Tjah.. Jeg tror det ville være for farligt at give motorcyklister så fre
hænder.
I en ideel verden ville det være fint, men når folk kører som de gør
nu(altså bryder
loven fordi deres egen fornuft råder), er det for farligt at give dem frie
tøjler. For
så er grænsen rykket, og så skal den lige presses en gang til, og så er vi
bare tilbage
i samme situation. Jeg er selv nybagt motorcyklist(har haft kørekort siden
december),
og jeg er generelt tilfreds med hvordan folk kører.
Jeg passer meget på ikke at køre for hurtigt og sådan noget, og hastigheden
er også
det eneste jeg synes folk er tilstrækkeligt letsindige med.. Og det får jeg
sgu ondt
i røven af(appropos jantelov).
Jeg synes folk er flinke til at gøre plads for mig, når jeg kommer kørende.
Men det er klart at der er nogle brian'er, der blir lidt vilde når de kan få
lov til at overhale
en motorcykel. Faktisk er familie-fædre i deres Porsche SUV's de værste. :)
Anyway, bare for at afklare til andre i denne post:
I et kryds uden kørebanestriber, må to biler(eller en bil eller en mc) ikke
holde parallelt,
MED MINDRE en af dem skal dreje. Hvis de begge skal lige ud, og der ikke er
plads,
kommer en jo til at overhale, og det er ulovligt i et kryds.
Jeg ved ikke hvad loven siger om to motorcykler, men de må jo ikke køre
parallelt i et spor,
så jeg antager at de hellerikke, rent teknisk set, må holde parallelt for
rødt.
-peter
> Vi savner en anden consensus end den gældende i den danske trafikmoral, om
> at give plads og få trafikken til at glide. Behøver jeg at nævne, at den
> gældende er Janteloven med trafikale extensions.
>
> Hvis bilisterne ville give plads mellem rækkerne til MCer, ville de samme
> MCer jo ikke fylde op i køen. Det kan man sagtens finde ud af i
> Sydeuropa.
> Hvis "moralen" var enig om dette, var der måske mange flere, der var på 2
> hjul ad indfaldsvejene, og dermed mindre kødannelse og mere dynamik, til
> fordel for alle.
> Denne vision forbliver en vision i lang tid endnu pga. 2 ting:
> 1): MC-er der kører råddent (i dag set en grøn kædetrukket kun på baghjul
> hen over Grenåvej-Jernbaneoverskæringen, og formentlig ca. 130 km/t før
> forhjuls touch down i Vejlby Centervejskrydset
(. Det bidrager ikke
> til forståelse eller sikkerhed!
> 2): Bilister der tænker: Han skal ikke komme før mig, for jeg har set
> ham i spejlet. Jeg lukker af, for vi skal jo alle sammen overholde
> Jantelovs-køkulturen. Om ikke andet kan jeg prøve at fyre min
> Peugøjser af, for at holde ham bagved. En daglig lille trafiksejr, som
> nok kan give nogen deres daglige kick til at være lige så trafik- hovski
> snovski som Thorkild Thyrring!
> Det kan gøres meget mere gelinde, men en sådan holdningsændring vil tage
> rigtig lang tid i Danmark.
> --
>
> "Perminator"
> Per Misser
> CX500 Eurosport 82, og Toyota HiAce i regnvejrskøen.
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
>
>