Nær ved og næsten
Fra : Jørgen Nygaard

Dato : 25-05-06 22:45

Hej gruppe.

Her er en lille historie fra landevejen en torsdag aften.

Fik i går min nye mc (Honda VF1100 Sabre V65) fra 1985. Det er en model som
kun er solgt i USA. hjemturen gik fint, trods kraftig blæst og regnvejr.

I aften har vores lokale klub normalt en lille køretur ud i det blå og på
hjemvejen var det nær ved og næsten.

Konen var med på første tur, så den fik lidt omdrejninger og vi var en lille
km fra hjemmet, da vi møder et par i højre side af vejen. Jeg bemærker at
der går en hund ved siden af dem, og begynder at bremse lidt ned og trækker
samtidigt over mod venstre kørebane, for hvor lang snor er der mon på
hunden?

Der er ingen - hunden begynder natuurligvis at bevæger sig på tværs af
kørebanen, der er heldigvis ingen på den venstre kørebane så jeg trækker
derover, men den "søde" hunde gør det samme!

Tager kobling - og forsøger at ramme den midtpå, det lykkedes - endda to
gange - vi bliver et kort sekund til en flyvemaskine, men lander på begge
hjul og kan kort efter vende om for at se om hunden har det "godt".

Den var stendød - paret som den fulgtes med sagde de ikke kendte den,
så............................................

Moralen - en stor tung MC er at foretrække når det gælder hunde!

NB: Maler man trofæer på tanken, som man gjorde på flyvemaskiner under
krigen ?

En heldig mand med kone.

Jørgen Nygaard

Fra : Hekto

Dato : 25-05-06 22:59

> NB: Maler man trofæer på tanken, som man gjorde på flyvemaskiner
> under krigen ?

Nej, for du er faktisk at betragte som flugtbilist! At køre en hund
ned, betragtes som et 'færdselsuheld' - død eller ikke død.

Jeg havde en kammerat der faktisk blev indfanget og idømt en bøde for
at flygte fra et sådant uheld.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Jørgen Nygaard

Dato : 25-05-06 23:06

Det skal måske bemærkes at vi spurte os for i de huse som lå i nærhden, om
nogen kendte det pågældende dyr, men desværre kendte ingen til den.

VH
Jørgen

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-05-06 23:13

On Fri, 26 May 2006 00:05:34 +0200, "Jørgen Nygaard"
<jorgennygaard@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Det skal måske bemærkes at vi spurte os for i de huse som lå i nærhden, om
>nogen kendte det pågældende dyr, men desværre kendte ingen til den.

Du burde have taget nummeret fra dens identifikations brik og have
ringet til Snupper-Jensen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 01:51

Steen Gruby skrev:
> [...]
> <jorgennygaard@hotmail.com> wrote:
>
> Hej.

> Du burde have taget nummeret fra dens identifikations brik og have

Steen! Man skal ikke sådan blamere sig med sin alder
Man bruger ikke hundetegn længere - Det er forlængst erstattet med en
chip under nakkeskindet

--
Armand.

Fra : Stefan

Dato : 26-05-06 10:43

> Steen! Man skal ikke sådan blamere sig med sin alder
> Man bruger ikke hundetegn længere - Det er forlængst erstattet med en chip
> under nakkeskindet

Dyret skal også bære tegn, ellers koster det spidsen at få den scannet og
passet indtil man henter den.

Stef

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 12:34

Stefan skrev:

> Dyret skal også bære tegn, ellers koster det spidsen at få den scannet og
> passet indtil man henter den.

OK!
Det gør kræet her i huset jo også; men blot med tlf.nr og ikke et
decideret hundetegn med en "politi-kode" på som Old-smurf taler om

Undrer mig forøvrigt at der ikke er blevet taget skridt i retnig af en
scanning i situationen :-/
Det kunne jo vise sig at pågældende fodgængere faktisk vár ejerne trods
deres økonomisk frygtsomme benægtelse!
Og hvem skaffede kadaveret væk? "ejerne", naboerne eller hur?

--
Armand.
(med én hund scorelisten - men den overlevede til at kunne tage ved

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-05-06 20:14

On Fri, 26 May 2006 02:50:54 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Steen! Man skal ikke sådan blamere sig med sin alder
>Man bruger ikke hundetegn længere - Det er forlængst erstattet med en
>chip under nakkeskindet

Hvad skulle jeg dog stille op uden velmenende venner til at minde mig
om at jeg for længst har overskredet "sidste salgsdag" ?
Må dine sokker krybe i vask

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Morten Holst

Dato : 25-05-06 23:13

Du kan jo prøve at spørge i dk.fritid.dyr.hunde :)

Der har været en der holdte hånden over jer! Hvilken hastighed ramte i den
med?

