/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ 1100 - ladespænding
Fra : Ped


Dato : 24-05-06 13:01

Hej gruppe,

Da jeg kom hjem fra en længere tur den anden dag og parkerede
motorcyklen var der en meget stærk odeur af rådden æg omkring den.
Belært af erfaring vidste jeg, at det var batteriet der havde kogt og
skyndte mig at købe et nyt. Efter en tur her i dag målte jeg
ladespændingen da jeg kom hjem: 16,5 volt. Iflg. manualen bør
ladespændingen ligge imellem 14,2 og 14,5. Jeg står og skal afsted til
et træf i Tyskland her i Kr. Himmelfartsferien, og spørgsmålet er nu om
et nyt batteri kan tåle sådan en ladespænding i en kortere periode (max.
2000 km) uden at koge op og klappe sammen, eller om jeg skal aflyse
turen. Er 16,5 v så meget for meget, eller?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

 
 
Hekto (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-05-06 13:10

Ped used his keyboard to write :
> Hej gruppe,
>
> Da jeg kom hjem fra en længere tur den anden dag og parkerede
> motorcyklen var der en meget stærk odeur af rådden æg omkring den.
> Belært af erfaring vidste jeg, at det var batteriet der havde kogt og
> skyndte mig at købe et nyt. Efter en tur her i dag målte jeg
> ladespændingen da jeg kom hjem: 16,5 volt. Iflg. manualen bør
> ladespændingen ligge imellem 14,2 og 14,5. Jeg står og skal afsted til
> et træf i Tyskland her i Kr. Himmelfartsferien, og spørgsmålet er nu om
> et nyt batteri kan tåle sådan en ladespænding i en kortere periode (max.
> 2000 km) uden at koge op og klappe sammen, eller om jeg skal aflyse
> turen. Er 16,5 v så meget for meget, eller?
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen
> '97 GPZ 1100

Du kan roligt regne med at det er for meget. Der
går en gevaldig strøm hvis det er laderegulatoren
der er defekt. Batteriet koger tørt!
Alternativt kan det være referencen til din
laderegulator - hvis den har sådan een - der
føler et stort spændingsdrop fordi der er dårlig
kontakt i stik o.s.v. En hurtig løsning er at
flytte det sted den føler direkte ned på
batteriet + pol.

Så quick and dirty - ny akku, flytning af
referencen, og ny måling for at se om spændingen
er faldet til det normale. Hjælper det ikke, så
ny laderegulator - bedst med en Schnabel.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Calle Nielsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Calle Nielsen


Dato : 24-05-06 13:10

Ped wrote:
> Hej gruppe,
>
> Da jeg kom hjem fra en længere tur den anden dag og parkerede
> motorcyklen var der en meget stærk odeur af rådden æg omkring den.
> Belært af erfaring vidste jeg, at det var batteriet der havde kogt og
> skyndte mig at købe et nyt. Efter en tur her i dag målte jeg
> ladespændingen da jeg kom hjem: 16,5 volt. Iflg. manualen bør
> ladespændingen ligge imellem 14,2 og 14,5. Jeg står og skal afsted til
> et træf i Tyskland her i Kr. Himmelfartsferien, og spørgsmålet er nu om
> et nyt batteri kan tåle sådan en ladespænding i en kortere periode (max.
> 2000 km) uden at koge op og klappe sammen, eller om jeg skal aflyse
> turen. Er 16,5 v så meget for meget, eller?

Det er laderegulatoren der skal skiftes!

Skynd dig at ringe rundt til nogle forhandlere, det kan nemt være en
eller anden har den på lager.

Hvor bor du? (det kan være een fra gruppen kan hjælpe).

Calle

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste