VFR 750 89"
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 02-06-06 17:28

Hej
Så har jeg langt om længe fundet drømme mc'en, vel at mærke i en
stand så den er værd at bruge penge på.
problemet er bare at den står uden afgift, hvad kan jeg regen med
betale i afgift? jeg regner med 30000. men frygter 40000kr
Syntes ikke rigtig man kan bruge skat's hjemmeside. de har vurderinger
fra 15000 til 45000kr.

hvor meget betyder kosmetisk stand og hvad betyder antal kørte km,
altså for afgiften?

Den har kørt 29.000km import fra Holland. Den er omlakeret, men det
må være nogle år siden, for den har mistet lidt maling efter slid,
der hvor man har knæene på kåbekanten. lakeringen er ellers meget
pro udført, med indlakeret stafferinger og det hele. jeg ville sige
den var ny. i morgen kører en af min brors venner som er mc-mekaniker
ned og ser på en, muligvis laver en kompressions-test så han ikke
tager røven på mig.

Fra : Richard

Dato : 02-06-06 17:38

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> betale i afgift? jeg regner med 30000. men frygter 40000kr
> Syntes ikke rigtig man kan bruge skat's hjemmeside. de har vurderinger

Iflg. den T&S-tabel fra februar i år, som der blev linket til herinde
tidligere, skulle den afgiftspligtige værdi være 19 kkr med en afgift på
ca. 32,5 kkr til følge...

Se tidligere indlæg om +/-5 pcts-regulering for bedre/dårligere stand

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 02-06-06 19:58

Richard skrev:

> [...]
> ca. 32,5 kkr til følge...
>
> Se tidligere indlæg om +/-5 pcts-regulering for bedre/dårligere stand

Okay men det er jo til at overleve! mit problem var netop at jeg ikke
rigtig kunne finde nogle gamle indlæg som jeg fandt brugbare.

Hvordan fungerer systemet? nogen som kan give mig en kort beskrivelse?
samt hvor længe går der typisk før jeg kan få den på plader?

Fra : Richard

Dato : 02-06-06 20:50

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> Hvordan fungerer systemet? nogen som kan give mig en kort beskrivelse?
> samt hvor længe går der typisk før jeg kan få den på plader?

Se tråden Afgiftsregler og især MKS - 74's udnærkede indlæg den 27. maj...

(En søgning på afgift - nye afgiftregler - vurdering mv i gruppen vha fx
Googl Groups burde altså give dig flere hundrede hit, men konscentrer
dig om dem vedr. de ændrede regler pr. 1. april i år...)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : flemsus

Dato : 03-06-06 10:59

> [...]
> den var ny. i morgen kører en af min brors venner som er mc-mekaniker
> ned og ser på en, muligvis laver en kompressions-test så han ikke

Kan du ikke få en 90" til en rimelig pris? Den er da meget mere spændende
end en 89". 88-89 er den første med 17" hjul og skulle være den mest trægt
styrende.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 03-06-06 17:46

Kan sagtens finde en proarm 90'er. den er federe, men afgiften er
tilsvarende også federe!!

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 03-06-06 21:21

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote in

> Kan sagtens finde en proarm 90'er. den er federe, men afgiften er
> tilsvarende også federe!!

> ende
> trægt

Jeg har da en 90´er der skal sælges.
Den står i Esbjerg.

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 04-06-06 23:49

jo tak for tilbudet, men må desværre takke nej. har ikke lige 50k til
afgiften

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 06-06-06 08:50

> jo tak for tilbudet, men må desværre takke nej. har ikke lige 50k til
> afgiften

50K !

Du kan købe min RC36 for kr. 62.500,00 inkl afgift.

Steen

Fra : Ole Hansen

Dato : 06-06-06 17:20

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
> jo tak for tilbudet, men må desværre takke nej. har ikke lige 50k til
> afgiften

Min svoger har lige importeret en tidlig RC36. Ikke specielt køn i
lakken og gået omkring 90.000 - den ender i under 50K incl. afgift.
(Afgiften er ca. 35)

--
Ole Hansen

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 04-06-06 23:56

Er 25k uden afgift ikke for meget for en VFR fra 89" næsten uanset
hvor flot den er?
den har gået 29k og det er jeg næsten 100% sikker på passer, men er
som sagt omlakeret.

den skal have nyt kædekit på, og så mangler det håndtag hvor man
hiver når man løfter sædet. det er næsten de 2 eneste ting som kan
trække den ned i pris syntes jeg.

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 06-06-06 23:48

Elsker denne gruppe, i er bedre end den bedste sælger i råder
altid en til at købe en mc som koster bare lige lidt ekstra.

tak for jeres tilbud, men nej jeg skal ikke have en 36'er for at sådan
en skulle komme på tale skulle den have kørt ligeså lidt som 89'eren
og være ligeså pæn, altså næsten ny.
jeg er en af de mc'ister som kører meget, altså rittig meget! over
15k om året, så en med 90k på klokken er ikke noget for mig, som
ikke har kæmpe meget forstand på mc'er. bare sådan det normal,
kendskab man man har som dreng med interesse i maskiner.

hvordan kan afgiften være 35k, på RC36? det er kun 2,5k mere end
generationen før altså RC 24'eren.

Fra : Armand

Dato : 07-06-06 00:50

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev:

> jeg er en af de mc'ister som kører meget, altså rittig meget! over
> 15k om året, ........

Bered dig på en skuffelse:
Jeg er bange for at 15.000km er meget almindeligt :-/

--
Armand.

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-06-06 19:24

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
> Elsker denne gruppe, i er bedre end den bedste sælger i råder
> altid en til at købe en mc som koster bare lige lidt ekstra.

Sådan er dk.fritid.motorcykel.. Man spørger hvilken af to motorcykler,
man skal købe, og man ender med at have fået 15 forskellige forslag lige
fra choppere, over muddermaskiner, elefanter, japanske raketter og
gamle englændere :)

--
Ole Hansen

Fra : Kim N

Dato : 07-06-06 07:53

> [...]

> ikke har kæmpe meget forstand på mc'er. bare sådan det normal,
> kendskab man man har som dreng med interesse i maskiner.

Så er det da bare op på hesten! En VFR kører gerne det dobbelte af
90K uden de store problemer. Min RC24 fra 87 har gået 97k, og den
kører som en drøm. Bare den har været serviceret ordentligt og
blevet behandlet pænt (det sidste kan man godt få et ok indblik i ved
en hurtig gennemgang af mc'en)... Gå ind på www.vfr.dk og spørg
efter erfaringer, der er også købeguide, teknikdiskussion osv. Der
kan du jo også forsøge dig med en købsannonce...

Og Armand har ret, 15k om året er ikke unormalt... Men det er noget en
VFR burde kunne klare, også en ældre én med en del km på bagen

Kim
VFR 750 RC24 '87
GSX 250 '82

Fra : mikkel_paulsen@hotma~