Hvem kan nævne den tåbeligste skiltning i ~
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-06-06 23:29

Jeg føler mig allerede som sikker vinder. Syd for Herning har der i meget
lang tid befundet sig et hastighedsbegrænsningsskilt hvor man over en
(vistnok) 10 meter lang strækning skal sætte farten ned fra de svimlende
farlige 80 km/t, til de helt betryggende 70 km/t.

Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....
Med rygende bremser, ærbødigst

Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-06-06 23:52

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Her i København sku du prøve at køre ind i Nyropsgade fra Kampmannsgade - så
vil du ku se et skilt der forbyder latsvogne og motorcykler over 3.500 kg at
køre ind i gaden...

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-06 13:29

Jesper Hedegaard wrote:

> Her i København sku du prøve at køre ind i Nyropsgade fra Kampmannsgade - så
> vil du ku se et skilt der forbyder latsvogne og motorcykler over 3.500 kg at
> køre ind i gaden...

jaja.. du griner indtil den dag du finder dig selv i Kampmannsgade på en
Boss Hoss ;)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 06-06-06 00:36

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> (vistnok) 10 meter lang strækning skal sætte farten ned fra de svimlende
> farlige 80 km/t, til de helt betryggende 70 km/t.

Hvor mere præcist? Er det på vejen mod Kibæk ?

mvh.
Rasmus

Fra : Martin Nielsen

Dato : 06-06-06 03:01

Hvad så med det skilt på Holbæk-motorvejen "pas på - 5 bump her 100
meter!" - fordi de ikke gide laver hullerne i vejen. Lol at skilte med at
der er huller i stedet for at lave dem.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-06-06 19:08

"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen@ggmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mere præcist? Er det på vejen mod Kibæk ?

Ja.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-06-06 04:18

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Når du kommer kørende fra DK til Pebersmark grænse er
hastighedsbegrænsningen 20 km/t de sidste 100 meter på den danske side. Lige
så snart du har passeret grænsen, er hastighedsgrænsen 100 km/t.
Hilsen Matthias

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-06 23:31

Matthias H Matthiessen skrev:
> [...]
> hastighedsbegrænsningen 20 km/t de sidste 100 meter på den danske side. Lige
> så snart du har passeret grænsen, er hastighedsgrænsen 100 km/t.

Bortset fra at det er 40 i stedet for 20 er det det samme på Padborg grænse.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Lars Frandsen

Dato : 06-06-06 05:19

> [...]
> (vistnok) 10 meter lang strækning skal sætte farten ned fra de svimlende
> farlige 80 km/t, til de helt betryggende 70 km/t.

Du skal slet ikke så langt hjemmefra - svaret finder du i din hjemby. Prøv
at køre en tur op ad Spangsbjerg Kirkevej, hvor der næsten helt op mod
Stormgade er en oplysningstavle med lokal hastighedsnedsættelse over hele 5m
(højst!) fra 50 km/t ned til 30 km/t.
Den har faktisk været med i FDMs blad Motor af samme grund.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-06 19:31

on 06-06-2006, Lars Frandsen supposed :
> [...]
> fra 50 km/t ned til 30 km/t.
> Den har faktisk været med i FDMs blad Motor af samme grund.

Den er der vist ikke længere...

Til gengæld har vi en 60km/t - byskilt - 70km/t indenfor 30-40 meter...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 21:03

Henrik Stidsen skrev:

> Til gengæld har vi en 60km/t - byskilt - 70km/t indenfor 30-40 meter...

Et eksempel på et jævnlig forekomst:
Når man kommer ind i Jelling sydfra, er der forinden et længere stræk
med hastighedsbegrænsning på 60 - Ti meter efter at de 60 ophæves står
byskiltet!

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-06 21:44

It happens that Armand formulated :
> Ti meter efter at de 60 ophæves står byskiltet!

