afgiftsregler?!
Fra : S.G

Dato : 27-05-06 11:00

Jeg har søgt lidt her på forummet, og har ikke rigtig kunne finde
svar på et par spørgsmål om afgift!

Jeg har en veninde som lige har taget en gsx750r hjem

Hun var nede på told og skats kontor i fredags og de gav hende en pris
(som hun ikke vil ud med)
Hun mener dog det er for dyrt!

Så hvordan står hun nu?

Det er noget med at den pris hun har fået, bliver set af nogle kyndige
som så regulerer den? eller? I fald hvornår gør de det?
Hvis de kigger på den , og hun stadig synes den er for høj, Kan hun
så stadig få den til vurdering her efter 1. april
eller hvordan hænger det sammen?

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-06 11:57

On 27 May 2006 02:59:45 -0700, "S.G" <sebastian@nalnet.dk> wrote:

>Hvis de kigger på den , og hun stadig synes den er for høj, Kan hun
>så stadig få den til vurdering her efter 1. april
>eller hvordan hænger det sammen?

Den nye procedure er som flg.

Registreringssyn og toldsyn som sædvanligt - Dog således at ved
toldsynet vurderes standen som middel, under middel og over middel,
for hvert trin trækkes/pålægges 5% i reg.afgift, således at
middelstand er basis og over middel giver +5% og under middel -5%.

Herefter er SKAT i stand til at spille ud med den "endelige" afgift.
Er man enig i den er sagen sådan set slut og man betaler den afgift de
forlanger. Er man derimod _ikke_ enig kan man få den nærmere vurderet
ved fremvisning (hvordan og hvornår må man spørge på det regionale
SKAT-motor om), det kunne f.eks dreje sig om større kåbeskader, eller
en klar fejlvurdering af markedspris. Herefter vil SKAT spille ud med
en (forhåbentlig) lavere afgiftsvurdering, som man så kan tage
stilling til. Er man nu enig er sagen slut, er man stadig ikke enig er
næste trin en ankesag hos de nyoprettede motorankenævn og som endelig
instans Landsskatteretten, hvis også ankesagen går i fisk.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Morten dahl

Dato : 27-05-06 12:07

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message

> [...]
> næste trin en ankesag hos de nyoprettede motorankenævn og som endelig
> instans Landsskatteretten, hvis også ankesagen går i fisk.

Kanon forklaring Michael, kort kontant og velformuleret.
den burde ligges på en hjemmeside som vi kan linke til hver gang spørgsmålet
kommer op. (dagligt næsten)

--

Morten Dahl
- dagligt i "kamp" med SKAT

Fra : Claus Andersen

Dato : 27-05-06 22:34

Hvordan finder man så ud af hvor stor checken skal være til Skat? Jeg har
prøvet at ringe til dem, men de henviser mig til deres hjemmeside. Der kan
jeg så finde en der har betalt 33856kr i afgift! Er det så det beløb??

Hilsen
Claus

PS Skats vigtigste opgave: gøre det meget besværligt...

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-05-06 22:37

On Sat, 27 May 2006 23:33:42 +0200, "Claus Andersen" <claus-a@mail.dk>
wrote:

Hej Claus.

> [...]
>prøvet at ringe til dem, men de henviser mig til deres hjemmeside. Der kan
>jeg så finde en der har betalt 33856kr i afgift! Er det så det beløb??

Du tropper op hos skattedamen med papirene på din MC og beder hende
lave en afgiftsbehandling på den uden at du erlægger depositum.
Der går nok en 2-4 uger før du får svaret.
Det svar du får er den endelige vurdering.
Hvis du er utilfreds kan du enten droppe projektet eller starte en
klagesag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Andersen

Dato : 27-05-06 23:25

> Der går nok en 2-4 uger før du får svaret.
> Det svar du får er den endelige vurdering.

Det er godt nok lang tid!!! Er der ikke noget med depositum mere?

Skal ned og kigge på en mc imorgen. (banken havde ikke så mange euro liggene
så det er kun kigge). hvis jeg så køber den, kan jeg så køre til toldsyn før
jeg snakker med skat?

Jeg ved ikke om det bare er mig. men det er umuligt at finde sådane
oplysninger på skats hjemmeside!

hilsen
claus

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-05-06 23:35

On Sun, 28 May 2006 00:24:54 +0200, "Claus Andersen" <claus-a@mail.dk>
wrote:

Hej Claus.

>Det er godt nok lang tid!!! Er der ikke noget med depositum mere?

Du kan få en foreløbig værdiansættelse og så erlægge depositum på det
beløb - Det depositum du erlægger er en "service" til borgerne for at
kunne få plader med det samme.
Efterfølgende foretager Skat den endelige værdiansættelse, og så får
du evt. differance returneret - Med renter.
Men du kan også forlange at afgiftsbehandlingen foretages uden
erlæggelse af depositum - No problem.

>Skal ned og kigge på en mc imorgen. (banken havde ikke så mange euro liggene
>så det er kun kigge). hvis jeg så køber den, kan jeg så køre til toldsyn før
>jeg snakker med skat?

Du skal have været til toldsyn før du indleverer papirene.
Toldsynet skal sikre at det køretøj du stiller med modsvarer papirene.

>Jeg ved ikke om det bare er mig. men det er umuligt at finde sådane
>oplysninger på skats hjemmeside!

Jge ved ikke hvorfor det er Skat så meget imod at oplyse borgerne om
deres rettigheder.
Jeg har et brev fra ministeriet der forklarer fremgangsmåden.
Det får du gerne en kopi af.
Ellers kan du finde det her:
www.ducati.dk under baren og så registreringsafgift.
Der ligger teksten til fri afbenyttelse

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Andersen

Dato : 28-05-06 00:03

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres rettigheder.
> Jeg har et brev fra ministeriet der forklarer fremgangsmåden.

OK så skal jeg da bare ned og se dyret!
Tak for hjælpen!

Mvh Claus

Fra : Søren Dahl

Dato : 30-05-06 22:20

Hej NG

Nu skal jeg lige forstå det ret - kan man få noget som helt ud af, at
have en motorcykel som er smadret helt frem for en ny og velplejet MC,
eller der det megett lidt forskel ?

Tænkt eksempel:

Køb af MC fra 99:

Super flot stand, få km på klokken.

Afgift eksmeplvis 60.000.

Køb af MC fra 99: (samme model som ovenstående)

Meget dårlig stand, adskellige skader, mange KM på klokken.

Afgift eksempelvis 30.000, eller vil afgiften stort set blive den
samme som ovenstående???? Kan det med andre ord betale sig at købe en
godt brugt maskine frem for en særdeles flot og velholdt maskine set
ud fra et afgift synspunkt?

Mvh Søren