Isstalation Tiger
Fra : kaddier

Dato : 21-03-06 11:28

Jeg vil nu endelig instalere Tiger!
Er der noget bestemt jeg skal passe på?
Jeg har i øjeblikket 10.3.9. og har nogle problemer dér som ikke jeg
ikke kan løse (se "kludder i sprogene"). Er det tilrådeligt at anlægge
et helt nyt system (eller sker det automatisk?) i stedet for at upgrade?
Det betyder vel så at alle programmer skal instaleres på ny og at bruger
mappen skal sikres først?
På forhånd tak for gode råd?
Hilsen Per

Fra : Esben

Dato : 21-03-06 11:38

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> [...]
> et helt nyt system (eller sker det automatisk?) i stedet for at upgrade?
> Det betyder vel så at alle programmer skal instaleres på ny og at bruger

Ikke opdatering med installation hvor du bevarer brugerdata og -
indstillinger. Er der stadigt problemer kan du gå videre til andre
løsninger, men jeg tror ikke dit problem flytter med (uden at have
kigget i den anden tråd igen)

NB: Det må da iøvrigt være en Snetiger! "Isstallation!?"

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : kaddier

Dato : 22-03-06 16:11

> [...]
> kigget i den anden tråd igen)
>
> NB: Det må da iøvrigt være en Snetiger! "Isstallation!?"

Tak for gode råd!!
Hilsen Per

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-03-06 16:10

> [...]

> et helt nyt system (eller sker det automatisk?) i stedet for at upgrade?
> Det betyder vel så at alle programmer skal instaleres på ny og at bruger

Du får valget mellem en "Opdatering", "Arkiver og installer" og "Slet og
installer"

Jeg ville forsøge med en "Arkiver og installer"
Den lægger et helt friskt system ind, men bevarer dine indstillinger,
brugermapper og programmer fra det gamle.
Endvidere gemmer den det gamle i en mappe "Old System",
hvor man kan hente stumperne hvis der vær noget der ikke kom med over.

Hvis det ikke løser dine sprogproblemer er der den hårde metode med slet
og installer, men så skal du installere alle programmer fra bunden, og
hente dine brugerdata fra en back-up - og det var så den weekend

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog