resedite
Fra : Jan Hovard

Dato : 29-03-06 19:37

Finder et stykke software magen til det "gamle" ResEdite, men som er
beregnet til OSX?

---JanH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-03-06 20:41

Hej Jan

Nej, det gør der egentlig ikke. OS X har jo ikke datafork og resurcefork
på samme måde som i klassisk Mac OS, og derfor er der heller ingen
resource ID'er som på OS 7.x, 8.x og 9.x.

Men hvis du fx. skal ændre noget i et carboniseret program / værktøj,
der kan køre på både OS 8.x/9.x og OS X, og du har enten classic
installeret eller direkte kan starte op i OS 9.x, så kan du stadig bruge
ResEdit 2.1.3, som er den bedste ver.. Der findes godt nok en ResEdit
3.0, men den er virkelig dårlig og fyldt med fejl, der gør, at den
quitter for et godt ord. Der findes forresten også en ResEdit 2.4b, men
det er reelt kun en 2.1.3 med nogle ekstra resurcer, som man i sin tid
kunne downloade og selv lægge ind i ResEdit, - fx. resourcer til bedre
farvestyring m.m.. - Jeg bruger selv ver. 2.1.3 både under OS 9.2.2 og
med OS 9.2.2 startet op under både 10.3.9 og 10.4.5. Det klarer den
ganske udmærket.

Men hvis du tænker på et værktøj, der fx. kan ændre i div. systemfiler,
så vil TexTedit, TextWrangler, BBEdit og andre texteditors ofte kunne
åbne og lave ændringer. - Det samme kan du fx. også i nogle .kest
(kernel extensions), hvis der skal tilføjes resourcer til fx. drivere
o.l., hvor du har adgang til de kodegrupper, der skal indsættes.

Hvis du derimod tænker på et værktøj til fx. at oversætte programmer og
værktøjer til dansk, så er der fx. AppleGlot (gratis), PowerGlot x
(kommerciel/shareware) og iLocalize (shareware.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jan Hovard

Dato : 30-03-06 20:32

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> værktøjer til dansk, så er der fx. AppleGlot (gratis), PowerGlot x
> (kommerciel/shareware) og iLocalize (shareware.

Det er til oversættelse af bl.a. menuer i programmer, til dansk, du har
lige givet mig nogle gode bud, jeg vil se mærmere på - tak for det!

---JanH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-06 22:29

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Det er til oversættelse af bl.a. menuer i programmer, til dansk, du har
> lige givet mig nogle gode bud, jeg vil se mærmere på - tak for det!

Du har kigget på Apples værktøjer fra XCode?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-06 20:20

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:
> Finder et stykke software magen til det "gamle" ResEdite, men som er
> beregnet til OSX?

Hvad skal du bruge det til? Er du sikker på at det ikke er hexeditor
du mangler (det er noget helt andet)