køb af mc i tyskland
Fra : Claus Andersen

Dato : 22-05-06 22:15

Jeg hører om jeres erfaringer vedrørende beskatningen af mc'er købt i
tyskland.

Jeg har kigget på en Suzuki RF600 fra 95 der har kørt 28400. Han vil have
2250euro for den (ca 16762kr)
og ifølge beregninger på toldskat.dk skal der betales 28028 i skat for den
så det bliver

16762
+28028
=44790

Men nu kommer spørgsmålet så: kan man regne med det? jeg fik læst mig frem
til at der er 3 vuderings folk der også skal kigge på den og vudere den, men
det er godt nok noget langhåret noget!!!

Håber i kan hjælpe mig!
Mv
Claus Andersen
PT på Honda CB450S fra 87

Fra : Armand

Dato : 22-05-06 22:25

Claus Andersen skrev:
> [...]
> til at der er 3 vuderings folk der også skal kigge på den og vudere den, men
> det er godt nok noget langhåret noget!!!

- - - Og er også blevet simplificeret med de stedse forekommende
centraliceringer og nedskæringer: Nu er det Bilinspektionens
stands-ansættelse ved toldsynet der vil kunne rykke prisen +/- 3% i.h.t.
middel!

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 22-05-06 22:28

Du kan ca. regne med det... jeg købte engang en bil i Tyskland og inden da
fik jeg forhåndsberegnet afgiften. Jeg indsendte den tyske
registreringsattest og et billede af bilen + tysk pris og en ansøgning (den
kan downloades for T&S-webside), der gik ca. 8 dage og så havde jeg et svar.
Det var lidt billigere end deres online beregner var kommet med.
Det var desuden rimeligt kompliceret for mig at hente bilen, man må ikke
køre på danske prøveplader, men skal låne nogle ved grænsen så vidt jeg
husker - og de tyske som der evt. kan være på må du ikke køre på fordi du er
dansk osv osv... Det endte med jeg hentede den med et fejeblad.... Ekstra
udgift også, men hjem kom den da.

/Janus

Fra : Claus Andersen

Dato : 22-05-06 22:46

Fordelen for mig er at den står i hamborg. Og jeg bor kun 30km fra
grænsen... Så der er ikke de store udgifter i at hente den.

Armand bare kald mig tungnem, men det fattede jeg lige bjelle af!!

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-05-06 06:48

Claus Andersen wrote:
> Fordelen for mig er at den står i hamborg. Og jeg bor kun 30km fra
> grænsen... Så der er ikke de store udgifter i at hente den.
>
> Armand bare kald mig tungnem, men det fattede jeg lige bjelle af!!

Systemet er ændret pr. 1/4 2006, så vurderingsfolkene er ude af
systemet. Nu er det sådan at synsmanden skal angive standen som under
middel, middel eller over middel. Derudfra kan Skat fastsætte afgiften
(typisk samme dag), så systemet er enklere nu. Der skulle fortsat være
en klagemulighed, men proceduren omkring den kender jeg ikke (og jeg
mistænker Skat for heller ikke at kende den).

Vil du ikke forsøge at svare under det du svarer på, det letter
læseligheden.

--
vh
Torben - der venter på en endelig afgørelse fra vurderingen af bilen d.

Fra : Claus Andersen

Dato : 23-05-06 13:53

Jeg skal prøve. Er stadig ny i dette felt...

Mv
Claus

Fra : Armand

Dato : 23-05-06 16:48

Claus Andersen skrev:
> Jeg skal prøve. Er stadig ny i dette felt...
>
> Mv
> Claus
>

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Godt forsøgt :-|

Jeg tror at hvis du forsøger at læse dig igennem det ovenstående med
friske øjen, så kan du nok selv se problemet i at én skriver videre
nedenfor (som man bør!), mens en anden gør det ovenfor (som dig):
Hele skriften er rent volapyk for en nytilkommen :-|

Så prøv lige igen:
Svar UNDER det du svarer på, og lad for forståelsens skyld mindst muligt
af det foregående indlæg stå tilbage !

--
Armand.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 23-05-06 04:14

"Claus Andersen" <claus-a@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2250euro for den (ca 16762kr)
> og ifølge beregninger på toldskat.dk skal der betales 28028 i skat for den

Det lyder billigt for afgiften.
Jeg hentede selv en 93'er med 24.000km. Det var vel og mærke i Aug. 2005.
Den kostede 1700 euro.

Den kostede 30.254kr i afgift.
Så mon ikke du skal sigte efter at skulle betale 32-34.000kr.
Afgiften blev ikke nedsat efter en vurdering, så det er den afgift jeg læste
på nettet.

