21009 og behandlingstid hos Skat
Fra : Jan Bachman

Dato : 31-05-06 07:00

Jeg sendte 21009 (ansøgning om foreløbig afgift) til Skat d. 30.
april, og har ventet spændt lige siden. Har nogen prøvet at være
igennem møllen efter 1. april? Hvor lang tid har I ventet på svaret?

/Jan

Fra : S@nd

Dato : 31-05-06 08:12

Jan Bachman wrote:
> [...]
> april, og har ventet spændt lige siden. Har nogen prøvet at være
> igennem møllen efter 1. april? Hvor lang tid har I ventet på svaret?

Jeg har lige været møllen igennem, og hvis du spørger SKATom
behandlingstid, siger de min. 3 uger, men sagen er, at langt de fleste
anerkendte cykler har de listepriser på. Jeg kontaktede dem telefonik,
og en flink dame, fortalte mig listeprisen med det samme. Jeg udfyldte
ansøgningen og kørte ned på skattekontoret og bling-bling, så var
der betalt afgift!

Mvh. S@nd

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-05-06 08:28

On 31 May 2006 00:12:00 -0700, "S@nd" <fireblade@ss-racing.dk> wrote:

> [...]
>og en flink dame, fortalte mig listeprisen med det samme. Jeg udfyldte
>ansøgningen og kørte ned på skattekontoret og bling-bling, så var

Har lige ringet til Skat. Efter 25 min i kø og ping-pong i forskellige
afdelinger kom jeg igennem til en lettere stresset dame, der kunne
hjælpe mig. Hun kunne ikke finde nogen oplysninger på mit stelnummer,
så min ansøgning var ikke effektueret endnu. Hun sagde lige ud at jeg
ikke skulle regne med svar de første par måneder, da de var blevet
bombarderet med henvendelser. Hun anbefalede mig i stedet at kigge på
tidligere registreringer af samme MC-type på deres hjemmeside, samt
finde en handelsværdi f.eks. i DBA. Med de tal i hånden skulle jeg
tage ind til dem med en check på et tilsvarende afgiftsbeløb, og så
ordne den foreløbige afgift med det samme.

Konklusion:
Lad være med at indsende 21009. Find selv dokumentation for
værdien/afgiften. Tag derefter hen på et skattekontor og betal ved
kasse et.

/Jan

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-05-06 08:42

"Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lad være med at indsende 21009. Find selv dokumentation for
> værdien/afgiften. Tag derefter hen på et skattekontor og betal ved

Med andre ord : Hvis du vil have service fra SKAT, skal du gøre arbejdet
selv...

--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-05-06 14:03

Brian Sørup skrev:
> Med andre ord : Hvis du vil have service fra SKAT, skal du gøre arbejdet
> selv...

Det var så også det jeg gjorde i dag, godt nok i forbindelse med
årsregnskab, da jeg gentagne gange var blevet smidt af deres
telefonsystem efter 10 minutters ventetid, så var det sku nemmere at
liste forbi SKAT og spørge dem personligt.
Og der fik jeg da sørme også et godt svar.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Preben Otto Jensen

Dato : 31-05-06 16:30

Det tar tid derinde lige nu!!
Jeg var til vudering 6.april og fik at vide det tog max 14 dage
før jeg fik besked om de 53000kr var ok jeg gav i afgift for min ZX9R år.
94 28000km
Da jeg ikke havde hørt noget i går endnu, ringede jeg ind, og fik fat i en
flink gut der lige sku have stelnr. og vupti ku han fortælle at jeg sku
have 5400kr tilbage,og at sagen var behandlet ,men ikke sendt ud endnu
Så nu står min ZX9R mig i 69900kr
med transport,toldsyn syn og afgift
Det er til at leve med

Fra : Armand

Dato : 31-05-06 16:39

Brian Sørup skrev:
> "Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse

> Med andre ord : Hvis du vil have service fra SKAT, skal du gøre arbejdet
> selv...

Nej, fandeme!
Tag små fem tusinde kroner færre med og lad dem arbejde for pengene ved
at finde rette pris frem på stedet - Eller sluge din "udregning" :-|

--
Armand.

Fra : J W Nielsen

Dato : 31-05-06 13:08

Hej Jan...
Må indrømme, at netop ved den foreløbige værdiansættelse løb jeg ikke ind i
problemer - jeg fik den på 5 dage (BMW K1200).
Senere havde jeg mange sjove oplevelser med de forskellige instanser...

Mvh Jørgen