HJÆLP mig med at vælge
Fra : RepsaC_

Dato : 28-05-06 18:28

Hej
Står og skal vælge min første mc her inden for de næste uger og er i tvivl
om hvad type/model m.m. jeg skal vælge.

Prisklassen er på max. 80000 kr på gaden.
Jeg er ikke til chopper og lign, men mere til Yamaha XT660r eller Suzuki
SV650(med helkåbe)
Og det er der problemet ligger.
Jeg skal bruge den til arb. og så til ture rundt omkring på fyn.
Kan der ikke komme nogle gode råd/forslag til hvad jeg skal vælge og hvorfor
og det behøver ikke lige være de to maskiner, andre har også interesse.
Men er nok mest til gadecykel

Mvh
Casper

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 19:36

RepsaC_ skrev:
> [...]
>
> Prisklassen er på max. 80000 kr på gaden.
> Jeg er ikke til chopper og lign, men mere til Yamaha XT660r eller Suzuki

Mit yndlingsargument er at man skal spare sig for fuldkåbe på sin første
motorcykel!
Dels føler man at have meget bedre styr på et forhjul man kan se (dét
var et overraskende handicap selv for mig, da jeg kom på min første
fuldkåbe-mc efter 5-6 år med fuld skrue på km-tælleren!), og dels
sparer man sig for ærgelige skrammer og skader når man i løbet af
novice-sæson'erne næsten uværgeligt tilter p.g.a. banaliteter som glemt
skivebremselås; glemt sidestøtteben (hvis idiotsikring klipper tændingen
lige som man tror at man kører); kikset tilkobling så motoren går i stå
i et hug lige som man tror at man kører, etc. :-|
På en basal motorcykel uden kåbe kan man ofte klare sådanne stunts med
knuste blinklygter og knækkede koblings/bremse -greb og såret stolthed,
hvorimod det er 1000-lapper der skal frem for at udskifte knækkede kåbedele!
Min tidligere GPZ900R <http://www.gpz.dk/Foto/gpz900r-r1024.jpg> blev
hele to gange vippet af sidestøttebenet af en parkerende bil og de to
skader kostede i gennemsnit 10.000,- kr at udbedre - Primært p.g.a.
plast-skader

Just my five cents.

--
Armand.

Fra : RepsaC_

Dato : 28-05-06 20:04

> [...]
> hele to gange vippet af sidestøttebenet af en parkerende bil og de to
> skader kostede i gennemsnit 10.000,- kr at udbedre - Primært p.g.a.

Ok, er egentlig også lidt vild med Streefighter bikes
Har godt nok kørt en del mc for ca. 10 år siden, så det er ikke helt ukendt
for mig.
Mvh
Casper

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 20:24

RepsaC_ skrev:

> Ok, er egentlig også lidt vild med Streefighter bikes

- - - Som tydeligvis indehaves at folk der var for nærige til at
forsikre deres sports-motorcykel, men aliogevel ikke havde penge til at
reparere den da de alligevel snublede :-|

> Har godt nok kørt en del mc for ca. 10 år siden, så det er ikke helt ukendt
> for mig.

OK!
Jeg tipper også kun, hvorefter folk kan tage deres egne beslutninger!

--
Armand.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 28-05-06 22:31

> [...]

Hej Casper

Nu nævner du jo selv noget nakedbike....jeg kører selv på en Honda CB600f
Hornet - ta og tjek den og se om det er noget du kan bruge :) jeg er
virkelig glad for den. min kæreste hun har lige fået kortet og synes den er
rigtig nem at køre, endnu et plus - så det er mit bud...

/Ken
Hornet '04

Fra : Molnit

Dato : 28-05-06 22:35

RepsaC_ skrev:
> Hej
> Står og skal vælge min første mc her inden for de næste uger og er i tvivl
> om hvad type/model m.m. jeg skal vælge.
>
> Prisklassen er på max. 80000 kr på gaden.

   for 80kilo, kan du få en Bandit 1200 N model, også en S er muligt, og
så vil du stadig ha penge til udstyr aka hjelm, dragt osv.

   Skal man snakke streetfigther, så skal der også nogen kubik til jo ;)

--
VH
Lars Molnit