Kan ikke undgå synkronisering af podcasts ~
Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 28-03-06 16:24

Hej

Jeg har tidligere spurgt om hjælp til dette problem i mediamac.dk's
forum, dog uden respons, så nu håber jeg at jeg har bedre held her.

Jeg er begyndt at få pladsproblemer på min iPod, så derfor tænkte jeg
at jeg ville nøjes med at have musik på den. Dvs. at podcasts ikke
skulle synkroniseres og kun nogle få musikvideoer.

Så jeg valgte "Manually manage Podcasts" og "Automatically update
selected playlists only" (for video'er) hvor jeg har markeret en
playliste med nogle få video'er i, som jeg har lavet til lejligheden.

Og så skulle den jo være i vinkel, troede jeg. Men nej. Alle videoer og
alle podcasts (som i øvrigt alle er video-podcasts) bliver stadig
overført til iPod'en. Mht. podcasts kan jeg dog ganske vist ikke finde
dem på iPoden bagefter, men de bliver overført kan jeg se, og når jeg
henter nye podcasts, er der endnu mindre plads tilbage på iPoden. Hvis
jeg finder min "Sidst tilføjet" playliste i iTunes (under iPod'en når
den er tilsluttet) så findes de også på iPod'en, men ikke i selvsamme
liste hvis jeg kigger på selve iPod'en.

Musikvideo'erne er dog at finde på iPoden. Allesammen, også dem der
ikke er den playliste jeg bruger til synkronisering.

Jeg har også prøvet helt at sige nej til at synkronisere video'er, men
det hjælper lige fedt.

Hvordan skal jeg få iTunes til at forstå at jeg ikke vil have podcasts
og video'er på min iPod? Jeg er da ligeglad med at jeg ikke kan finde
dem i listen på iPoden, hvis de stadig fylder på harddisken.

Er der andre der er løbet ind i dette problem, og fundet en løsning?

Mvh. Lars

Fra : Esben

Dato : 28-03-06 22:40

Lars H. Pedersen <only_for_newsgroupsfjerndether@hotmail.com> wrote:

> [...]
> dem i listen på iPoden, hvis de stadig fylder på harddisken.
>
> Er der andre der er løbet ind i dette problem, og fundet en løsning?

Hvad med bare at resette iPoden og synce igen?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 29-03-06 07:13

On 2006-03-28 23:40:17 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Hvad med bare at resette iPoden og synce igen?!
>
> vh esben

Det har jeg også prøvet. Så skal man for det første indstille
synkroniserings indstillingerne igen (de ligger åbenbart på iPoden),
men derefter blev alt alligevel synkroniseret som det plejede. Også
video'er og podcasts.

Mvh. Lars

Fra : Esben

Dato : 29-03-06 09:41

> [...]

> synkroniserings indstillingerne igen (de ligger åbenbart på iPoden),
> men derefter blev alt alligevel synkroniseret som det plejede. Også

Nej de ligger ikke på iPod'en men det er rigtigt at de er jo forbundet
til det navn den har. Slettes iPod'en slettes indstillingsfilen også.
HAr ikke lige noget bud på hvordan du komer videre.

Husk dog at du kan holde æble-alt nede når du sætter iPod'en i og så vil
den ikke synkronisere. Derefter kan du gå ind og lave indstillingerne så
de ikke kommer med over. (dette var så i forlængelse af formatteringen)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad