Radio kan ikke streames over AirTunes
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-06 18:17

Jeg har netop hentet de små .mov-filer, der gør, at man kan afspille
DR's radiokanaler i iTunes. Det virker sådan set fint, bortset fra den
lille detalje, at man ikke kan streame lyden til en AirPort Express,
sådan som man kan med musik i iTunes. Er det ikke underligt, når man nu
kan streame alt andet fra iTunes? Er der en måde, man kan komme til at
streame lyden?

<http://www.blumenreich.dk/dr/afspil-dr-i-itunes-mac.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 03-04-06 18:57

> <http://www.blumenreich.dk/dr/afspil-dr-i-itunes-mac.html>

Våre gode venner på Høyskolen i Østfold hjelper oss med NRK, men det er
kanskje på en helt annen måte? Se f.eks. denne (åpnes i iTunes -
Advanced - Open Stream): <http://radio.hiof.no/nrk-alltid-klassisk-128>
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-06 19:29

On 2006-04-03 19:57:20 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Våre gode venner på Høyskolen i Østfold hjelper oss med NRK, men det er
> kanskje på en helt annen måte? Se f.eks. denne (åpnes i iTunes -
> Advanced - Open Stream): <http://radio.hiof.no/nrk-alltid-klassisk-128>

Jeg tror, den virker på en anden måde, for den kan godt streames.
Metoden til at høre Danmarks Radio går ud på, at man lægger en lille
..mov-fil i iTunes for hver kanal. Den må så på en eller anden måde
hente streamen hos Danmarks Radio.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-04-06 21:10

> [...]
> Metoden til at høre Danmarks Radio går ud på, at man lægger en lille
> .mov-fil i iTunes for hver kanal. Den må så på en eller anden måde

jeg er ikke helt med, i hvert fald er jeg nød til at bruge Airfoil.

Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-06 22:04

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> jeg er ikke helt med, i hvert fald er jeg nød til at bruge Airfoil.

Jo du er helt med for Airfoil er helt nødvendig for at få lyden fra
..mov files streamet til AirportExpress.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-06 22:23

On 2006-04-03 23:03:50 +0200, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Jo du er helt med for Airfoil er helt nødvendig for at få lyden fra
> .mov files streamet til AirportExpress.

Det lader det til. Jeg undrer mig egentlig lidt, for jeg troede, at
..mov-filer var film. De kan åbenbart også hente streamet lyd. Jeg var
også lige inde på Versiontracker for at finde oplysninger om Airfoil.
Der så jeg, at Mac OS X 10.4.6 er kommet. Det anede jeg ikke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-04-06 22:53

> Der så jeg, at Mac OS X 10.4.6 er kommet. Det anede jeg ikke.

wa sørens er den af...den har jeg heller ikke hørt om.

Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-06 23:03

> Det lader det til. Jeg undrer mig egentlig lidt, for jeg troede, at
> .mov-filer var film. De kan åbenbart også hente streamet lyd.

Ja det med .mov er vist det man kalder et hack som giver den
funktionalitet man efterlyser, men på en lidt uskøn måde. Men det
virker.

> Jeg var
> også lige inde på Versiontracker for at finde oplysninger om Airfoil.

Jeg har købt Airfoil, og programmet virker li' så godt som iTunes mht.
streaming bortset fra at Airfoil kan streame _alle_ lyde. Der er dog en
forsinkelse på ca. 2 sek. hvilket betyder at streamet lyd fra
eksempelvis en dvdfilm afspillet på Mac'en vil være ude af synk.

> Der så jeg, at Mac OS X 10.4.6 er kommet. Det anede jeg ikke.

Ja der kan man bare se... har lige hentet opdat. Tak for tippet.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-04-06 21:09