Hvad gjorde i bagefter?

--
Morten Holst
<<Honda CBR 600F>>

Fra : Jørgen Nygaard

Dato : 25-05-06 23:29

Jeg vil tro at vi kørte ca. 100 km/t da vi ramte.

Vedr. hundetegn bar den ikke noget, så der var ikke meget vi kunne gøre for
at finde ud af noget.
Vi spurte os for i tre huse som lå lige i nærheden men ingen havde noget
kendskab til hunden.
Men der blevet røget en ekstra smøg da vi kom hjem og drukket en kold øl, så
dagen ender nok godt

VH
jørgen

Fra : Richard

Dato : 25-05-06 23:16

Jørgen Nygaard wrote:

> Fik i går min nye mc (Honda VF1100 Sabre V65) fra 1985. Det er en model som
> kun er solgt i USA. hjemturen gik fint, trods kraftig blæst og regnvejr.

Tillykke, fed cykel, et valg lige efter mit hoved

> Moralen - en stor tung MC er at foretrække når det gælder hunde!

Er der et mønster her: For 6-7 år siden påkørte en anden VF750S-kører en
ræv, der sprang ud på vejbanen lige foran ham en lys sommeraften ude i
Hove-området. Er der noget ved vores cykler, der tiltrækker den slags

> NB: Maler man trofæer på tanken, som man gjorde på flyvemaskiner under
> krigen ?
> En heldig mand med kone.

Pyh ha, ja. Førnævnte var nu ikke så heldig, at ræven blev liggende på
vejbanen efter påkørslen - han måtte selv skrabe resterne af ræven af
undersiden på motor, stel og Prolink-ophæng

Moralen er vel, at man skal køre forsigtigt pog være forbveredt på det
værste, Sabre eller ej

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-06 09:13

Richard wrote:

> Er der et mønster her: For 6-7 år siden påkørte en anden VF750S-kører en
> ræv, der sprang ud på vejbanen lige foran ham en lys sommeraften ude i
> Hove-området. Er der noget ved vores cykler, der tiltrækker den slags

Jeg har ikke slået større dyr end oldenborrer ihjel med min (ex)Sabre -
men i portugal mødte vi dog en død hund på vejbanen. Måske lurede den at
vi var på vej og lagde sig til at dø .

--
vh
Torben

Fra : Asger

Dato : 26-05-06 07:48

Hmm, det er aabenbart lidt med forskel, afhaengig af situationen. Jeg
kender en der fik sin hund koert ned (den overlevede med var ret
medtaget). Han fik faktisk en boede for ikke at have kontrol over sin
hund. Om bilisten ogsaa fik boede ved jeg ikke.

Asger

Fra : Claus Andersen

Dato : 26-05-06 23:22

"Asger" <asger.steffensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> medtaget). Han fik faktisk en boede for ikke at have kontrol over sin
> hund. Om bilisten ogsaa fik boede ved jeg ikke.

Omvendt kender jeg en der kom til at køre en hund ned, da den løb ud for
ham. Ejeren tilkaldte politiet da han mente han kørte for hurtigt, men det
kunne de ikke bevise. Til gengæld kunne de jo se at hunden ikke havde snor
på, så hunde ejeren fik en lille hilsen med hjem.

Det er jo i alle tilfælde synd for hunden! Men det er jo ejerens ansvar at
den ikke er på vejen!

hilsen
Claus

Fra : Stefan

Dato : 26-05-06 10:45

> NB: Maler man trofæer på tanken, som man gjorde på flyvemaskiner under
> krigen ?

Naturligvis Det var godt det ikke var min tykke labrador du ramte, så
var i kommet ud og flyve, den er sgu så massiv at postbil fik en bule sidst
han ramte den

Stef

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-05-06 10:57

> En heldig mand med kone.
>
> Jørgen Nygaard

godt kørt og heldige satan!

Synd for hunden, men ikke nemt at undgå når den render rundt på vejen.

Hvad er næste projekt, til Sverige og finde en Elg ?

mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : TGSC

Dato : 26-05-06 16:20

Thomas Jensen skrev:
> Hvad er næste projekt, til Sverige og finde en Elg ?

Jeg kender ikke bughøjden på sådan en, men jeg tror man får planet
topstykket hvis man prøver at køre under den.
Ellers må man sørge for at have opdateret sin ESP (begge slags?)
inden Sveriges-turen.
Type 1 er heldigvis gratis, da den på motorcykler er placeret 40cm
over tanken.

ESP 1:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Control
ESP 2: