Skivebremse til Kawasaki ER5
Fra : Stig Sørensen

Dato : 25-05-06 08:25

Hejsa.

Jeg skal have skiftet skivebremsen og bremseklodserne på min ER5.
Har søgt lidt på Google og fandt denne side: http://www.mcbutikken.dk/
(kan desværre ikke linke direkte, men indtast "Kawasaki", "ER5" og vælg
"Bremser og tilbehør".

Under årgang 2003, hvilket min Kawa er, har de nogle skivebremse til stort
set halv pris fra Japan.
Ville disse ikke kunne klare opgaven lige så godt frem for de originale?
Skal også have købt nye klodser, hvad skal der vælges? Kevlar eller
Sintret metal?

Ellers nogle gode råd til når jeg skal skifte skive og klodser?

Mvh
Stig

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 25-05-06 09:19

Stig Sørensen skrev:
> [...]
> Sintret metal?
>
> Ellers nogle gode råd til når jeg skal skifte skive og klodser?

Et godt råd, hold fingerene fra bremseklingen når skiven ikke sidder der ;)

Fra : Rene´

Dato : 25-05-06 10:29

> Ville disse ikke kunne klare opgaven lige så godt frem for de originale
Nogle uoriginale skiver er lavet af støbejern og ikke af stål som de
originale. Find ud af hvad de er lavet af.
> Skal også have købt nye klodser, hvad skal der vælges? Kevlar eller
Sintret metal?
Hvis skiverne er af støbejern skal du bruge kevlar, da sintret metal
kun bør bruges til stålskiver.
> Ellers nogle gode råd til når jeg skal skifte skive og klodser?
Brug lidt, kun lidt, kobberfedt på bagsiden af klodserne og sørg for
at kobberfedtet ikke kommer på noget af gummi, da det over længere
tid æder gummiet.