Rust v. forrør - cylinger
Fra : Jørgen

Dato : 02-06-06 16:48

Hej

Hvad udover loctite rustfjerner og en malervarme pistol kan rykke et forrør
af ved cylinder. ?

Hilsen
Jørgen

Fra : Niels Munk

Dato : 02-06-06 18:02

"Jørgen" <jbas_nye@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad udover loctite rustfjerner og en malervarme pistol kan rykke et
> forrør af ved cylinder. ?

Små og bestemte "dap" fra siderne med en plastichammer.
Alternativt et stykke træ holdt mod røret, og så en alm. hammer på
træstykket.

Sommetider kan det også hjælpe at skrue alle skruer løst ved forrørene, og

tage fat i potten og vrikke forsigtigt op og ned (rækkefirer).

Ovenstående har i hvert fald hjulpet mig et par gange.

/Niels Munk

Fra : Jørgen

Dato : 01-07-06 12:57

Alle skruer er skruet helt af.
Og nu har jeg også købt en gasbrænder pistol. For at få mere varme og mere
focuseret.
Men lige lidt hjælper det. ?
Det er simpelthem som om, at pinbolten og omløberen på forrøret er brændt
sammen.
Flere ideer. ?

/jørgen