Printer råd efterlyses
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 25-03-06 11:47

Hej
Jeg skal købe en inkjet printer. Den skal "kun" bruges til at printe
billeder ud - op til A4 str. Mine overvejelser går foreløbig på flg.
modeller:
Epson Stylus Photo R340 (fin test i MW), HP Deskjet 5940, HP Photosmart
8250, Canon IP 8500/IP 6600D/IP 5000.

Gerne meninger for og imod.

Kan jeg ved at ofre lidt flere penge få noget der væsentlig bedre - i
bekræftende fald hvad?

PFT

otn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-03-06 17:05

Hej ole

otnfjern@stofanet.dk wrote:
> Jeg skal købe en inkjet printer. Den skal "kun" bruges til at printe
> billeder ud - op til A4 str. Mine overvejelser går foreløbig på flg.
> modeller:
> Epson Stylus Photo R340 (fin test i MW),

Fantastisk god farvegengivelse, men dyr i blæk

> HP Deskjet 5940, HP Photosmart 8250,

Flot farvegengivelse, rimelige priser på blækpatroner. Bruger ligt
rigelig med blæk på helglittet papir, knap så meget på semiglitted.

Har selv købt en 5740. Det er den hidtil bedste farveprinter, jeg har
haft og set sammen med den gamle Lexmark Z52. PhotoSmart printerne er
fuldt så gode, men softwaren er lidt bøvlet at finde rundt i.

> Canon IP 8500/IP 6600D/IP 5000.

Canons printere er altid gode, og de nye laver fuldt så gode billeder
som Epson. Problemet med Canon er, at de kører med fast monteret
printhovede, som godt kan stoppe til, hvis den ikke bruges i en periode.
Pris på patroner er rimelig, da økonomien i patroner er god.

> Gerne meninger for og imod.
>
> Kan jeg ved at ofre lidt flere penge få noget der væsentlig bedre - i
> bekræftende fald hvad?

så skulle det da være over i laser afdelingen... Her er Minolta
ColorPage pro 2450 nok det bedste, der kan fås for øjeblikket til
prisen. Og den er beregnet til at kunne bruges med PhotoPrint fotopapir.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>