USB Overdrive og Kensington Expert Mouse P~
Fra : Karl Antz

Dato : 20-03-06 12:15

.... fungerer det?

Kensington har ingen forlydender endnu om hvornår de kommer med en
MouseWorks til Intel-Mac'erne - og så længe gider jeg ikke vente

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-06 13:44

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... fungerer det?

USB Overdrive fungerer ikke sammen med Kensingtn Expert Mouse Pro.

> Kensington har ingen forlydender endnu om hvornår de kommer med en
> MouseWorks til Intel-Mac'erne - og så længe gider jeg ikke vente

Endnu en god grund til at vente med at købe en Intel Mac.

I øvrigt har de jo ej heller lavet MacOS X-udgaven helt færdig. Jeg
mangler stadig triple-click, der i eksempelvis MacSOUP vælger en hel
linie.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-06 21:37

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> USB Overdrive fungerer ikke sammen med Kensingtn Expert Mouse Pro.

Er du helt sikker på det, eller er der blot et spørgsmål om at udbudet
af funktioner ikke er ens i de to drivere.

Det lyder mystiskt at Kensington'en ikke er en HID enhed.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 04:24

> Er du helt sikker på det, eller er der blot et spørgsmål om at udbudet
> af funktioner ikke er ens i de to drivere.
>
> Det lyder mystiskt at Kensington'en ikke er en HID enhed.

Jeg har forsøgt flere gange; USB Overdrive fungerer ganske simpelt ikke
sammen med Kensington Expert Mouse Pro, og jeg har også af mindst en
fået at vide, at det heller ikke var meningen. Den skulle kun bruges
hvis der manglede driver.

USB Overdrive understøtter i øvrigt triple-click.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-06 09:48

> Jeg har forsøgt flere gange; USB Overdrive fungerer ganske simpelt ikke
> sammen med Kensington Expert Mouse Pro,

<http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/Support.html>

" if you want the USB Overdrive to handle a Microsoft or Logitech or
Kensington mouse, you should make sure that the vendor's kernel
extension has been uninstalled. The USB Overdrive can peacefully
coexist with other mouse drivers, but they take over their mouse
devices so that the USB Overdrive can no longer see them."

Det hjælper til tider at læse dokumentationen. "problemet" er
Kensingtons driver.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 10:27

> [...]
> devices so that the USB Overdrive can no longer see them."
>
> Det hjælper til tider at læse dokumentationen. "problemet" er

Medmindre der er tale om en ny opgradering af USB Overdrive, så hjælper
det altså ikke. Men det er også et års tid siden jeg sidst forsøgte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 21-03-06 10:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Medmindre der er tale om en ny opgradering af USB Overdrive, så hjælper
> det altså ikke. Men det er også et års tid siden jeg sidst forsøgte.

Problemet er at det ikke umiddelbart fremgår af usb overdrive hvilke
funktioner der mappes til hvilke knapper på ekspertmusen.

Men nu har jeg skrevet til support - så må vi se om de kan hjælpe.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 15:47

Hej Per

Per Rønne wrote:

> Medmindre der er tale om en ny opgradering af USB Overdrive, så hjælper
> det altså ikke.

Jeg har seneste version af USBOD både til OS 9.x og X, og den virker
_IKKE_ med nogen af Kensingtons mus eller trackballs - hverken med
ADB+iMate eller rene USB!

> Men det er også et års tid siden jeg sidst forsøgte.

Jeg prøvede for et par uger siden, og det er stadig umuligt at bruge
den. - I øvrigt virker den heller ikke med en NEC mus, jeg meget gerne
ville have brugt til min Pismo...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-06 17:35

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Jeg har seneste version af USBOD både til OS 9.x og X, og den virker
> _IKKE_ med nogen af Kensingtons mus eller trackballs - hverken med
> ADB+iMate eller rene USB!

jeg vil ikke udtale mig om ADB enheder eller Mac OS 9, men grunden til
at dine kensington USB HID enheder ikke kan anvende USBoverdrive på
Mac OS X er, at du har Kensingtons SW installeret. Hvis du afinstallerer
Kensington's SW (husk også kerne driveren!) er der ingen problemer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-06 17:31

> Medmindre der er tale om en ny opgradering af USB Overdrive, så hjælper
> det altså ikke. Men det er også et års tid siden jeg sidst forsøgte.

Der er ikke tale om en opgradering, men tale om at den kerneudvidelse
kensington's SW har installeret tiltvinger sig forrang således at USB
overdrive ikke kan få adgang til din trackball.

Hvis du undlader at installere kensington's SW er der ingen problemer
med at bruge USB overdrive driveren til din kensington USB trackball.

Fra : Karl Antz

Dato : 21-03-06 18:27

> [...]
>
> Hvis du undlader at installere kensington's SW er der ingen problemer
> med at bruge USB overdrive driveren til din kensington USB trackball.

Beklager - men der er _stadig_ et problem

Jeg har fjernet kerneudvidelsen, og derefter ser usb-overdrive ganske
rigtigt ekspertmusen. Men der er ingen mulighed for at finde ud af
hvilke kommandoer der mappes til hvilke knapper på trackball'en ...

Jeg har prøvet en masse kombinationer- men ingen synes at fungere.

Er spændt på om der kommer en melding fra allesandro montalcini ...

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 19:07

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]

Alt det har jeg forsøgt.

> [...]
> rigtigt ekspertmusen. Men der er ingen mulighed for at finde ud af
> hvilke kommandoer der mappes til hvilke knapper på trackball'en ...

Det ville jo bare have været at forsøge sig frem.

> Jeg har prøvet en masse kombinationer- men ingen synes at fungere.

Fordi den slet ikke virker sammen med hardwaren.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 15:07

Hei Per

Per Rønne wrote:

> Jeg har forsøgt flere gange; USB Overdrive fungerer ganske simpelt ikke
> sammen med Kensington Expert Mouse Pro,

Det er korrekt. USB overdrive understøtter _ingen_ af Kensingtons mus
eller trackballs

> og jeg har også af mindst en fået at vide, at det heller ikke
> var meningen. Den skulle kun bruges hvis der manglede driver.

Korrekt, men det er heller ikke alle mærker, der er understøttet på
Mac'en, selvom der ingen drivere findes. - Fx. kan Genius Pro mus heller
ikke anvendes.

I øvrigt har Kensington deres egen HID driver, der installeres enten
seperat eller i filen 'Kensington Startup'

> USB Overdrive understøtter i øvrigt triple-click.

Jeg må indrømme, jeg endnu ikke har 'set fidusen' ved triple-clicks...

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-06 15:29

> Jeg må indrømme, jeg endnu ikke har 'set fidusen' ved triple-clicks...

Triple-click i MacSOUP markerer en linie. Svjh i Word en sætning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-03-06 16:17

Hej per

Per Rønne wrote:

> Triple-click i MacSOUP markerer en linie.

Den diskussion, vi havde oppe for nogle måneder siden.? - og jeg
sætter stadig bare blinkmærket ind og dobbeltklikker, så markeres hele
linien...

> Svjh i Word en sætning.

Om den markerer en sætning, tør jeg ikke sige, men hvis det er hele
linien, så sætter man blot pilen uden for den pågældende linies venstre
margin og klikker én gang, så markeres hele linien. Sådan har det været
lige siden Word 4.0...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-06 17:37

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Det er korrekt. USB overdrive understøtter _ingen_ af Kensingtons mus
> eller trackballs

Jo de gør. Læs den FAQ jeg linkede til i mit svar til Per. (eller nøjs
med at læse det jeg citerede fra FAQ'en)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-06 21:37

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:
> ... fungerer det?