Afgift.
Fra : Søren Dahl

Dato : 30-05-06 22:23

Hej NG

Som jeg har forstået de nye afgift regler, svinger den gode og den
dårlige stand altså totalt kun 10 afgift procent point, er det korrekt
forstået????

I så fald er det da dybt urimiligt, men er det for at forhindre snyd?

Mvh Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-06 07:13

Søren Dahl wrote:
> Hej NG
>
> Som jeg har forstået de nye afgift regler, svinger den gode og den
> dårlige stand altså totalt kun 10 afgift procent point, er det korrekt
> forstået????

Som udgangspunkt, ja. Men du kan stadig klage over en afgørelse og få
cyklen vurderet.

> I så fald er det da dybt urimiligt, men er det for at forhindre snyd?

Jeg tror primært det er for at simplificere sagsgangen - tempoet er
kommet væsentligt i vejret ved standardbehandlinger. Fra syn til endelig
afgift på 1-2 dage, hvis man kører til et skattested med motorbehandling.

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 31-05-06 07:42

On Tue, 30 May 2006 23:22:33 +0200, Søren Dahl
<soren.transalp@webspeed.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Som jeg har forstået de nye afgift regler, svinger den gode og den
>dårlige stand altså totalt kun 10 afgift procent point, er det korrekt
>forstået????

Ikke helt korrekt nej, den _indledende_ vurdering ved toldsynet
bibringer kun en 10% forskel i afgift.

>I så fald er det da dybt urimiligt, men er det for at forhindre snyd?

Det kan være urimeligt ja, men i den situation gør man SKAT opmærksom
at man ønsker en nærmere vurdering og hvorfor. Det vil oftest indebære
en fremvisning for mere kompetente SKAT-medarbejdere (de tidligere
vurderingspersoner). Proceduren med at lade toldsynet vurdere
indledningsvis er tænkt som en lettelse af systemet for flertallet af
sager, hvor man kan foretage endelig afgiftsbehandling på grundlag af
toldsynet. Men samtidig kan man naturligvis ikke "give" alt for meget
for dårlig stand idet denne vurdering foretages af "mindre kompetente"
folk (folk der måske nok har indsigt i det mekaniske, men ikke
nødvendigvis i det handelsmæssige). For at forhindre for megen fiflen
med sagerne ved toldsynet har man derfor valgt det relativt snævre
vindue +-5% i de sager hvor SKAT ikke ser cyklen og foretager
vurderingen delvis på grundlag af toldsynet (det skulle i det mindste
i teorien så til gengæld gå hurtigt), vil man have mere skal der
indledes en nærmere vurderingssag, der som sagt typisk vil indebære en
fremvisning for SKAT.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Søren Dahl

Dato : 31-05-06 20:05

Jeg har hørt, at hvis ens motorcykel f.eks. har deltaget i løb, vil
det give en ekstra nedsættelse i afgiften, er dette korrekt, og gælder
det stadigt efter de nye indregistrerings regler?

I øvrigt mange tak for svarerne....

Mvh Søren