Sådan noget PIS !
Fra : Jim Andersen

Dato : 26-05-06 17:56

Efter at have undersøgt sagerne grundigt og spurgt herinde et par gange
bestilte jeg så det fordømte kædekit hos Louis.

Og så er det et nitteled der med i posen. Ikke et klipse-led.

Så nu går der vel en uges tid med mails frem og tilbage inden de så sender
et klipseled og så 4-5 dage mere i posten... og nu var jeg ellers lige gået
i gang og havde olie til op over ørerne og en hjælper parat....

Stupide pølsetyskere..... og deres italienske møgkæder !

/jim

Fra : Sidse

Dato : 26-05-06 18:25

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gået i gang og havde olie til op over ørerne og en hjælper parat....
>
> Stupide pølsetyskere..... og deres italienske møgkæder !

Der var du heldig, clips-led er til knallerter og til midlertidige
nødreparationer.
Lån en kædenitter eller nit det ved hjælp af et par hamre og en dorn.
Søger du på kædeled på google i denne gruppe finder du en fin beskrivelse af
fremgangsmåden.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : F.Sander

Dato : 26-05-06 18:55

Yep' jeg vil også mene du er noget bedre stillet.. der skal næsten intet til
for at nitte den, sør endelig for at ledet kan bevæge sig-når du har nittet
det.

--
Mvh. Finn Sander.
Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-05-06 09:17

F.Sander wrote:
> Yep' jeg vil også mene du er noget bedre stillet.. der skal næsten
> intet til for at nitte den

Nøe... man går bare ud i sit velassorterede menkanikerværksted og tager
noget af al sit specialværktøj frem og kalder på 2 af lærlingene til at
hjælpe med at lave modhold.

Så er det supersimpelt.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-05-06 09:42

Og naturligvis valgte den lokale mekker, Brdr Stevns, lige præcis den her
weekend til at holde fri

Men så må vi jo se om Louis kan få taget sig sammen til at sende det
klipseled han skylder mig. Der er jo et par dage til det bliver weekend
igen.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-05-06 13:11

Så rykker Louis !

---
Sehr geehrter Herr Andersen,
[...]
Um so mehr bedauern wir die Unannehmlichkeiten mit der von uns gelieferten
Ware.

Ein richtiges Clipschloss werden wir Ihnen in den nächsten Tagen zusenden.
Bitte entsorgen Sie das falsch gelieferte Schloss eigenständig und
schicken Sie uns dieses nicht zurück.
------

/jim

Fra : Hekto

Dato : 27-05-06 21:45

> Der var du heldig, clips-led er til knallerter og til midlertidige
> nødreparationer.

.... og hvad så med dårlige nit'ninger? Der køres masser af race med
klips-led. Klips'en sikres med låsetråd eller silicone.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Molnit

Dato : 26-05-06 19:29

Jim Andersen skrev:
> [...]
> i gang og havde olie til op over ørerne og en hjælper parat....
>
> Stupide pølsetyskere..... og deres italienske møgkæder !

   Hvad for et mærke kæde snakker vi om ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 27-05-06 01:26

Molnit skrev:

> Hvad for et mærke kæde snakker vi om ?

Italienere - kæde? Regina, må det være!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-05-06 07:32

Armand wrote:

> Italienere - kæde? Regina, må det være!

Yup.

Der fulgte heller ikke nogen lille pose fedt med. Kun en pose med
nitteleddet, 4 o-ringe og nogle spøjse halve 8-tals fjedre.

/jim

Fra : marian

Dato : 27-05-06 12:33

> Yup.
>
> Der fulgte heller ikke nogen lille pose fedt med. Kun en pose med
> nitteleddet, 4 o-ringe og nogle spøjse halve 8-tals fjedre.
>
> /jim

Det lyder som om du er vant til gamle cykelkæder. Selv på cykler sætter man
ikke længere samle led på kæden.

Det fedt du efterlyser ? Du skal ikke bruge fedt til denne operation, dog et
specielt kæde værktøj som kan købes hos f.eks. louis til en billig penge
eller lån den af en af dine kædekørende venner. Alle med kæde har en
kædesamler/adskiller.

Køb noget ordentligt kæde spray til brug for smøring - brug ikke fedt.
Det var i gamle dage man skulle koge kæden, det gør de færreste idag.

Mvh PB

Fra : Molnit

Dato : 27-05-06 12:38

marian skrev:

> [...]
> specielt kæde værktøj som kan købes hos f.eks. louis til en billig penge
> eller lån den af en af dine kædekørende venner. Alle med kæde har en

   Der tager du grusomt fejl, O, X, og Z-ringskæder skal ha fedt ind i
ledet inden det lukkes. Det er begrundet den forseglet fedt at de holder
meget længere end alm. kæder, selv om de udvendigt ligner lort.

   Og at man ikke bruger nitteled mere... hmmm, er der nogen af jer der er
klar over hvad maskine vi snakker om ? vi er en del der bruger nitteled
endnu på de små cykler. f.eks. er det ret svært at komme et nitteværktøj
ind til kæden i en lukket kædekasse f.eks. og på en cykel med 20-30
heste, er et clipseled rigeligt. Det skal bare monteres korekt.

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 12:24

Molnit skrev:
> [...]
> nitteværktøj ind til kæden i en lukket kædekasse f.eks. og på en cykel
> med 20-30 heste, er et clipseled rigeligt. Det skal bare monteres korekt.

Det er sq da ikke motorens styrke der flår clipseled fra hinanden :-|

--
Armand.