DR Web Radio iegn ...
Fra : Gnyffe

Dato : 20-03-06 18:41

Hej med jer Mac fellows.

Har en folder med en masse 'radio stationer' fra DR som jeg har lagt ind i
min iTunes.

Men .... Findes de ikke i en 64kBit udgave ?
Hvordan kan jeg (amatør) selv ændre det ?
Det lyder for 'uldent'

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-03-06 19:33

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> [...]
> min iTunes.
>
> Men .... Findes de ikke i en 64kBit udgave ?
> Hvordan kan jeg (amatør) selv ændre det ?

De tapper vist fra en 128kb/s stream så det burde ikke lyde uldent. Har
du nyeste version af Flip4Mac?

--
Mvh Martin

Fra : Gnyffe

Dato : 21-03-06 15:25

Hmm,, jeg har nyeste F4M inst. Jeg kan se på min stream
Måler at jeg kun modtager med 18-24 Kbit og ikke 128 .

Hvor kan jeg evt. Hente en ny mappe med nogle bedre udgaver

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-03-06 16:20

Gnyffe <gnyffe@gmail.com> wrote:

> Hvor kan jeg evt. Hente en ny mappe med nogle bedre udgaver

Har du hentet dem her?

http://www.blumenreich.dk/dr/afspil-dr-i-itunes-mac.html

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-06 22:15

> [...]

> min iTunes.

> Men .... Findes de ikke i en 64kBit udgave ?
> Hvordan kan jeg (amatør) selv ændre det ?

brug seneste filp4mac!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 21-03-06 08:17

> brug seneste filp4mac!

Jeg har installeret Flip4Mac og det virker ganske fint. Men jeg er
overrasket over at det giver mig bedre lyd i iTunes samtidigt med at jeg
pludselig kan se diverse filmklip i ordentlig kvalitet.

Det sidste er jo nærmest meningen, men det første...

Før Flip4Mac kunne jeg uden problemer lytte til DRs radioprogrammer
direkte på hjemmesiden i Safari. Det kan jeg til gengæld ikke nu. (Det
gør jeg jo så i iTunes)

Hvad f... sker der og hvorfor kunne jeg før høre DR i Safari men ikke
ordentligt i iTunes?

Man kan jo forresten smide nogle penge efter Flip4Mac. Hvad får man ud
af det?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-06 09:20

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]

> gør jeg jo så i iTunes)

> Hvad f... sker der og hvorfor kunne jeg før høre DR i Safari men ikke

Flip4mac består at to komponenter: Et quicktime codec og en
browserplugin.

MS's Windows Media Player består af et selvstændigt afspillerprogram,
der _ikke_ bruger quicktime samt en browserplugin.

Flip4mac browserplugin'en duer ikke i Safari med DR's netradio. Det gør
den tilgæld med de filmklip der ligger på DR's hjemmeside.

Det er QuickTime codec'et, der gør at du nu kan lytte til DR's netradio
fra eks. iTunes eller Quicktime Player

Du kan godt bruge MS's WMP browserplugin selvom du har Flip4mac's codec
installeret. I indstllingspanelet der følger med flip4mac, kan du vælge
hvilken plugin du vil bruge såfrem du har såvel flip4mac som WMP
installeret. (Du kan også selv flytte et ef de to plugins væk fra en af
plugin mapperne)

> Man kan jo forresten smide nogle penge efter Flip4Mac. Hvad får man ud
> af det?

import, export muligheder og ikke tvungen downmixing til to kanalslyd.