Og skilte der står indenfor 20 meter (svjh) skal opfattes som om de
stod samme sted.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:45

Henrik Stidsen skrev:
> It happens that Armand formulated :
>
> Og skilte der står indenfor 20 meter (svjh) skal opfattes som om de stod
> samme sted.

OK!
Men hvad blev der af det kombinerede byzone og fartophævelse -skilt, som
jeg har set ved andre lejligheder :-/

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-06-06 18:06

Armand has brought this to us :
> Men hvad blev der af det kombinerede byzone og fartophævelse -skilt, som jeg
> har set ved andre lejligheder

Du mener et ganske normalt "her slutter byzone" skilt ? :)

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : Martin

Dato : 06-06-06 09:08

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Tilkørsel til Lyngby Omfartsvej (motorvej) syd for Lyngby i nordgående
retning er autoværnet defekt, så man besluttede af en elelr anden grund at
sætte et skilt op med ubetinget vigepligt for tilkørslen. Man fjernede dog
ikke ved samme lejlighed fletteskiltet!

Jeg gjorde politiet opmærksom på problemet, med det resultat, at begge
skilte (både ubetinget vigepligt og flette) nu er fjernet!

/Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-06 09:31

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet,
> der forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Det kan du ikke vinde denne konkurrence med - det sker jo over hele landet
:)

Beskrivelse af situation for nogle uger siden:

På vejen ud af Esbjerg forbi vejen ind til Sønderris er der p.t. vejarbejde.
Strækningen er normalt på 60 km/t, men i denne anledning er hastigheden sat
ned til 50 km/t.

Når man kommer udefra sætter man så hastigheden ned til 50. Vel forbi
arbejdet kommer der et 60 km/t skilt, og 10 meter bag dette har
vejarbejderne sat et skilt op der hedder alle forbud ophører.

Så hvor der før var 60 km/t, er der nu pludselig 80.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-06 11:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:44853d52$0
$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så hvor der før var 60 km/t, er der nu pludselig 80.

Endelig en værdig kandidat til titlen

Alle de skribenter der ikke tror 10 km/t gør en forskel, er de sande
klaphatte i den danske trafik.

Jeg har skrevet det mange gange før, men gentager gerne:

Hvis 2 biler fra samme punkt laver en fuld opbremsning, den ene fra 50
km/t, den anden fra 60 km/t, så vil sidstnævnte PLØJE ind i den forhindring
den langsomme bil netop når at standse for..... med 44 km/t.

De 10 km/t kan betyde forskellen på et uskadt barn og et dræbt barn i
trafikken. Eller en vejarbejder for den sags skyld.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-06 10:07

Preben Riis Sørensen wrote:
> Jeg føler mig allerede som sikker vinder.

ikke dansk men dog sjove:
http://mistupid.com/pictures/page105.htm
http://mistupid.com/pictures/page057.htm

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-06-06 10:35

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> ikke dansk men dog sjove:
> http://mistupid.com/pictures/page105.htm
> http://mistupid.com/pictures/page057.htm

Faktisk kan man starte ved page001.htm og væk var den formiddag....

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 06-06-06 10:39

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Jeg tror det var sidste at der var vejarbejde på strandvejen i
Humlebæk. Her var der sat midlertidige skilte op med mak. 60 km/t.
Problemet var bare at der kun var 50km/t på stræknngen.

Jeg har aldrig tidligere set at man hæver grænsen ved vejarbejde, men
det er måske for at få folk hurtigere forbi.

Fra : Michael Westi

Dato : 06-06-06 11:03

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Godt nok ikke Danmark, men Sverige. Var i Malmö sidste onsdag. Kommer
fisende af motorvejen ind mod Malmö. Fra at må køre 110, skal farten sættes
ned til 50 på et splitsekund. (her kan man snakke om rygende bremser)
Normalt har man en "bufferzone" 90, 70 ect.. Men det gælder åbenbart ikke i
Sverige.
Og ikke nok med det. Fik en af de grimme svenske poliskasser i rø*** af mig.
Uhh, ha da da.. Jeg var storkriminel...
Slap dog for videre tiltale.(måske fordi det var om natten)

/Michael

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 11:12

> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....
> Med rygende bremser, ærbødigst

Motorvejen E45, lige før tunnellen, sydgående spor. Selv om aftenen når
vejarbejdet er lukket og der er tomt for fodtusser og arbejdskøretøjer
vedholder de 70 km/t over en stor strækning, hvor der slet ikke er
vejarbejde eller andet de første 5-600 meter.

// Troels

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 11:20

> [...]
> vedholder de 70 km/t over en stor strækning, hvor der slet ikke er
> vejarbejde eller andet de første 5-600 meter.

.... eller et stykke asfalt lige uden for Bjerringbro, hvor der er skiltet
med 60 km/t - pudsigt når strækningen er HELT lige over ca. 2-3 km, FRIT
udsyn (ingen bevoksning til nogen af siderne) og kun et enkelt hus.

- iøvrigt ingen sideveje til denne.

// Troels

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-06 15:22

> ... eller et stykke asfalt lige uden for Bjerringbro, hvor der er skiltet
> med 60 km/t - pudsigt når strækningen er HELT lige over ca. 2-3 km, FRIT
> udsyn (ingen bevoksning til nogen af siderne) og kun et enkelt hus.

Det er ligesom mellem Feldballe og den lille by der ligger lige vest for -
Selvom der er et åbent stykke mellem byerne er hastighedsgrænsen 50km/t hele
vejen da der ikke er noget gråt byskilt. Når man så kommer til den næste by
bliver man mødt af endnu et byskilt. Jeg har checket gentagne gange. Man kan
godt argumentere for at der ikke er nogen grund til at sætte hastigehden op
på strækningen på måske godt 500 meter (f.eks støj) men fraværet af skilte
for mange til at køre 80km/t der

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-06 23:42

Anders Majland skrev:
> [...]
> på strækningen på måske godt 500 meter (f.eks støj) men fraværet af skilte

Såvidt jeg husker er det blå bytavle med hvid bytavle som under tavle.
Og det samme i den anden retning når man kommer til Tåstrup.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-06-06 19:34

Troels - around 9000 pretended :
> ... eller et stykke asfalt lige uden for Bjerringbro, hvor der er skiltet med
> 60 km/t - pudsigt når strækningen er HELT lige over ca. 2-3 km, FRIT udsyn
> (ingen bevoksning til nogen af siderne) og kun et enkelt hus.

Ham der bor i huset har nok selv sat dem op ;)

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : Brian Sørup

Dato : 06-06-06 12:00

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i
en meddelelse news:Qwchg.35$451.0@news.get2net.dk...

> [...]
> vedholder de 70 km/t over en stor strækning, hvor der slet ikke er
> vejarbejde eller andet de første 5-600 meter.

Da jeg kørte sydpå gennem røret Søndag morgen Kl.7 var der skiltet med
50Km/t !
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 12:26

> Da jeg kørte sydpå gennem røret Søndag morgen Kl.7 var der skiltet med
> 50Km/t !

Velkommen til nordjylland. ;)

// Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-06 14:25

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> (vistnok) 10 meter lang strækning skal sætte farten ned fra de svimlende
> farlige 80 km/t, til de helt betryggende 70 km/t.

Den vej jeg kører lige nord for Randers, kommer man kørende på en
vej med et villakvarter på den ene side og et industrikvarter på den
anden side. Der er 70 km/t noget at vejen. Så kommer man kørende ud
af byen og ud på landet. Så kommer der et byskilt med 50 km/t.
Ufatteligt, men det passer med skiltningen i den anden ende, så det er
ikke bare fordi det vender forkert.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Troels - around 9000

Dato : 06-06-06 14:58

[...]

-- du mener derude ved Jennumparken? Ja, det er tåbeligt...

