Så går turen til tyskland.
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 24-05-06 16:00

Så er det ved at være på plads.

Der er hævet 1410 euro plus lommepenge og bilen er klar til hentning og
trailer reserveret ved bugges. Kort og kørselsvejledning er skrevet ud og
taskerne er pakket. Så mangler der bare 1000 km før jeg skal se min nye
bike for første gang, og 1000 hjem igen... (faktisk var der 1007 hver
vej)...

Bare en skam alle butikker sikkert har lukket i morgen i tyskland pga.
helligdagen.

Fra : Claus Andersen

Dato : 24-05-06 16:07

Så må du have en god tur.. Jeg håber lidt på at køre til hamburg på enten
søndag eller mandag og kigge på en, men det er jo ikke helt så langt

God tur

Hilsen
Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-06 17:17

Mikael "Jørgensen" skrev:

> Bare en skam alle butikker sikkert har lukket i morgen i tyskland pga.
> helligdagen.

Grænsebutikkerne (ved Kruså) lukker ikke altid.
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

Fra : Mikael Jensen

Dato : 24-05-06 17:37

> Grænsebutikkerne (ved Kruså) lukker ikke altid.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

God tur.
Kender fornemmelsen, ska ned på tirsdag og hente min nye Buell XB12R på den
anden side a Hamborg.
Så god vind, ses med vinden i ansigtet.
Hilsen
Mikael

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-05-06 21:29

Mikael Jensen wrote:

> God tur.
> Kender fornemmelsen, ska ned på tirsdag og hente min nye Buell XB12R
> på den anden side a Hamborg.

Feeeedt! :D

God tur til jer begge to
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Studen

Dato : 24-05-06 17:36

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> wrote in message
>SNIP
>Så mangler der bare 1000 km før jeg skal se min nye bike for første gang,
>og 1000 hjem igen... (faktisk var der 1007 hver vej)...

Hvilken motorcykel har du købt?

Studen
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=699

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-05-06 19:09

> [...]
> taskerne er pakket. Så mangler der bare 1000 km før jeg skal se min nye
> bike for første gang, og 1000 hjem igen... (faktisk var der 1007 hver

God tur.

Kørte selv 2x600 km ned til Paderborn i søndags for at hente min nye ZXR 750
1992 (monteret med zx9r motor).

Generelt er det nu nemt at komme rundt på de tyske motorveje..

---
Venlig hilsen

Martin

Fra : Studen

Dato : 24-05-06 20:30

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message
> Kørte selv 2x600 km ned til Paderborn i søndags for at hente min nye ZXR
> 750 1992 (monteret med zx9r motor).
>
> Generelt er det nu nemt at komme rundt på de tyske motorveje..

Ikke dårligt... Er det en banerAcer, eller hvordan klarer du ærterne med
indregistrering/syn??

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-05-06 21:34

Studen wrote:

> Ikke dårligt... Er det en banerAcer, eller hvordan klarer du ærterne
> med indregistrering/syn??

Det holder sig inden for de lovlige 20%. 118 har sådan en ZXR750 1992.
ZX9R'eren fra 1994 har 139hk...
20% af 118hk er 23,6.
23,6 + 118 = 141,6

Så det burde da være lovligt?

En anden ting er, at de sgu nok aldrig lægger mærke til det?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 25-05-06 07:29

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> En anden ting er, at de sgu nok aldrig lægger mærke til det?

Mon ikke de gør. De skal have både stel og motornummer når
man kører til toldsyn.

> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk

Thomas
RF 600

Fra : Martin Christiansen

Dato : 25-05-06 13:05

"Studen" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke dårligt... Er det en banerAcer, eller hvordan klarer du ærterne med
> indregistrering/syn??

Den er synet og indregistreret i Tyskland med 141 hk og 899 ccm, så det bør
ikke blive et problem at få den synet herhjemme.. Er dog spændt på hvordan
de takserer afgiften..

Iøvrigt bør det også være lige under 20%. 118 x 1,2 = 141,6.

Smider lige ebay linket til den (jeg hentede den i søndags):

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4640644916

19.000,- er vel okey..

---
Med venlig hilsen

Martin

Fra : Dr.Enduro

Dato : 25-05-06 18:49

Fuck, den er lækker!

--

Hilsen Jan

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-05-06 07:24

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> writes:

> Kørte selv 2x600 km ned til Paderborn i søndags for at hente min nye
> ZXR 750 1992 (monteret med zx9r motor).

Velkommen i færgeselskabet :) 1992 er den fineste årgang.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Bo Christensen

Dato : 24-05-06 19:32

> Bare en skam alle butikker sikkert har lukket i morgen i tyskland pga.
> helligdagen.
Tyske helligdage falder ikke altid som danske,
så måske har de åbent ?
fleggård (www.dandiscount.dk) plejer at være en god indikator
/bo

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 24-05-06 19:40

Bo Christensen skrev:
> Tyske helligdage falder ikke altid som danske,
> så måske har de åbent ?
> fleggård (www.dandiscount.dk) plejer at være en god indikator
> /bo

men i tilfældet kristi-himmelfart - ja der gør de

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Dr.Enduro

Dato : 25-05-06 07:53

J.C. Kløve wrote:

> men i tilfældet kristi-himmelfart - ja der gør de

Jo, men Fleggaard har altid åbent, undtagen på dage, hvor ingen danskere
kunne drømme om at køre derned, f.eks. 1. januar osv.

Man. - Lørdag ................ kl. 6.00 - 23.00
Søn- og Helligdage kl. 11.00 - 19.00

(Harrislee)

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 24-05-06 20:53

Mikael Jørgensen skrev:
> [...]
> hver vej)...
>
> Bare en skam alle butikker sikkert har lukket i morgen i tyskland pga.

1000km hin und 1000km her - Det når du da ikke førend det er blevet
fredag - Og fredag er jo ikke helligdag, men blot en tillægs-fridag
mange tager for at få fire sammenhængende fridage "billigt"

--
Armand.

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 26-05-06 23:22

Armand wrote:

> 1000km hin und 1000km her - Det når du da ikke førend det er blevet
> fredag - Og fredag er jo ikke helligdag, men blot en tillægs-fridag
> mange tager for at få fire sammenhængende fridage "billigt"

Så kom jeg hjem og er ved at være afgiftet for koffein.
Min kammy sagde at han ikke ville med af flere grunde, bl.a. kørekort pas
og kæreste, lige en halv time inden jeg skulle afsted.

Jeg endte med at køre alene i en fiat punto med en alt for stor trailer
fra bugges.

kørte fra aalborg onsdag aften 2130.

Turen gik rask derned med 80 som puntuen kunne trække den store trailer og
så fik jeg tanket igen og et par timers søvn.

Her efter gik den mod hamburg og videre af A1 hvor jeg brugte det meste af
torsdag formiddag. Det er en speciel oplevelse for sig selv autobahn. Det
skal næsten opleves men kmom nu afsted i en go stor bil, da jeg ofte
manglede de sidste 80 HK.

Jeg blev små 4 timer for sinket da jeg endelig kom frem (ankomst 1600
torsdag) efter en mindre omvej på 100 km. De var sku fulde alle sammen det
er åbentbart kotyme for tyskerne på denne dag. Men jeg fik mad af dem og
drikke... Jeg pakkede traileren med min nye bike som bare var super lækker
og pæn, meget pænere end man kunne se på billederne! Jeg følte jeg snød
ham ved at tage den så billigt men han var tilfreds med prisen så det var
sku ok. Jeg røg på motel og sov 4 timer for 30 euro.

lige ved midnat vågnede jeg desværre igen efter bare 4 timers søvn og
besluttede mig for at hente traileren med biken som holdte nede ved sælger
mens jeg sov. De sad stadigvæk og fuldede sig og snakkede med dem et par
timer.

0200 fredag gik turen mod aalborg igen og jeg fik tilbagelagt en del km om
natten og kan varmt anbefales!!!! Jeg kørte 4 timer og nåede helt til
köln. Her sov jeg 1,5 time og så kørte jeg resten af turen hjem.

Derned kørte jeg på benzin og red bull, men de anbefalede noget andet,
"take off" hed det, og var ret effektivt er vågen endnu hvilket ikke er
naturligt.

Autobahn er sku en hel relligion, her kunne den danske regering og stat
lære en del for det er sku gennemtænkt! Men de er desværre underlagt en
regering som vores egen som ikke tager de rigtige beslutninger. F.eks. er
vej belægningen dernede mange steder ikke ret go og det er lidt skidt når
ens nye kærlighed er bundet med 4 stroppe på en trailer.

På autobahn er der tank stationer for hver 50 km cirka og man er nødt til
at lære sit køretøj at kende ang. brændstof så man når at tanke i tide.
Det kan også varmt anbefales at rende på WC disse steder da der findes
flere slags langs autobahn. Der er mange rastepladser, kun med træer og
nogle med koncert lokummer, og er man heldig er der et hus med lokum men
ingen af disse kan anbefales, så har vandet en del træer. Det koster 50
cent på tanken men så er det også ordentlige forhold.

Lad for guds skyld være med at køre fra autobahn i den tro at du kan finde
din egen tank uden for autobahn eller et sted at ordne traileren. Det
koster for lang tid og km og du kan nemt blive væk. Jeg hentede selv kort
fra www.viamichelin.com og kan kun anbefale at følge denne beskrivelse
100%. Jeg har brugt næsten 400 km på ture uden for autobahn naiv som jeg
er. Og der er alt for langt mellem tyskere som kan engelsk heldigvis for
mig, mødte jeg en tankpasser da jeg virkelig var på skideren og kørt 100
km forkert, som faktisk kunne engelsk og jeg var på rette kurs efter bare
15 minutters kørsel.

På autobahn er der hvis du er heldig 3 baner. Den første er mest brugt af
lastbiler som kører 90-100 og så mig... Jeg lå i deres "slip-stream" af
luft for så kunne jeg næsten følge dem (er faktisk snart professor i
"air-dynamics"). Men hold altid et øje i sidespejlet for de er ikke kede
af at køre tæt på dig, MEGET tæt på!
Bane nr 2 er allround men jeg brugte den kun til overhaling da folk ofte
blev sure over jeg snøvlede rundt derude.
Bane 3 er for dem med alngt lys på. Pas på disse biler for de kommer
hurtigt, meget hurtigt! Det er ofte store BMW'ere, audi A6 og A8 eller
mercedes helst en SLK med kompressor de er vældige populære dernede.
Engang imellem en porche og en enkelt ferrari så jeg, gav ham faktisk 50
cent til lokummet. (dette er en anden sjovere historie).

Nå, brugte 10 timer under turen hjem på at tænke på de ting jeg ville
skrive, uden notat tagen... Så har glemt langt over halvdelen af de ting
jeg ville skrive og gemme til andre som kunne bruge mine erfaringer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-06 23:36

Mikael "Jørgensen" skrev:

> Så kom jeg hjem og er ved at være afgiftet for koffein.

snip

Hæ hæ - go' historie!

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 27-05-06 10:17

Hans Paulin (6310) wrote:

> snip

> Hæ hæ - go' historie!

Ahh faldte endelig i søvn og fik små 8 timer nu... Kan godt se der er
nogle fejl og mangler i min "historie" men det var nok meget naturligt min
tilstand taget i betraktning...

Prisen for sådan en tur manglede...

Jeg fik 2000 euro i banken, heraf gik de 1410 til den nye bike, og jeg har
handlet ved grænsen for 254 euro.

Ialt er der "kun" 6 euro tilbage i små penge... Så godt 330 euro kostede
selve turen mig og jeg fik euro til 7,59 i banken. Det giver små 2500
DKKR, hvilket serverede benzin for mig, en tankfuld kostede godt 50 euro,
og drikke jeg fik dog ik så meget mad som jeg burde da jeg levede af red
bull... jeg gav 30 euro til et motel. Jeg havde hjemmefra regnet med at
det ville koste 1 kr pr kørt kilometer og det passer nok meget godt.

Dertil skal ligges at bilen var tanket op da jeg kørte fra AA og tom da
jeg kom hjem.

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-06 10:39

On Sat, 27 May 2006 09:16:57 +0000 (UTC), mikjo@websigners.dk (Mikael
Jørgensen) wrote:

> Det giver små 2500 DKKR

Til sammenligning har jeg flere gange selv hentet cykler i D. for
mellem 500-1000 kr. (kørt dem hjem på tysk plade) og for 2500 kr. kan
man uden de store problemer få den kørt hjem af en tysk transportør
stort set uanset hvor i D. den skal hentes og hvor i DK den skal til.
Men når det er sagt så _kan_ en tur til D. være noget af en oplevelse,
jeg har oplevet rigtig mange sjove ting og også nogle stærkt
ubehagelige - interessant i alle tilfælde .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 27-05-06 13:40

MKS - 74 wrote:

> [...]
> jeg har oplevet rigtig mange sjove ting og også nogle stærkt
> ubehagelige - interessant i alle tilfælde .

tjae det var en stor oplevelse, og jeg fik ting med hjem fra grænsen som
også er et stort plus. Min fordel lå så i at jeg var sikker på jeg fik det
jeg ville da jeg kunne glo på biken med mine egne øjne...

En anden ting som gjorde transport af bike svært uden afhentning var at
sælger ikke var til at hugge og stikke i, ang. forsendelse til DK. Selvom
jeg ville betale for det... Hvis jeg havde haft tid og lyst kunne jeg godt
havde kørt den hjem men det er stadigvæk 1000 km nede jeg sku havde hentet
den... Plus betale benzin hele vejen hjem...

Fra : Anders Majland

Dato : 29-05-06 14:30

> En anden ting som gjorde transport af bike svært uden afhentning var at
> sælger ikke var til at hugge og stikke i, ang. forsendelse til DK.

Det skal sælger heller ikke rode med - Du ringer/skriver til et selskab som
vilstrans eller iloxx der henter den hos sælger og bringer den til grænsen
eller din dør hvor du mod kontant betaling for transporten modtager din
cykel. MEN det kræver jo at du på forhånd har betalt sælger og det kræver jo
stor tillid bare lige at overføre nogle tusinde euro til en tilfældig tysker

Jeg har gjort det på en "stumpecykel" men der var det kun 500 euro jeg havde
ude at svømme, og der er jo nogen røvere på ebay så man kan ikke være helt
sikker på at der komme en cykel den anden vej ...

Så selvom det er dyrere at hente selv så er risikoen også mindre for at
blive snydt ...

/Anders Majland