Ny MC, Yahoooo
Fra : Per

Dato : 03-06-06 08:35

Hej Alle.

Først en god nyhed, som jeg må dele med alle. Jeg er lige flyttet fra
Texas til holland og har investeret, rent impuls køb, i en 2006 HD Street
Rod.

Nu skal jeg jo have en hjelm og noget kluns, fordi i Texas kunne jeg jo
køre uden hjelm og for meget tøj.

Er der nogen der kender nogle forretninger i Holland, eller er det bedere
at tage til tyskland.

Derudover er det GREAT at være tilbage i Europa og jeg glæder mig til at
komme og lukke bakken sammen med jer alle.

Per

Jeg postede denne besked under anden overskrift, men et eller andet skete,
jeg kan ikke se den, saa skulle det genere andre, saa undskylder jeg paa
forhaand

Fra : Richard

Dato : 03-06-06 09:44

Per wrote:

> Først en god nyhed, som jeg må dele med alle. Jeg er lige flyttet fra
> Texas til holland og har investeret, rent impuls køb, i en 2006 HD Street
> Rod.

God nyhed? - NL?, næppe HD da
- nå, det er dit valg, Per, tillykke med det alt sammen.

> Jeg postede denne besked under anden overskrift, men et eller andet skete,
> jeg kan ikke se den,

Jo da, den er også allerede besvaret

--
TRichard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Per

Dato : 04-06-06 08:12

Richard wrote:

Jeg takker mange gange, jeg fik set den 'gamle' traad den gemte sig et
andet sted. (jeg skal vist lige vende mig til web interfacet).

Da jeg boede i Texas havde jeg en HD 2004 fatboy, men savnede lidt sjov i
svingene samt lidt mere 'gang' i den.

Jeg har laest en masse om den ny VROD (Street rod) fra forskellige
websites, og jeg ser frem til et par adrenalin rush's.

Jeg har ioevrigt brugt dit soege udtryk og der kom en masse op. Jeg er dog
helt ude i hampen, og har ingen ide om hvad der er det bedste at koebe. De
fleste hjelme koster det samme, hvad skal jeg se efter i en hjelm (udover
stil). Er der maerker der er bedere end andre.

Ogsaa toej, jeg kunne godt taenke mig noget MC toej som ikke er laeder,
men som minder om almendeligt toej, men fungerer som MC toej baade mht
Beskyttelse mod vejr, og Gud forbyde det, hvis man skulle smage asvalten.

Jeg takker paa forhaand for hjealpen

Per

Fra : Richard

Dato : 04-06-06 10:46

Per wrote:

> [...]
> Jeg har laest en masse om den ny VROD (Street rod) fra forskellige
> websites, og jeg ser frem til et par adrenalin rush's.

Så skal det nok passe, foretrækker blot selv noget mere fremadrettet, hvad
kørestilling og -egenskaber angår Skriv endelig hvordan den indfrier
dine forventninger.

> [...]
> fleste hjelme koster det samme, hvad skal jeg se efter i en hjelm (udover
> stil). Er der maerker der er bedere end andre.

Hvis ikke andre dukker op med spec. råd, kunne du jo prøve at finde et NL
mc-magasin hhv deres web-site og se, om ikke der er links til store,
velassorterede forretninger.

Mht tøjmærker er der masser af råd og vejledning i tidligere beskeder
herinde, sæt startdatoen i din newsreader et år tilbage eller søg i
gruppen via Google Groups.

> Ogsaa toej, jeg kunne godt taenke mig noget MC toej som ikke er laeder,
> men som minder om almendeligt toej, men fungerer som MC toej baade mht
> Beskyttelse mod vejr, og Gud forbyde det, hvis man skulle smage asvalten.

Ingen tvivl om, at et lag tykt læder eller Cordura alene giver nogen
beskyttelse, men det vigtigste er gode protektorer i albuer, skuldre,
hofte og knæ samt en god rygbeskytter. Det er svært at skjule i tøjet, med
mindre det bliver syet specielt til din krop

Louis har noget mc-lædertøj, der ikke ligner; i textil bliver det nok
svært at finde, beskytter heller ikke så effektivt IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK