MC og børn
Fra : \"Mads\"

Dato : 28-05-06 21:06

Hej

Hvornår er et barn moden/gammel nok til at sidde "bag på."?

Er der en alders grænse, højde/vægt grænse eller skal MC´en være indrettet
på en speciel måde? (tænker jeg på special sæde e.lign.)

Er alenefar til en datter på 7 år, og vil gerne ha´ hende med til træf, ture
o.lign., men jeg tør faktisk ikke at lade hende sidde bag på, da jeg tror
det ikke er lovligt, og måske også uforsvarligt.

I øjeblikket afskærer det mig fra at møde op til div. kom-sammen
arrangementer, og det er sgu´ for surt.

Mv.
Mads

Fra : Bondemand

Dato : 28-05-06 21:49

""Mads"" <eccoskohund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tror det ikke er lovligt, og måske også uforsvarligt.
>
> I øjeblikket afskærer det mig fra at møde op til div. kom-sammen

Hejsa.

Jeg syntes at kunne huske noget om at børn er gamle nok til at sidde bagpå,
når de kan nå de bagerste fodhvilere, men er ikke helt sikker.
Ellers er der vist nok ingen regler på området andet end udstyrs
bekendtgørelsen (det med fodhvilere, håndtag til passager hvis seperat
bagsæde) og alders begrænsningen for styrthjælm (noget med at helt små børn
desværre ikke behøver at bruge hjælm).

Mvh
Bondemand

Fra : Ken Sørensen

Dato : 28-05-06 22:37

"Bondemand" <grinderslev.Fjerndette@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> ""Mads"" <eccoskohund@hotmail.com> skrev i en meddelelse

hej

du kunne lige tjekke gruppen først for tidligere indlæg....så vil du se at
der er posted samme emne for et par dage siden...d. 26

Go læsning ;)

/Ken
Hornet '04