> Håber i kan hjælpe mig!
> Mv
> Claus Andersen
> PT på Honda CB450S fra 87
Thomas
RF 600

Fra : Grunnet

Dato : 23-05-06 22:13

> [...]
> have 2250euro for den (ca 16762kr)
> og ifølge beregninger på toldskat.dk skal der betales 28028 i skat

Hvor har du det tal fra -som jeg kan læse det på Skats side er afgiften knap
34.000 for en RF 600 årg. 1995.
Du har vel ikke brugt "beregning af regisgtreringsafgift" og så indtastet
din købspris som afgiftpligtig værdi ( jow det har du kan jeg se ud fra
tallene). Det kan du godt glemme, sådan regner Skat ikke. De finder ud af
hvad en tilsvarende cykel koster i DK og så regner de baglæns, de er totalt
ligeglade med hvad du har givet for cyklen.

Skal du finde et brugbart bud på afgiften, skal du vælge "vurderinger" og
her klikke dig frem til model og årgang. Og så vil du se at en RF600 fra
02/1995 har kostet kr. 33.856 og at denne afgift er beregnet i februar 2005,
så regn du heller med en afgift på ca. 34.000 kr.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Claus Andersen

Dato : 24-05-06 13:56

Jeg har set det! og den nye regafgift er regnet med i budgetet nu!

hvad med ektra udgifter til blandt andet toldsyn osv??

Mv
Claus

Fra : Armand

Dato : 24-05-06 20:21

Claus Andersen skrev:
> Jeg har set det! og den nye regafgift er regnet med i budgetet nu!
>
> hvad med ektra udgifter til blandt andet toldsyn osv??

> [...]

Claus!
Vi er venlige fremmede der bekymrer os over dine problemer, som du med
lidt grundighed oveinkøbet selv ville kunne surfe dig til svaret på -
Hvordan harmonerer det med at du ikke viser den mindste vilje til at
rette dig ind efter normen og begynde at svare nederst på siden??

--
Armand.

Fra : Claus Andersen

Dato : 25-05-06 08:40

> [...]
> Hvordan harmonerer det med at du ikke viser den mindste vilje til at rette
> dig ind efter normen og begynde at svare nederst på siden??

Jeg kan høre lidt på dig at du ikke kan accepter at der er nye folk í denne
grupp!! Så hvis du har så store problemer med det, så ignore de tråde jeg
starter!!

hilsen
Claus

Fra : Armand

Dato : 25-05-06 11:34

Claus Andersen skrev:

> Jeg kan høre lidt på dig at du ikke kan accepter at der er nye folk í denne
> grupp!! Så hvis du har så store problemer med det, så ignore de tråde jeg
> starter!!

Heey - Du kan jo godt!

Og så er det meget dårlig karma ikke at kunne tåle lidt berettiget
irettesættelse uden at skulle bjæffe igen :-|
Det er vel ikke for at blive ignoreret af alle og enhver at du spørger
til et problem du har, vel? Hvorfor så starte med at opfordre
enkeltpersoner til at ignorere dig??

Nu behøver jeg jo ikke være den eneste der sidder med ovennstående
mening om sagerne - Faktisk har jeg en mistanke til at grunden til at et
par stykker af gruppens mere faste skribenter ikke ses i denne tråd
skyldes at de slet og ret spoler hen over indlæg der ikke følger normen :-/
Der er nok at svare på, så hvorfor bruge tid på at dechiffrere skæve
tråd-opbygninger á denneher?? De fleste newsreaders har filtre til
pre-indstilling af sådant, hvorved det er sandsynligt at der er indtil
flere der overhovedet ikke har kunnet læse dine indlæg

--
Armand.

Fra : Claus Andersen

Dato : 25-05-06 21:29

> [...]
> pre-indstilling af sådant, hvorved det er sandsynligt at der er indtil
> flere der overhovedet ikke har kunnet læse dine indlæg

Ikke for at være negativ.. Men jeg håber da det er iorden at man lige finder
ud af hvordan det hele virker!

Nå men ikke mere brok. For hvis alt går som det skal og cyklen ikke er solgt
skal jeg ned og kigge på den på søndag! Og efter der ikke er længere end ca
200km tager jeg nok end hænger med så jeg kan få den med hjem.

hilsen
Claus

Fra : Armand

Dato : 24-05-06 20:18

Grunnet skrev:

> [...]
> 02/1995 har kostet kr. 33.856 og at denne afgift er beregnet i februar 2005,
> så regn du heller med en afgift på ca. 34.000 kr.

+ / - 3%!

--
Armand.