Anders Lund Madsen nævner Apple
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-06 09:52

Jeg hørte De Sorte Spejdere på P3 med Anders Lund Madsen og Anders
Breinholt her søndag morgen. De talte om Færøerne og nævnte også
Island. De kom ind på, at islændinge havde købt mange virksomheder i
Danmark som f.eks. Magasin. Så nævnte Anders Lund Madsen, at de også
havde købt Apple-butikkerne. Han tilføjede, at hvis man gik ind til
f.eks Office-Line for at købe en Apple-computer, så var det faktisk et
islandsk firma, man handlede hos. Det er meget sjovt at iagttage,
hvordan Apple nu bliver nævnt i medierne som noget selvfølgeligt, "man"
da bare kender. Det er tegn på, at Apple er blevet mere kendt, og deres
produkter mere udbredte. Det er også meget interessant, at Anders Lund
Madsen kender til ejerne bag Apple-butikkerne. Det tyder på, at han har
et mere end almindeligt kendskab til Apple.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-06 11:05

> [...]
> Madsen kender til ejerne bag Apple-butikkerne. Det tyder på, at han har
> et mere end almindeligt kendskab til Apple.

Han har også en selv.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-03-06 20:56

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:
> [...]
> Apple-butikkerne. Han tilføjede, at hvis man gik ind til f.eks
> Office-Line for at købe en Apple-computer, så var det faktisk et

Øh... mig bekendt er OfficeLine ikke et rent islandsk firma, men en
dansk-norsk-islandsk konklomerat...

> [...]
> Madsen kender til ejerne bag Apple-butikkerne. Det tyder på, at han har
> et mere end almindeligt kendskab til Apple.

Mig bekendt er 'hjernevrideren' også selv Mac bruger...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-06 21:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Henrik

> Øh... mig bekendt er OfficeLine ikke et rent islandsk firma, men en
> dansk-norsk-islandsk konklomerat...

De er just blevet opkøbt af de samme folk som ejer <http://maccenter.dk> -
det islandske OFLUN Aps.

Fra : Jens

Dato : 27-03-06 17:56

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
---klip---

> De er just blevet opkøbt af de samme folk som ejer <http://maccenter.dk> -
> det islandske OFLUN Aps.

Opkøbt og opkøbt. Islandsbanki har 38,7% af aktierne.

http://investor.officeline.no/investor/aksjonerer/
--

Jens F

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-03-06 18:22

Hej Jens

Jep, og det mener jeg skete samtidig med, at OfficeLine udvidede
aktiviteterne i de andre nordiske lande. OfficeLine er jo det største
Mac firma i Norden nu....

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 11-04-06 23:39

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> ---klip---

> Opkøbt og opkøbt. Islandsbanki har 38,7% af aktierne.
>
> http://investor.officeline.no/investor/aksjonerer/

Nej de

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=18242

--
Sebastian Bredsdorff
2920 Charlottenlund

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-06 21:28

On 2006-03-26 21:55:35 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Øh... mig bekendt er OfficeLine ikke et rent islandsk firma, men en
> dansk-norsk-islandsk konklomerat...

Anders Lund Madsen skal nok ikke tages alt for bogstaveligt. Det skal
jo være et humoristisk program, og har har jo ret i, at det også er et
eksempel på, at islændinge har været på opkøb i Danmark.

> Mig bekendt er 'hjernevrideren' også selv Mac bruger...

Det er min lillesøster også. Jeg kan garantere, at hun ikke aner, hvem
der ejer hvilke Apple-butikker. Det samme gælder flere andre
Mac-brugere, jeg kender. Jeg tror i øvrigt, du forveksler Anders Lund
Madsen med hans bror Peter, der er psykiater. Anders Lund Madsen er vel
ikke hjernevrider i gængs forstand, selv om han godt kan få ens tanker
vredet lidt rundt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-03-06 22:49

> Anders Lund Madsen skal nok ikke tages alt for bogstaveligt. Det skal
> jo være et humoristisk program, og har har jo ret i, at det også er et
> eksempel på, at islændinge har været på opkøb i Danmark.

Der er forøvrigt meget der tyder på at det er slut med disse opkøb. De
er financieret af islandske banker, som har lånt pengene i udlandet
(herunder Danmark) og nu er långiverne ved at blive nervøse.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-03-06 22:23

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Anders Lund Madsen skal nok ikke tages alt for bogstaveligt. Det skal jo
> være et humoristisk program, og har har jo ret i, at det også er et
> eksempel på, at islændinge har været på opkøb i Danmark.

Humoristisk? - Jeg har ikke set programmet, men jeg har set 2xMadsen på
slap line adskillige gange... Noget af en oplevelse.

> [...]
> Madsen med hans bror Peter, der er psykiater. Anders Lund Madsen er vel
> ikke hjernevrider i gængs forstand, selv om han godt kan få ens tanker

Sig mig, - er de ikke uddannede læger begge to? 'Lillebror Peter' er
rigtig nok psykriater, men er 'Storebror Anders' ikke neurolog? - Jeg
mener da at huske, det var det, de påstod i 'Hvem vil være millionær',
da de rendte med millionen... så selv Peter Kjær lå flad af grin...

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-06 22:47

On 2006-03-26 23:22:41 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> mener da at huske, det var det, de påstod i 'Hvem vil være millionæ r',
> da de rendte med millionen... så selv Peter Kjær lå flad af grin...

