Ferietur i Skotland erfaringer?
Fra : Søren Mortensen

Dato : 28-05-06 21:15

Hej

Vi planlægger at tage en tur til skotland på mc ferie i august. Jeg har
støvsuget nettet for erfaringer, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde
nogen!

Er der nogen herinde der har erfaringer eller links de vil dele?

Mvh
Søren
Blackbird

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 21:34

Søren Mortensen skrev:
> [...]
> nogen!
>
> Er der nogen herinde der har erfaringer eller links de vil dele?

Ikke specifikt omkring Skotland; men turen derover kan til overflod
køres billigere end hvad DFDS tager for at fragte motorcykler og
passagerer over Nordsøen :-|
Hoek van Holland er nærmeste færge over kanalen, imens Calais nok stadig
er hurtigst (selvom Hoovercraft'ene er hugget op) - Har ingen erfaring
omkring Tog-shuttle'n!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-06 21:44

"Søren Mortensen" <mortensens"@"email.dk> writes:

> Vi planlægger at tage en tur til skotland på mc ferie i august. Jeg har
> støvsuget nettet for erfaringer, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde
> nogen!

Jeg var derovre i 2004 sammen med 3 venner. Det var en rigtig fin tur.

Vi havde enormt gode erfaringer med at bo på vandrehjem derovre. Der
var også meget studievenlige priser, og man fik snakket lidt med de
andre beboere, som generelt var flinke til at give tips til hvor vi
skulle køre hen. Vi fik en liste over vandrehjem på et turistkontor i
Edinburgh. Det var meget hjælpsomt når vi skulle finde et sted at
overnatte.

Bager kan sikkert huske meget mere om hvilke veje vi kørte ad, den
slags plejer han at være rigtig god til. Men en af vejene blev kaldt
"Devil's elbow" - den var nu ret sjov.

Billeder fra vores tur kan ses på
<http://galleri.flof.dk/index.php?album=Skotland_2004> - bær over med
alle billederne fra skibet på vej derover. Sådan er det at tage afsted
med en flok mekanik-nørder

Jeg håber da at I får en god tur.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Perminator

Dato : 29-05-06 21:41

Hej Søren

> [...]
> nogen!
>
> Er der nogen herinde der har erfaringer eller links de vil dele?

Jeg planlægger en tilsvarende tur i august med en kammarat, og har lavet en
del planlægning. Vi gider ikke køre fra Auning til Calais ad grimme
motorveje,og derefter hele vejen op gennem grimme engelske ditto for at
komme til det smukke Skotland (smukkest nordpå). Efter vores begreber spild
af tid samt stressende kørsel, - men det er en temperamentssag.

Vores 14 dages tur er planlagt således: Hanstholm via Thorshavn til
Shetlandsøerne, (Smyril Line) ialt 2 rejsedage.
1 1/2 dage på Shetlands pga færgetider, og derefter til Orkneyøerne (North
Link Ferry) 7 timer.
1 dag på Orkney, og videre til Nordligste Skotland (North Link Ferry) 1
time.
Vestlig rute rundt langs Skotlands kyst til Skye (bro), som er et must pga
natur, geologi og Talisker whisky. Derefter tværs over højlandet mod øst
til Speyside.
Når vi har set nok af Skotland på 9 dage kører vi til Newcastle og sejler
til Stavanger med Fjord Line, 20 timer, og kører derefter ad den smukke
norske rute til Kristianssand og tager Color Line til Hirtshals, 2 1/2 time.
Alle færgebilletter til 1 person + 1 MC, samt obligatorisk kahyt 2 gange
koster ialt 3.240,- kr.
Hvis man vil undgå DFDS-priser eller Calais køreturen samt se nogle smukke
øer, foruden Skotland, er ovennævnte logistik en af de få mulige fra
Jylland. Fra Sjælland kan man bare køre til Stavanger eller Haugesund og
snuppe Fjord Line til Newcastle (billigt).
Jeg har et regneark med tider, priser og planlægning, hvis du er
interesseret. Ligeledes links til færger. Vi påregner at overnatte på B&B
til ca. 25£ pr nat.
venlig hilsen
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Jeppe Høiby

> Jeg har et regneark med tider, priser og planlægning, hvis du er
> interesseret. Ligeledes links til færger. Vi påregner at overnatte på B&B
> til ca. 25£ pr nat.

Hej Per det lyder meget interessant og jeg vil gerne se regnearket, hvis
jeg må

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 29-05-06 22:50

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> wrote:

>Vestlig rute rundt langs Skotlands kyst til Skye (bro), som er et must pga
>natur, geologi og Talisker whisky.

Et lille vej-tip: Lige før i kommer til Skye, så hold jer til kysten
og kør via Shieldaig, Applecross og Ardarroch. Vejen mellem de to
sidstnævnte byer er rigtig sjov med et par hårnålesving og en
fantastisk udsigt.

Vi blev også anbefalet at tage færgen fra Ardvasar (på Skye) til
Mallaig og Road to the Isles til Fort William. Men færgen var temmelig
dyr og vejen egentlig lidt kedelig. Næste gang vil jeg kigge efter den
lille træk-færge der skulle være mellem Kylerhea og Gleneig.

Go' tur!

--
Kåre

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-05-06 06:37

> [...]
> dyr og vejen egentlig lidt kedelig. Næste gang vil jeg kigge efter den
> lille træk-færge der skulle være mellem Kylerhea og Gleneig.

Vi tog en lille færge til Skye
http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3810.JPG
Det var sjovt, og som jeg husker det også billigt! Turen hen til færgen gik
over et lille bjerg, og var ret fed. "Road to the Isles" fra Fort William
til Mallaig skal opleves. Fra billede 3864 til 3886. Bemærk der er skiltet
med farligt sving på næsten alle billeder. Jeg kom desværre til at synge
lidt på nogen af videooptagelserne, og det fik jeg lov til at høre for nogle
gange. Vejen ned vest om Loch Lomond er også legendarisk. Jeg har boet lidt
ved Dunkeld tæt på Perth. Dette område synes jeg er fantastisk smukt.

Det lokale køkken kan dog give selv Chuck Norris hjertestop:
http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3924.JPG#IMAGETOP

Alt kan dyppes i dej og friture steges selv en Mars bar og hamburgerbøffer
(yderst til højre)

http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3767.JPG
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 15:48

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Vi tog en lille færge til Skye
> http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3810.JPG

Hey!
Alternativ teknik til besparelse af decideret færgeleje

> http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3767.JPG

Nå, det er dét at #3767 viser
Forøvrigt lidt tomt med sådan en stak feriebilleder uden den mindste
beskrivelse af hvad der ses :-/

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-05-06 07:00

Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:

> Ser ud til at være et fedt sted at toure, jeg synes bare ikke det så ud
> som om I så hverken nok slotte eller nok Whiskey

Vi fik vist desværre kun set det Whiskey vi fik da Bager nedstirrede
en skotte i ren Chuck Norris stil. Talisker distilleriet havde
desværre lukket om søndagen, hvor vi var på Skye.

Til gengæld fik vi så kørt en masse kilometer på nogle fede veje i
noget flot natur.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-05-06 17:36

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Alternativ teknik til besparelse af decideret færgeleje

Det sjove var at de gik 2 mand og drejede færgedækket ved håndkraft.

> Forøvrigt lidt tomt med sådan en stak feriebilleder uden den mindste
> beskrivelse af hvad der ses :-/

Der var nok ikke nogen der gad skrive kommentarer til de 3-400
billeder Bager tog på turen.

Jeg har heller ikke gidet at gøre det på det hav af andre
feriebilleder der ligger på samme side. Bare kald mig doven, men
billederne ligger der mest til glæde for dem der deltog på ferierne.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-05-06 22:39

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> writes:

> Bare ærgerligt for os der også er teknisk interesserede, hvad der er
> drøvleventiler, udluftninger, oliecentrifuger, brændstofpumper, dyserør,
> osv.

Tjo, man skulle nok have været der og hørt maskinchefens forklaringer.

Ellers må du jo bare spørge (evt. i privat mail, min mailadresse
virker). Der er en chance for at jeg kan huske hvad nogle af tingene
er endnu.

> Tekster ville være rigtig godt, er dokumentation ikke en dyd for DTU-nørder

Tjo, for de ting der er relevante af dokumentere. Jeg er ikke M'er, så
jeg ved ikke lige hvad der er relevant at dokumentere af den slags, så
jeg afholder mig bare fra at dokumentere noget som helst på de
billeder

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*