Suzuki SV650...
Fra : RepsaC_

Dato : 03-06-06 13:41

Hej
Har været ude og kigge på en SV650`er i dag og tabte mit hjerte...
Vil gerne have den med fuldkåbe og så vil den løbe op i ca. 105.000.kr på
gaden.
Kan det betale sig at handle brugt der.
Vil gerne have en så ny som muligt og med få km og udstyr.
Og så selvfølgelig billigere.
Mvh
Casper

Fra : lhm

Dato : 03-06-06 14:12

"RepsaC_" <cscs@Mailwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gaden.
> Kan det betale sig at handle brugt der.
> Vil gerne have en så ny som muligt og med få km og udstyr.

Hej

Kan du ikke bruge nogen af dem på mc.dba.dk? Der er da en del, som er
forholdsvis nye (2000- ), og som ikke har kørt så langt. Den her fx
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp? annonceid=44751027

Med hensyn til om det kan betale sig, er der nok mange meninger om det. Mit
bud er at man kan gøre en god forretning ved at købe brugt, men omvendt er
det rart at få noget helt nyt.

God jagt!

Fra : lhm

Dato : 03-06-06 14:18

"lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan du ikke bruge nogen af dem på mc.dba.dk? Der er da en del, som er
> forholdsvis nye (2000- ), og som ikke har kørt så langt. Den her fx

Okay, der er set bedre links, men der er grænser for serviceniveauet, så sæt
selv linket sammen

Fra : RepsaC_

Dato : 03-06-06 14:34

> "lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, der er set bedre links, men der er grænser for serviceniveauet, så
sæt
> selv linket sammen
Har jeg prøvet, men uden held
/Casper

Fra : lhm

Dato : 03-06-06 14:47

> sæt
> Har jeg prøvet, men uden held
> /Casper

Så prøv det her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44751027
eller lav selv en søgning på dba - det er ret simpelt

Fra : RepsaC_

Dato : 03-06-06 15:37

> Så prøv det her
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44751027
> eller lav selv en søgning på dba - det er ret simpelt

Hej
Har lige kigget lidt i din blå og må sige at der er en dewl penge at spare,
men hvad med kørte km.
Hvor meget må de have rullet. Feks en med 20000 på klokken, er det for meget
og hvad skal man passe på med denne maskine.
Mvh
Casper

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 16:24

RepsaC_ skrev i meddelelsen
<44819e9d$0$831$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Hvor meget må de have rullet. Feks en med 20000 på klokken, er det for
meget
>og hvad skal man passe på med denne maskine.

For meget ? Det er to halvandet års kørsel ! Det er ingenting.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Hekto

Dato : 03-06-06 14:27

> Kan det betale sig at handle brugt der.
> Vil gerne have en så ny som muligt og med få km og udstyr.

Du undgår at smide 20.000 på dørtrinet når den triller ud af
forretningen, og du undgår 'garamti-tyrani' med dyre eftersyn hos et
autoriseret værksted - hvis du køber brugt.
Du er også mere frit stillet m.h.t. at montere diverse udstyr. Endelig
slipper du for alle de irriterende småfejl der er på en ny, og som
kræver at man skal have den hen til forhandleren og måske undvære den.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-06-06 20:40

> Vil gerne have en så ny som muligt og med få km og udstyr.
> Og så selvfølgelig billigere.

ang. km : Der var en test i et fransk MC-blad, hvor de skilte en sv650s af
efter 50 kkm. Deres konkusion var, at slittagen på motoren var overrasken
lille.

mvh Michael Kristensen (Sv650s)

Fra : Armand

Dato : 03-06-06 23:51

Michael Kristensen skrev:

> ang. km : Der var en test i et fransk MC-blad, hvor de skilte en sv650s af
> efter 50 kkm. Deres konkusion var, at slittagen på motoren var overrasken
> lille.

Motorrad gør det samme, og jeg husker at den omkring nedslidning ikke
placerede sig i eliten (á efter almindelig indførsel af vandkøling blev
man nødt til at øge den tidligere distance på 25.000km til 50.000km for
at finde slitage-indikationer. Men selv ved dén distance er der mange
motorer der klarer sig anmærkningsfrit igennem!) :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-06-06 00:05

Michael Kristensen skrev:

> ang. km : Der var en test i et fransk MC-blad, hvor de skilte en
> sv650s af efter 50 kkm. Deres konkusion var, at slittagen på motoren
> var overraskende lille.

MOTORRAD gør det samme, og jeg husker at SV 650'eren omkring nedslidning
ikke placerede sig i eliten (á efter almindelig indførsel af vandkøling
blev man nødt til at øge den tidligere distance på 25.000km til 50.000km
for at kunne finde slitage-indikationer. Men selv ved dén distance er

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-06-06 09:07

Michael Kristensen wrote:

> ang. km : Der var en test i et fransk MC-blad, hvor de skilte en sv650s af
> efter 50 kkm. Deres konkusion var, at slittagen på motoren var overrasken
> lille.

Et af medlemmerne (B2) på svrider.dk har rundet de første 100.000 km
uden problemer af nogen art. Han bruger cyklen som transportmiddel til
og fra arbejde, så han kører tilmed med de originale skiver :)

> mvh Michael Kristensen (Sv650s)

--
Ole Hansen

Fra : Knud Dam

Dato : 04-06-06 09:21

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Et af medlemmerne (B2) på svrider.dk har rundet de første 100.000 km
> uden problemer af nogen art. Han bruger cyklen som transportmiddel til
> og fra arbejde, så han kører tilmed med de originale skiver :)

Hej Ole.

Har han målt skiverne !