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 16:05

"Christian B. Andresen" skriver:

> [...]
> af byen og ud på landet. Så kommer der et byskilt med 50 km/t.
> Ufatteligt, men det passer med skiltningen i den anden ende, så det er

Lad mig gætte: Fra Hobrovej til Mariagervej

Der er bebyggelse inde bag volden mod syd - de forventer vel bebyggelse
mod nord også og har plantet et byskilt....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 18:05

> Jeg føler mig allerede som sikker vinder.

Hmm. Jeg trak nu også på smilebåndet første gang jeg kørte bilen gennem DDR
i 1986. På strækningen mellem Berlin og Polen var der skiltet med max 130
Km/t......jeg kørte i min Hannomag som vel var 30-40 cm mellem vejbane og
bund......jeg lyver ikke når jeg siger at de værste steder da skrabte bilen
faktisk bunden mod vejen så store var hullerne i vejbanen. Det mest ekstreme
var faktisk at der holdte en lastbil i siden som havde revet det dobbelte
baghjul af akslen fordi han var kørt for hurtigt ned i et af
hullerne.......for s.... da jeg ville godt se det køretøj der kunne klare
det stykke motorvej med 130 Km/t )))

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 06-06-06 18:35

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>baghjul af akslen fordi han var kørt for hurtigt ned i et af
>hullerne.......for s.... da jeg ville godt se det køretøj der kunne klare
>det stykke motorvej med 130 Km/t )))

Hvad hedder den hurtigste russiske kampvogn?
- kunne den køre hurtigere end 130 km/t?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-06-06 19:05

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev
jeg ville godt se det køretøj der kunne klare
> det stykke motorvej med 130 Km/t )))

Du har blot ikke indset teknikken: sømmet i bund, og du flyver elegant
henover hullerne
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 06-06-06 21:18

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet, der
> forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

20 km Nordöst for Skive på hobrovej kommer der over en sträkning på
ca. 30 km tre på hinanden fölgende hastighedsbegränsninger på 60
km/t ved et par sideveje som åbenbart er klassificeret som farlige
vejkryds.

Vejen er i forvejen snorlige og meget hurtig at köre på (og derfor
sikker også farlig) men netop derfor föles det helt absurd at skulle
ned på den hastighed. Isär den sidste begränsning er helt i skoven
fordi der er rigtigt gode oversigtsforhold.

Jeg har kört der rigtigt mange gange og jeg har aldrig set nogen komme
ud fra disse sideveje. Men det hänger måske sammen med tidspunktet.

Hvis folk dog bare kunne köre efter forholdene ....

VH Esben

Fra : Anders Majland

Dato : 07-06-06 14:26

> [...]
> ca. 30 km tre på hinanden fölgende hastighedsbegränsninger på 60
> km/t ved et par sideveje som åbenbart er klassificeret som farlige

Jeg tror de er kommer der netop pga vejens kvaliter der har fået
marchhastigehden til at ligge på 120-130km/t (Der har klipperkortreglerne så
siden sænket noget)

Skiltet med 60 skulle så få folk ned i nærheden af 80km/t .... Det er
ihvertfald den eneste logiske forklaring jeg kan komme på.

> Jeg har kört der rigtigt mange gange og jeg har aldrig set nogen komme
> ud fra disse sideveje. Men det hänger måske sammen med tidspunktet.

En gang imellem er også nok til at forårsage uheld - der er en del krydsende
traktorer, posten kommer der også hver dag osv ...

I nordsjælland har jeg set et skilt der med hastighedsbegrænsning der kun
blev tændt når der kom nogen fra sidevejen - sådan noget ville også være
meget anvendeligt på ovennævnte strækning ...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-06 23:46

Anders Majland skrev:
> I nordsjælland har jeg set et skilt der med hastighedsbegrænsning der kun
> blev tændt når der kom nogen fra sidevejen - sådan noget ville også være
> meget anvendeligt på ovennævnte strækning ...

De er ved at blive udbredte. Findes flere steder efterhånden.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-06 08:36

Troels - around 9000 wrote:
> [...]
> ikke bare fordi det vender forkert.
>

> -- du mener derude ved Jennumparken? Ja, det er tåbeligt...

