Forskel på BT45 og BT92?
Fra : Christina R.

Dato : 05-06-06 20:31

Hejsa,

Jeg kører i øjeblikket med Bridgestone BT92, som jeg egentligt er ret godt
tilfreds med.
De står fint fast i både tørvejr og regnvejr, og foreløbigt har de holdt
10.000 km, og der er mønster på dem endnu.
Men tilsyneladende er dækket ikke så udbredt... til gengæld hører jeg ofte
folk nævne BT45 som noget nær det perfekte dæk til min cykel, mens jeg ikke
har kunnet finde meget info om BT92.

Men hvad er egentligt forskellen på de to dæk?
Så vidt jeg kan finde ud af, så bliver de begge beskrevet som "Sports
Mileage" og de har også begge to Dual Compound med hårdt gummi på midten og
lidt blødere på siden.

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : Hekto

Dato : 05-06-06 22:09

> Men tilsyneladende er dækket ikke så udbredt... til gengæld hører jeg
> ofte folk nævne BT45 som noget nær det perfekte dæk til min cykel,
> mens jeg ikke har kunnet finde meget info om BT92.

Jeg ved ikke hvad forskellen er; men har lige skiftet til BT045 og er
rigtig godt tilfreds. Jeg kørte på Pirelli Sport Deamon før.

BT045 skorer max point i de fleste dæktests til ældre cykler. De andre
er ikke dårlige; men BT045 et nyk bedre.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jørgen Wæver

Dato : 05-06-06 22:08

"Christina R."
> [...]
> Så vidt jeg kan finde ud af, så bliver de begge beskrevet som "Sports
> Mileage" og de har også begge to Dual Compound med hårdt gummi på midten

Prøv følgende http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/category/onroad.html

Efter hvad jeg kan læse er BT092 specielt til vådt føre.

Mvh
Jørgen Wæver
CBR1000F
http://www.dfmc.dk/?id=514

Fra : Christina R.

Dato : 06-06-06 07:04

"Jørgen Wæver" skrev:
> Prøv følgende http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/category/onroad.html
>
> Efter hvad jeg kan læse er BT092 specielt til vådt føre.

Så vidt jeg kan se, står der " wet performance" ved begge dæk.
I det hele taget er beskrivelsen meget ens.

Kan det virkeligt passe, at den eneste forskel er dækmønsteret?
Hvordan vurderer man et dækmønsters kvalitet/formål?

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : Carsten Mortensen

Dato : 07-06-06 20:25

Hej Christina,

BT-92 er et radialdæk
BT-45 er et diagonaldæk.

Din GS500 er originalmonteret med BT-45 og så har man sat radialdæk på i
110/70-17 og 140/70-17 i BT-92 for at få en mere stabil karkasse og mere
sporty feel. BT-92 føres ikke af Bridgestone Danmark, men er i det
europæiske katalog. Bridgestone Danmark fører BT-090, som er lidt mere
sportspræget end BT-92.

Mvh. Carsten Mortensen
Produktansvarlig MC, Bridgestone Danmark

Fra : Carsten Mortensen

Dato : 07-06-06 20:25

Hej Christina,

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda