Lej en Bimmer... hmmm
Fra : Molnit

Dato : 03-06-06 09:28

"http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article200598.ece"

   ok, så man skal leje den i 2 å til 1950 om mdr. = ca. 23400 + 20.000 i
udbetaling.

   Det er da ikke helt tosset må man sige ;) så skal der bare lidt
konkurence på ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-06 21:57

> ok, så man skal leje den i 2 å til 1950 om mdr. = ca. 23400 + 20.000 i
> udbetaling.
>
> Det er da ikke helt tosset må man sige ;) så skal der bare lidt konkurence
> på ;)
36*50 =18*100 =1800
Men der står også "på 36 måneder må du køre 30.000 km" Altså næsten 45200kr
plus benzin, forsikring og ikke mindst dæk og forsikring.

Jeg hilser det velkomment men prisen er vist ikke lige i mit leje ... Men
hvis ikke andet kan det jo bruges i forhold til beskatning af en
arbejdsgiver betalt mc. I modsætning til biler der beskattes efter deres
værdi skal en "fri" mc beskattes efter hvad den kan lejes for. Så et større
udbud af cykler til leje kan måske gøre det realistisk .... Altså når det er
prisen for en mc til over 200kkr må skattevæsenet vel akceptere det halve
for en mc til 100kkr

Der er jo den finte i det at man jo gerne må bruge en "fri" bil/mc til at
køre til/fra arbejde og der bruger jeg 20-25000km om året. Så der kunne godt
ligge en lilel gulerod der et sted... Godt nok får man så heller ikke et
fradrag men det forslår som en skrædder et vist sted ...

Der blev sidste år løsnet op så man ikke skal beskattes af firmabetalt
brobizz eller færge og det hjalp jo lidt men en realistisk beskatning af
"fri" mc kunne også gøre det attraktivt for mig (jeg vil selvfølgelig skulle
gå tilsvarende ned i løn så det er udgiftsneutralt for min arbejdsgiver)