvilke der er understøttet via wireless)

Mig bekendt er der ikke noget specielt ved de printere, der kan bruges
trådløst via en AirPort Extreme. Jeg bruger selv en Epson blækprinter
fra 1998, og det er jo længe før, der var nogen, der tænkte på AirPort.
Jeg mener derfor, at du kan bruge alle de printere, der kan køre på en
Mac, og det er vel stort set alle almindelige printere med
USB-tilslutning. Der følger jo en forfærdelig masse printerdrivere med
en Mac. Jeg har installeret dem alle på min bærbare. Det er jo smart,
når man står et sted og lige vil låne en printer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-06 22:54

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Mig bekendt er der ikke noget specielt ved de printere, der kan bruges
> trådløst via en AirPort Extreme. Jeg bruger selv en Epson blækprinter
> fra 1998, og det er jo længe før, der var nogen, der tænkte på AirPort.

Jeg har forstået Esben sådan, at han tænker på en printer med
_indbygget_ trådløst system... - Og det er langt fra alle af den type,
der kan bruges på Mac.

> [...]
> en Mac. Jeg har installeret dem alle på min bærbare. Det er jo smart,
> når man står et sted og lige vil låne en printer.

Selvfølgelig kan man da bruge en alm. printer, hvis der er drivere til
dem.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-04-06 17:36

> Hej Henrik

> Jeg har forstået Esben sådan, at han tænker på en printer med
> _indbygget_ trådløst system... - Og det er langt fra alle af den type,
> der kan bruges på Mac.

Som sædvaneligt skriver du som du har forstand. Selvfølgelig duer det på
mac hvis ellers den virker fx. via USB. Findes der en driver og man kan
sætte IP adressen på printeren, så virker det også.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-04-06 19:34

> [...]

> En af mine studiekammerater skal bruge en billig (TCO) USB-printer som
> fungerer smertefrit over en Airport Extreme forbindelse.

Hej Esben

Køb Epson - hp installerer 12 millioner ubrugelige filer og er generalt
noget skod.