Apple har fødselsdag
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-06 15:54

Nu er vi gået ind i ugen op til Apples 30-års-fødselsdag. Der har jo
været en del spekulationer, om Apple vil lancere en masse nyt og
spændende. Traditionen tro har Nitrozac og Snaggy også lagt hjernerne i
blød. Hvad tror I andre? Vil der komme spændende nyheder i denne uge?

<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/805.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-03-06 16:58

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> [...]
> spændende. Traditionen tro har Nitrozac og Snaggy også lagt hjernerne i
> blød. Hvad tror I andre? Vil der komme spændende nyheder i denne uge?

Hmm, ved 20 års jubilæet fik vi jo TAM'en, som jo i bund og grund var
en iMac G5/Intel 10 år for tidligt. Det bliver i hvert fald spændende
at se, hvad Apple disker op med i løbet af denne/næste uge.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-06 16:51

> [...]
> spændende. Traditionen tro har Nitrozac og Snaggy også lagt hjernerne i
> blød. Hvad tror I andre? Vil der komme spændende nyheder i denne uge?

iBog afløser: 945GM bundkort med GMA950 grafik, Intel Core Solo T1300,
1280x800 skærm, 512MB dualchannel DDR2 ram (533MHz), Combodrev og en
30-40GB 4200rpm disk - ingen SPDIF eller GB LAN.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-03-06 17:22

On 2006-03-27 17:51:15 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> iBog afløser: 945GM bundkort med GMA950 grafik, Intel Core Solo T1300,
> 1280x800 skærm, 512MB dualchannel DDR2 ram (533MHz), Combodrev og en
> 30-40GB 4200rpm disk - ingen SPDIF eller GB LAN.

Så jeg kan roligt beholde min 15" TiBook 1 GHz, 1 GB lidt endnu? Jeg
har godt nok overvejet, om jeg kan nøjes med en iBook næste gang, men
den skal jo helst være bedre end min nuværende. Min kones G4 iBook er i
hvert fald ikke nær så god som min to år ældre PowerBook. Det gælder
både hastighed, skærm og kvalitetsindtryk. Den kostede til gengæld også
kun 1/3
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-06 18:10

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> iBog afløser: 945GM bundkort med GMA950 grafik, Intel Core Solo T1300,
> 1280x800 skærm, 512MB dualchannel DDR2 ram (533MHz), Combodrev og en
> 30-40GB 4200rpm disk - ingen SPDIF eller GB LAN.

Hvor ke-de-ligt :)

Næh, jeg tror mere på den første fulde dockingstation til en ny iPod.
Smid i docken hvor der er skærm og tastatur og du har en fuld maskine.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-03-06 20:06

> Hvor ke-de-ligt :)

Ja men de skal annonceres inden for de næste 10 dage, hvis de vil sælge
én eneste iBog til det amerikanske skolevæsen i indeværende år. Det
tror jeg Apple gerne vil.

> Næh, jeg tror mere på den første fulde dockingstation til en ny iPod.
> Smid i docken hvor der er skærm og tastatur og du har en fuld maskine.

man må gerne drømme, desværrrre tror jeg at Apple efterhånden er så
præget af snusfornuft at det ikke er realistisk.

Fra : Sebastian

Dato : 29-03-06 19:58

Full Ack

men jeg tror at Morten nok har ret at der meget snart kommer en MacBook
edu. De skal være hos eleverne til skolestart.

> Ja men de skal annonceres inden for de næste 10 dage, hvis de vil sælge
> én eneste iBog til det amerikanske skolevæsen i indeværende år. Det
> tror jeg Apple gerne vil.

Apple vil ikke være Apple, hvis der ikke vil kommme et eller andet
gadget eller visionært. En ny iPod video? En udvidet iPod Hi-Fi station?

> man må gerne drømme, desværrrre tror jeg at Apple efterhånden er så
> præget af snusfornuft at det ikke er realistisk.
Hvorfor laver de så en iPod Hi-Fi? Altec, Bose & Co har masser af
konkurrerende produkter, som står i alverdens butikker?
Jeg tror stadig på en eller anden HomeEntertainment device, en slags
FrontRow-only maskine.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-03-06 20:29

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> konkurrerende produkter, som står i alverdens butikker?
> Jeg tror stadig på en eller anden HomeEntertainment device, en slags

min definition på snusfornuft er i dette tilfælde: noget man med
garanti kan tjene en skilling på.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-03-06 11:16

> [...]
> spændende. Traditionen tro har Nitrozac og Snaggy også lagt hjernerne i
> blød. Hvad tror I andre? Vil der komme spændende nyheder i denne uge?

iPhone

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/