Jeg mener bestemt ikke, Anders Lund Madsen er læge. Jeg kan ikke finde
ham blandt medlemmerne i Den Almindelige Danske Lægeforenings
medlemsfortegnelse. Det første, jeg husker om ham, var, at han skrev på
bagsiden af Ekstra Bladet med en anden Madsen under betegnelsen Unge og
Ældre Madsen. På hans hjemmeside står der lidt om hans uddannelse, men
den virker ikke så formel:

Om Anders Lund Madsen
Jeg er født den 15. oktober 1963, og siden er det i store træk gået
godt. I 1973 fik jeg en andengradsforbrænding på den venstre
tommelfinger, fordi jeg holdt et defekt romerlys i hænderne. Ellers har
der ikke været den store dramatik i mit liv. Man kunne jo godt ønske
sig at være blevet bidt af en løve eller at have skjult illegale blade
under krigen eller noget, men træerne vokser ikke ind i himlen, og lidt
har også ret.
Øvrige highlights fra mit liv:
Jeg har rørt ved Prins Henrik i maj 1994.
Madonna har smidt mig ud af Grand Hotel i Stockholm, fordi jeg havde
sælskindsbukser på.
Leonard Cohen har lovet mig en middagsaftale med hans datter, der
engang har bestyret en telefonsex-hotline i Los Angeles.
Jeg har engang holdt vejret i 3.02.38 minutter.
Det er vist dét.

KildeL <http://www.anderslundmadsen.dk/foredrag/index.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sigvald@binet.is

Dato : 26-03-06 23:33

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Der er forøvrigt meget der tyder på at det er slut med disse opkøb. De
> er financieret af islandske banker, som har lånt pengene i udlandet
> (herunder Danmark) og nu er långiverne ved at blive nervøse.

Jo, bankerne er Islandske men de får mere end 70% av deres indtægter
i udlandet so det er ikke underligt att de låner i udlandet også.
I Storbrittanien er ingen som er i mot att islændinge er på opköb
men det ser ut som man i Danmark bliver mæget nervös nær det kommer
in islænding og köber något!

Fra : Erik Dan

Dato : 27-03-06 13:44

<sigvald@binet.is> wrote in message

[...]
-------------------------
OECD er da også nervøse
http://www.borsen.dk/650.86479

/ Dan

Fra : sigvald@binet.is

Dato : 27-03-06 17:58

Erik Dan wrote:
> [...]
> I Storbrittanien er ingen som er i mot att islændinge er på opköb
> men det ser ut som man i Danmark bliver mæget nervös nær det kommer

OECD did not mention Icelandic financial transactions abroad and did
not seem to be all that nervous, they have been giving out the same
warnings for years.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-03-06 18:28

Hej Sigvald

sigvald@binet.is wrote:

> OECD did not mention Icelandic financial transactions abroad and did
> not seem to be all that nervous,

You're totally right here. The OECD hasn't mentioned anything about the
Isclandic investments anywhere. The critical voices came from a small
London based group of investors that were anchious about their own
investments in some English companies. - They are afraid of their own
money...

> they have been giving out the same warnings for years.

Yes, and not only toward Icelandic companies - also towards any other
smaller countries - like Denmark, Andorra or even Monaco...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-04-06 18:16

Henrik Münster skrev:

> Det er meget sjovt at iagttage, hvordan Apple nu bliver nævnt i
> medierne som noget selvfølgeligt, "man" da bare kender.

Ja, det er ret sjovt. Selv Simpsons kender til Apple.

Kunne man friste med en feMac?
<http://home19.inet.tele.dk/who_knows/lyd/femac.mp3> ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-06 19:50

> <http://home19.inet.tele.dk/who_knows/lyd/femac.mp3>

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-06 23:47

> De Sorte Spejdere

De Sorte Spejdere? Hvem er det?

Jeg kender de gule spejdere, der ved fusionen med blåmejserne blev til
de blå [hvorefter en udbredergruppe dannede »De gule Spejdere« der holdt
fast ved den khaki uniform, og de bare knæ og lår også i snevejr].

Og så kender jeg de grønne spejdere, som jeg har været medlem af mere
end 20 år. Men de sorte?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-06 00:07

On 2006-04-12 00:47:05 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> fast ved den khaki uniform, og de bare knæ og lår også i snevejr].
>
> Og så kender jeg de grønne spejdere, som jeg har været medlem af mere

Det er et radioprogram, der nærmest må betegnes som satirisk. I hvert
fald er de ofte noget frække overfor personer og begivenheder, der er
aktuelle.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-06 00:36

> Det er et radioprogram, der nærmest må betegnes som satirisk. I hvert
> fald er de ofte noget frække overfor personer og begivenheder, der er
> aktuelle.

Ja, jeg lagde mærke til noget med »P3«, et program jeg aldrig lytter
til.

Og ja, på dettte sene tidspunkt frosøger jeg lige at se hvad der er af
post. Jeg er lige kommet hjem fra Operaen, hvor jeg så Götterdämmerung.
6 timers Wagner-opera.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-06 16:58

On 2006-04-12 01:35:36 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Og ja, på dettte sene tidspunkt frosøger jeg lige at se hvad der er af
> post. Jeg er lige kommet hjem fra Operaen, hvor jeg så Götterdämmerung.
> 6 timers Wagner-opera.

Jeg så engang en tysk tegneserie, hvor hovedpersonen var indlagt på et
hospital. Da lægerne kom på stuegang i en større flok, udbrød han:
"Halbgötterdämmerung".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster