Armand wrote:
> Mikael Jørgensen skrev:
>> Så er det ved at være på plads.
>>
>> Der er hævet 1410 euro plus lommepenge og bilen er klar til hentning og
>> trailer reserveret ved bugges. Kort og kørselsvejledning er skrevet ud
>> og taskerne er pakket. Så mangler der bare 1000 km før jeg skal se min
>> nye bike for første gang, og 1000 hjem igen... (faktisk var der 1007
>> hver vej)...
>>
>> Bare en skam alle butikker sikkert har lukket i morgen i tyskland pga.
>> helligdagen.
>>
> 1000km hin und 1000km her - Det når du da ikke førend det er blevet
> fredag - Og fredag er jo ikke helligdag, men blot en tillægs-fridag
> mange tager for at få fire sammenhængende fridage "billigt"
Så kom jeg hjem og er ved at være afgiftet for koffein.
Min kammy sagde at han ikke ville med af flere grunde, bl.a. kørekort pas
og kæreste, lige en halv time inden jeg skulle afsted.
Jeg endte med at køre alene i en fiat punto med en alt for stor trailer
fra bugges.
kørte fra aalborg onsdag aften 2130.
Turen gik rask derned med 80 som puntuen kunne trække den store trailer og
så fik jeg tanket igen og et par timers søvn.
Her efter gik den mod hamburg og videre af A1 hvor jeg brugte det meste af
torsdag formiddag. Det er en speciel oplevelse for sig selv autobahn. Det
skal næsten opleves men kmom nu afsted i en go stor bil, da jeg ofte
manglede de sidste 80 HK.
Jeg blev små 4 timer for sinket da jeg endelig kom frem (ankomst 1600
torsdag) efter en mindre omvej på 100 km. De var sku fulde alle sammen det
er åbentbart kotyme for tyskerne på denne dag. Men jeg fik mad af dem og
drikke... Jeg pakkede traileren med min nye bike som bare var super lækker
og pæn, meget pænere end man kunne se på billederne! Jeg følte jeg snød
ham ved at tage den så billigt men han var tilfreds med prisen så det var
sku ok. Jeg røg på motel og sov 4 timer for 30 euro.
lige ved midnat vågnede jeg desværre igen efter bare 4 timers søvn og
besluttede mig for at hente traileren med biken som holdte nede ved sælger
mens jeg sov. De sad stadigvæk og fuldede sig og snakkede med dem et par
timer.
0200 fredag gik turen mod aalborg igen og jeg fik tilbagelagt en del km om
natten og kan varmt anbefales!!!! Jeg kørte 4 timer og nåede helt til
köln. Her sov jeg 1,5 time og så kørte jeg resten af turen hjem.
Derned kørte jeg på benzin og red bull, men de anbefalede noget andet,
"take off" hed det, og var ret effektivt er vågen endnu hvilket ikke er
naturligt.
Autobahn er sku en hel relligion, her kunne den danske regering og stat
lære en del for det er sku gennemtænkt! Men de er desværre underlagt en
regering som vores egen som ikke tager de rigtige beslutninger. F.eks. er
vej belægningen dernede mange steder ikke ret go og det er lidt skidt når
ens nye kærlighed er bundet med 4 stroppe på en trailer.
På autobahn er der tank stationer for hver 50 km cirka og man er nødt til
at lære sit køretøj at kende ang. brændstof så man når at tanke i tide.
Det kan også varmt anbefales at rende på WC disse steder da der findes
flere slags langs autobahn. Der er mange rastepladser, kun med træer og
nogle med koncert lokummer, og er man heldig er der et hus med lokum men
ingen af disse kan anbefales, så har vandet en del træer. Det koster 50
cent på tanken men så er det også ordentlige forhold.
Lad for guds skyld være med at køre fra autobahn i den tro at du kan finde
din egen tank uden for autobahn eller et sted at ordne traileren. Det
koster for lang tid og km og du kan nemt blive væk. Jeg hentede selv kort
fra
www.viamichelin.com og kan kun anbefale at følge denne beskrivelse
100%. Jeg har brugt næsten 400 km på ture uden for autobahn naiv som jeg
er. Og der er alt for langt mellem tyskere som kan engelsk heldigvis for
mig, mødte jeg en tankpasser da jeg virkelig var på skideren og kørt 100
km forkert, som faktisk kunne engelsk og jeg var på rette kurs efter bare
15 minutters kørsel.
På autobahn er der hvis du er heldig 3 baner. Den første er mest brugt af
lastbiler som kører 90-100 og så mig... Jeg lå i deres "slip-stream" af
luft for så kunne jeg næsten følge dem (er faktisk snart professor i
"air-dynamics"). Men hold altid et øje i sidespejlet for de er ikke kede
af at køre tæt på dig, MEGET tæt på!
Bane nr 2 er allround men jeg brugte den kun til overhaling da folk ofte
blev sure over jeg snøvlede rundt derude.
Bane 3 er for dem med alngt lys på. Pas på disse biler for de kommer
hurtigt, meget hurtigt! Det er ofte store BMW'ere, audi A6 og A8 eller
mercedes helst en SLK med kompressor de er vældige populære dernede.
Engang imellem en porche og en enkelt ferrari så jeg, gav ham faktisk 50
cent til lokummet. (dette er en anden sjovere historie).
Nå, brugte 10 timer under turen hjem på at tænke på de ting jeg ville
skrive, uden notat tagen... Så har glemt langt over halvdelen af de ting
jeg ville skrive og gemme til andre som kunne bruge mine erfaringer.