godt gratis website program
Fra : Claus Albæk

Dato : 21-03-06 22:14

findes det?

jeg har brugt Dreamweaver på windows platformen før, findes der noget
lign. til OSX, det skal være gratis.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 23:41

Hej Claus

Claus Albæk wrote:
> findes det?

Masser...

> jeg har brugt Dreamweaver på windows platformen før, findes der noget
> lign. til OSX, det skal være gratis.

Dreamweaver findes også i OS X udgave, men det er absolut ikke gratis.
Men har du i forvejen en Windows licens, så er det faktisk rimelig
billig at crossgrade. Er du ansat i uddannelsessektoren, kan den fulde
Dreamweaver til OS X købes til stærkt nedsagt pris - bl.a. hos OfficeLine.

Hvis du er vant til at programmere HTML helt fra bunden, så er det
eneste gratis program, jeg lige kan komme på, TextWrangler fra
Barebones. TextWrangler er en 'lite' version af BBEdit, som nok er det
bedste HTML og textediteringsprogram overhovedet. Du kan hente den her.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/724413/TextWrangler_2.1.2.dmg

En stor del af de plugins, der findes til BBEdit er også kompatible med
TextWrangler.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-03-06 23:58

Claus Albæk <claude@eugina.dk> wrote:

> findes det?
>
> jeg har brugt Dreamweaver på windows platformen før, findes der noget
> lign. til OSX, det skal være gratis.

Ja - NVU.

Find det på VersionTracker eller MacUpdate.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-03-06 11:02

Claus Albæk <claude@eugina.dk> wrote:

> jeg har brugt Dreamweaver på windows platformen før, findes der noget
> lign. til OSX, det skal være gratis.

Prøv RapidWeaver:
<http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php>

Kan prøves som fuldt funktionsdygtig demo og koster ellers 250 kr.

ScreencatOnline har glimrende tuturials:
<http://screencastsonline.com/sco/files/category-5.html#unique-entry-id-
18>

Gode ting er sjældent gratis

--
/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:13

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Prøv RapidWeaver:
> <http://www.realmacsoftware.com/rapidweaver/index.php>

det ser super godt ud!

> Gode ting er sjældent gratis

sandt, men det er kæresten der gerne vil lave en lille hjemmeside hvor
hun kan sælge noget af det overskydende børnetøj (ja så er hun da
underholdt ;)) og jeg vil ikke smide penge efter en dreamweaver til mac,
og jeg har ikke lyst til at lære hende DW fra bunden af.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:15

Claus Albæk wrote:
> findes det?
>
> jeg har brugt Dreamweaver på windows platformen før, findes der noget
> lign. til OSX, det skal være gratis.

Tak for input alle, jeg giver Rapidweaver og NVU et prøv.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...