Derudeaf ja, ved Nordskellet og Hobrovej.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-06-06 08:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]

> Der er bebyggelse inde bag volden mod syd - de forventer vel bebyggelse
> mod nord også og har plantet et byskilt....

Men stadig, tåbeligt IMO.
Men jeg overholder det skam, når man jo tænker på konsekvensen og
det faktum at de er glade for fartkontroller i Randers.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-06 19:42

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg skulle simpelthen af med det. Der er ingenting, udover skiltet,
> der forstyrrer færdselen, og det står der dag og nat....

Jeg ved ikke om den har været nævnt, men på dette link:
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=4875
er der en tavle, der hedder "Hold tilbage for modkørende".
Den ses tit ifm f.eks. vejarbejde, men den misbruges temmeligt meget, da dem
der sætter den op åbenbart ikke kender dens betydning 100%.
Uanset hvad vej tavlen vender, så betyder den at du skal holde tilbage for
modkørende, hvorimod mange tror at det afhænger af, hvilken vej den røde pil
peger.
Det samme gør sig gældende med tavlen "Modkørende færdsel skal holde
tilbage"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-06-06 22:33

Per Beer Hansen wrote:
> Preben Riis Sørensen wrote:

> Uanset hvad vej tavlen vender, så betyder den at du skal holde
> tilbage for modkørende, hvorimod mange tror at det afhænger af,
> hvilken vej den røde pil peger.

Det er jeg ret overbevist om er forkert.

Men den kan hænges forkert op og bliver det af vejarbejderne, fordi - som
jeg hørte undskyldningen engang - de ikke er uddannet til det med skilte.

De har vel kørekort, men det kvalificerer åbenbart ikke ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-06-06 10:09

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det er jeg ret overbevist om er forkert.

Og jeg er ret overbevist om at det er rigtigt
Uanset hvordan du vender og drejer den, så er ordlyden stadig at du skal
holde tilbage for modkørende.
Men prøv evt. at ringe til en kørelærer eller lignende, jeg ved hvad min
kørelærer sagde for et lille halvt års tid siden.

> Men den kan hænges forkert op og bliver det af vejarbejderne, fordi -
> som jeg hørte undskyldningen engang - de ikke er uddannet til det med
> skilte.

Jeps, det ses desværre alt for tit, at de bruger forkert skiltning, desværre

> De har vel kørekort, men det kvalificerer åbenbart ikke ...

Der er ikke nogle ansættelses krav, som vejarbejder, der siger at du skal
have kørekort.
Det kommer jo fuldstændigt an på hvad du skal lave på stedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-06 10:23

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> jeg hørte undskyldningen engang - de ikke er uddannet til det med skilte.
> De har vel kørekort, men det kvalificerer åbenbart ikke ...

Og dem der skulle fortælle dem det har end ikke kørekort, så hvor
kvalificeret mon de er?

Fra : Troels - around 9000

Dato : 07-06-06 20:47

> [...]
> (vistnok) 10 meter lang strækning skal sætte farten ned fra de svimlende
> farlige 80 km/t, til de helt betryggende 70 km/t.

Ah. Jeg har vinderen.

Fjerritslev! Der er "hold tilbage for modkørende" i BEGGE retninger af et
chikaneanlæg. (Altså der hvor man selv "er den røde pil").

Det giver tit foranledning til nogle sjove scener.

// Troels

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-06 20:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> writes:

> Det er jeg ret overbevist om er forkert.

Er reglen ikke nærmere at man skal holde tilbage hvis skiltet er
rundt, og at modkørende skal holde tilbage hvis det er firkantet?

Det ser det ud til: <http://www.trafiktesten.dk/biltek_alletavler.asp>
Desværre mangler billedet af skiltet jeg mener er rundt; "Hold tilbage
for modkørende".
--
mvh Jes Vestervang