Forbindelse til airport
Fra : Martin

Dato : 03-04-06 13:43

Hejsa

Jeg har fået en PB4 med trådløst netværk. Jeg skal bare have den til at
finde vores net herhjemme, men hvordan er det nu lige, at jeg får den til
det? (jeg skal nok skrive det ned den her gang!)

Mvh
Martin Clausen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-06 18:24

On 2006-04-03 14:42:37 +0200, "Martin" <mavc@mal.dk> said:

> Jeg har fået en PB4 med trådløst netværk. Jeg skal bare have den til at
> finde vores net herhjemme, men hvordan er det nu lige, at jeg får den til
> det? (jeg skal nok skrive det ned den her gang!)

Det skulle da meget gerne dukke op i rullegardinmenuen under
Airport-symbolet i menulinien. Så klikker du bare på netværket i
rullegardinmenuen. Der findes også flere widgets, som finder netværk.
Når netværket er fundet, klikker du bare på det. Det er f.eks.
AirTrafficControl.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-06 22:04

Martin <mavc@mal.dk> wrote:

> Jeg har fået en PB4 med trådløst netværk. Jeg skal bare have den til at
> finde vores net herhjemme, men hvordan er det nu lige, at jeg får den til
> det? (jeg skal nok skrive det ned den her gang!)

Er airport kortet (det trådløse kort) aktivt? Er det sat til at få et IP
nummer fra en dhcp server?

--
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 04-04-06 06:47

Hejsa

Ja, den skulle vist gerne stå til servertildelt IP via dhcp, men æh jeg kan
ikke gennemskue det (jeg har altid brugt PC...). Jeg syntes at kunne huske
at jeg skulle ind i DOCK og ændre nogle indstillinger derinde, for at få den
til at fange alle tilgængelige netværk. Vi har ikke koder eller andet på
vores private airport (fair nok, men nærmeste nabo er 500 meter væk!) så den
burde vel bare springe på eller hur??

Mvh
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-04-06 09:11

Martin skrev:

> [...]
> vores private airport (fair nok, men nærmeste nabo er 500 meter væk!) så den

Du skal gå ind i Systemindstillinger. Der er normalt en ikon for dem i
Dock. Ellers kan du finde dem under æblet oppe i venstre hjørne af
skærmen. Systemindstillinger er en række kontrolpaneler. Du kan så gå
ind under netværk og se, om AirPort er slået til, og om det står til
DHCP. Den burde finde netværket automatisk, hvis den står til det. Der
har vist været en lille fejl i Mac OS X 10.4, hvor den ikke gjorde det,
hvis man blot havde opdateret fra 10.3 uden at lave en ny installation.
Det er noget med, at den ikke automatisk opretter en liste over kendte
netværk. Hos mig hjalp det at oprette en lokalitet, så det kan du jo
prøve. Lokaliteter bruges, hvis man logger på forskellige steder med
forskellige indstillinger. Sjovt nok fik jeg den modsatte effekt, at
computeren nu automatisk finder netværk og kobler sig på. Før skulle jeg
ind under kontrolpanelet Netværk og vælge, hver gang jeg kom til et nyt
netværk. Måske er det det samme, du er ude for.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin

Dato : 04-04-06 08:56

Hejsa

Nemlig, det var lige den forklaring jeg skulle bruge - nu er den gemt og
arkiveret.

Mange tak

Mvh
Martin