Noget listbox halløj, ASAP
Fra : Martin - Zeus

Dato : 17-06-01 21:47

Hej
Jeg er ved at lave et program som bruger den der listbox ting som kan vises
i report "mode" med ikoner osv.
Og jeg skal have lavet min liste lidt mere overskuelig ved f.eks at lave en
streg under hver "item" som går vandret over listboxen, men det kan ikke
lade sig gøre med en almindelig streg. Og jeg nægter at bruge datagrid en er
uhuggelig og grim.
Er der nogen der kan hjælpe mig

MVH: MARTIN

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 18-06-01 12:38

Hej Martin

> [...]
ikke
> lade sig gøre med en almindelig streg. Og jeg nægter at bruge datagrid

Hvilken version af VB bruger du (5 eller 6)?? Nu er
jeg ikke 100% sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål
korrekt, men vil du have lavet en fuld markering af hele
rækken når den er valgt, eller vil du have lavet gitterlinier?

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : @sbjørn

Dato : 20-06-01 16:36

Din listbox hedder ListView(mscomctl.ocx) og jeg har brugt version VB 6 SP 4
(den nyeste)

Private Sub Form_Load()
' LV1 = ListView
LV1.View = lvwReport
LV1.Checkboxes = False
LV1.ColumnHeaders.Add , , "Postnr"
LV1.ColumnHeaders.Add , , "By"
Dim Item As ListItem

Set Item = LV1.ListItems.Add()
Item.Text = 2700
Item.SubItems(1) = "Brønshøj"

Set Item = LV1.ListItems.Add()
Item.Text = 2000
Item.SubItems(1) = "Fredriksberg"

LV1.Sorted = True
LV1.SortKey = 1
LV1.SortOrder = lvwAscending
LV1.Refresh
End Sub

Private Sub LV1_ColumnClick(ByVal ColumnHeader As MSComctlLib.ColumnHeader)
LV1.SortKey = ColumnHeader.Index - 1
If LV1.SortOrder = lvwAscending Then
LV1.SortOrder = lvwDescending
Else