RetroRun
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-03-06 23:58

Der ligger sådan en fil (nu uden ikon med blot som et Unix-arkiv
markeret med exec) i bibliotek/startemner. Ved en opstart blev den
fejlmeldt med nogle sikkerhedsindstillinger og en lang smøre, sådan à la
"jeg skal komme efter dig med problemer, skal jeg"
Så slog jeg den fra.

Hvad er det, og er det en nødvendig dimmer?

--
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-06 10:02

Mich. Ottosen <Michsadr@invalid.dk> wrote:

> [...]
> "jeg skal komme efter dig med problemer, skal jeg"
> Så slog jeg den fra.
>
> Hvad er det, og er det en nødvendig dimmer?

hvis du har retrospect klienten installeret ... så ja ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-06 23:34

> hvis du har retrospect klienten installeret ... så ja ...

Tak. Det har jeg. Bruger Retrospect til min backup. I torsdags (som er
den ene af to backupaftnerne ville den ikke finde noget brugbart
backupset på min eksterne HD. Det var noget med at det var låst og/eller
partiionerne var låst. Så den Retrorun
mååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
ååååååååååååååååååååå

ja, undskyld de mange bogstaver, men jeg kom lige til at klikke på
Spotlight, men sjeg tastede her. Så skete dette. Ny effekt i Tiger?
Hurtig repetition uden at røre mere end én finger én gang. Prøv det.

.... så den Retrorun må været gået i udu. Så jeg må nok få det hele
(backupprogrammet) geninstalleret.

--
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-06 00:37

> [...]

> Hurtig repetition uden at røre mere end én finger én gang. Prøv det.

> ... så den Retrorun må været gået i udu. Så jeg må nok få det hele

Det er formegenlig blot henvisningen til retrorun der er i udu. Find
originalen og hiv den ind i Login-emner vinduet. (Jeg går ud fra at
det er derfra den startes)

Ellers kan du jo konfigurere dit backupsæt igen, din vejledning er jo
eminent :D

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-06 20:59

> Det er formegenlig blot henvisningen til retrorun der er i udu. Find
> originalen og hiv den ind i Login-emner vinduet. (Jeg går ud fra at
> det er derfra den startes)

Jeg har ledt efter sådan noget - men er kommet til kort. Der ligger en
Retrorun fil (exec!) i startupitems i biblioteket. I samme bibliotek
ligger der under Preferences/Retrospect en lille "Retrorunfile" på 4 K.
Men jeg bliver ikke klogere.

Kan du hjælpe lidt mere præcist. Du véd jo, at jeg er lidt fatvag

> Ellers kan du jo konfigurere dit backupsæt igen, din vejledning er jo
> eminent :D

Vejledningen er superduper, men processen er omstændelig

--
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-06 21:21

> [...]
> Men jeg bliver ikke klogere.

> Kan du hjælpe lidt mere præcist. Du véd jo, at jeg er lidt fatvag

Jo hvis du hjælper lidt mere - eks. ved at skrive stien til emnet (med
skråstreger og det hele). "biblioteket" kan i min bevisted have 3-4
forskellige placeringer.

Jeg vil også gerne vide hvordan du fik fejlmeddelelsen. Og om det var
umidelbart efter du loggede ind eler umidelbart efter du bootede.

Dernæst vil jeg gerne vide om den maskine du har problemet på har
Retrospect eller en Retrospect _klient_ installeret. (Det er længe
siden jeg sidst har dmiset med Retrospect)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-03-06 17:15

> Jo hvis du hjælper lidt mere - eks. ved at skrive stien til emnet (med
> skråstreger og det hele). "biblioteket" kan i min bevisted have 3-4
> forskellige placeringer.

Primaer/bibliotek/statupitems/Tretorun/Retrorun (unix-arkiv der kan
udføres - exec). Primaer er den partition, som maskinen starter fra/på.
Håber at stien er med det hele, selvom jeg godt har set noget med en
bølgelinje~ - hvad den så ellers betyder?

> Jeg vil også gerne vide hvordan du fik fejlmeddelelsen. Og om det var
> umidelbart efter du loggede ind eler umidelbart efter du bootede.

Jvf. ovenstående siger min logik mig, at det var umiddelabrt efter boot
(men erindringen er ikke klar ). Der var osse en anden dimmer (men
der ligger nu ikke mere i startupitems), der ville have ordnet sin
rettigheder. Det gjorde jeg så, da den ikke kom med ufredelige
budskaber.

> Dernæst vil jeg gerne vide om den maskine du har problemet på har
> Retrospect eller en Retrospect _klient_ installeret. (Det er længe
> siden jeg sidst har dmiset med Retrospect)

Den har programpakken v. 5.1.175

--
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-04-06 20:59

Morten Reippuert skrev:

> Den har programpakken v. 5.1.175

Men det vistnok uaktuelt nu (?). Hentede den "gamle" retrorun fra
"Previous system" og knaldede den ind i stedet for den nye, så kunne jeg
backuppe.
I mellemtiden har jeg lagt nyt system ind og kørt en comboupdate til
10.4.5. Så nu er jeg lidt spændt. Vender tilbage hvis det er i udu.

--
Mich.