Jeg kørte 105 kkm på de originale skiver; men så var de altså også kommet
laaangt under minimumsmålet.

; - )

KD Bandit 600 S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-06-06 21:03

> Har han målt skiverne !
>
> Jeg kørte 105 kkm på de originale skiver; men så var de altså også kommet
> laaangt under minimumsmålet.

Man skifter vel først når de begynder at revne? Jeg kørte 115.000km på et
sæt forbremseskiver på min F2'er. Så var det slut

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Knud Dam

Dato : 06-06-06 21:16

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4485df5f$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Man skifter vel først når de begynder at revne? Jeg kørte 115.000km på et
> sæt forbremseskiver på min F2'er. Så var det slut

He-he. Jeg tror nu, jeg skifter lidt før fremover.

; - )

KD

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-06-06 21:05

Knud Dam wrote:

> Har han målt skiverne !
>
> Jeg kørte 105 kkm på de originale skiver; men så var de altså også kommet
> laaangt under minimumsmålet.

Hvad er mindstemålene? Jeg fik svar fra ham: 4.2mm inderst.. (forreste
skiver).

--
Ole Hansen

Fra : Knud Dam

Dato : 06-06-06 21:15

> Hvad er mindstemålene? Jeg fik svar fra ham: 4.2mm inderst.. (forreste
> skiver).

Jeg kender ikke målene på en SV. På Banditten er nye skiver 4,5 mm og
mindstemålet er 4 mm.

; - )

KD

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 03-06-06 21:32

> [...]
> Har været ude og kigge på en SV650`er i dag og tabte mit hjerte...
> Vil gerne have den med fuldkåbe og så vil den løbe op i ca. 105.000.kr på

Jeg sidder og tænker på hvorvidt de sidste 25.000,- op til en SV1000 S m.
OEM fuldkåbe var godt givet ud mht. værditab ifm. nykøb ?
Andre der havde den idé ?

Mvh Jesper, SV1000

Fra : RepsaC_

Dato : 03-06-06 23:48

"[6705] Jesper Sørensen" <otiss@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder og tænker på hvorvidt de sidste 25.000,- op til en SV1000 S m.
> OEM fuldkåbe var godt givet ud mht. værditab ifm. nykøb ?
> Andre der havde den idé ?
>
> Mvh Jesper, SV1000

Ja, kunne være fedt, men nu har jeg altså ikke flere penge end de 105 der
står MC på :-/
Og vil jo gerne kunne gøre det billigere.
/Casper

Fra : Armand

Dato : 03-06-06 23:59

[6705] Jesper Sørensen skrev:

> Jeg sidder og tænker på hvorvidt de sidste 25.000,- op til en SV1000 S m.
> OEM fuldkåbe var godt givet ud mht. værditab ifm. nykøb ?
> Andre der havde den idé ?

Traditionelt er Suzukis slagtilbud så markante at nyprisen holdes flere
sæsoner efter!
Seneste eksempel er den første årgang af SV 650 der kunne holde prisen
p.g.a. at de efterfølgende årgange alle fik små 5.000,- lagt på prisen!
Mest grelle eksempel er den GSXR400 de importerede en håndfuld af i '91
('92?): Nyprisen var 53.000,- og tre års tid senere blev de solgt til op
under 70.000,-

Men disse modeller er sædvanligvis også små lejligheds-serier, hvorimod
SV1000 tilsyneladende kan hentes i en lind strøm til dén pris
DK er tilsyneladende det eneste sted på kloden hvor man har kunnet sælge
TL'eren forklædt som SV650!
Aprospos: Efter sigende opgiver Suzuki nu, og trækker modellen ud af
produktion

--
Armand.

Fra : RepsaC_

Dato : 04-06-06 10:03

Hej
Hvad er så jeres mening...Kåbe eller ikke kåbe?

Mvh
Casper

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 10:34

> Hej
> Hvad er så jeres mening...Kåbe eller ikke kåbe?

Fuck ! .... "vores" mening det er dig der skal køre på den, og ikke minst
betale for den !

Ta' en beslutning og spring ud i det, du fortryder sq' sikkert alligevel, at
du ikke valgte den anden ...........

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : RepsaC_

Dato : 04-06-06 11:09

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:7bb80$4482a8fb$55183f7d$24594@news.arrownet.dk...

> [...]
> betale for den !
>
> Ta' en beslutning og spring ud i det, du fortryder sq' sikkert alligevel,

Haha, ja det har du sikkert ret i...Må se på det.
Har kig på en der har kørt 28000 og koster 73000 med kåbe så vi må se.
/Casper

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-06-06 15:40

RepsaC_ wrote:

> Hvad er så jeres mening...Kåbe eller ikke kåbe?

Det kan have stor betydning for forsikringen - har du undersøgt det?

Mvh
Steen

Fra : RepsaC_

Dato : 04-06-06 16:59

Har handlet

SV650 S K1 årg. 01 reg. første gang 03. 16000 km mont med sædeskal og MIVV
potte.
77000 incl omreg. i mit navn.

Ihh hvor jeg glæder mig.
/Casper

Fra : lhm

Dato : 04-06-06 18:07

> [...]
> Har handlet
>
> SV650 S K1 årg. 01 reg. første gang 03. 16000 km mont med sædeskal og MIVV

Ja, nogle gange er der ikke langt fra tanke til handel

Pas på dig selv og det nyindkøbte - vi ses derude

Fra : Hekto

Dato : 04-06-06 23:18

> Hvad er så jeres mening...Kåbe eller ikke kåbe?

Alt det overflødige plastik er kun til besvær! Væk med det!