Underlig knaststrammer på cbr 600 f2?? Hjæ~
Fra : scherrebeck

Dato : 22-05-06 16:16

Hej

Jeg har lige pillet min knastkædestrammer af fra kværnen, for at få
unødvendig støj kommet til livs.....den kom af, jeg dyppede den i
olie....men den bliver ik hård som bager siger den skal i anden
tråd??? Noget helt andet er....jeg sys den ser lidt forkert ud i
forhold til den i værkstedsmanualen......den flade kant der er på den
blanke del...vender nedad, når den sidder i
monteringsretningen....dette undrer mig sgu lidt, da den i
værkstedsmanualen peger ud mod højre....hvilket også gør at den
"runding" den har helt ude for enden kommer til at lægge helt forkert
an ind mod den plade lige for knastkæden....er det en forkert strammer
eller hvad? Den er helt nøjagtig som den skal være så vidt jeg kan
se.....men den blanke del vender sgu bare lidt forkert IMO....nogle der
kan hjælpe???

MVH

Jacob

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-05-06 16:40

Hej Jacob

Kan du ikke lægge et billede et aller andet sted?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : scherrebeck

Dato : 22-05-06 17:20

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Hej Jacob
>
> Kan du ikke lægge et billede et aller andet sted?
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR 600 F '98 og DR 610 '85
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Jeg sender lige et billede på din mail...

MVH

Jacob

PS..har modtaget dækslerne;)

Fra : scherrebeck

Dato : 22-05-06 17:24

Jeg har sendt på din bager@nospam...und so weiter mail der!!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-05-06 20:20

Jeg har sendt på din bager@nospam...und so weiter mail der!!!

Man kan se strammeren her:
http://www.viktualie.dk/IMG_2482.jpg

Så vidt jeg kan se ligner det en helt almindelig knastkædestrammer til en
PC25.Har du prøvet at udlufte den med pakningen fjernet og udluftningshullet
opad helt neddyppet i olie.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : scherrebeck

Dato : 22-05-06 20:44

> [...]

> PC25.Har du prøvet at udlufte den med pakningen fjernet og udluftningshullet

Hej Igen

Ja det har jeg....men den bliver ikke hård som du siger....den bliver
bare ved med at fjedre....men luftboblerne forsvandt da, men jeg sys
stadig den larmer lidt efter den blev monteret.

prøv lige og især læg mærke til den flade side den har....den skal
ifølge billedet i min værkstedsmanual gå ud til højre....det gør
den her ikke....og det bevirker så også at den krumning den har helt
ude i spidsen kommer til at lægge forkert an mod den sliske den skal
presse ind mod....har jeg ikke ret??

MVH

Jacob

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-05-06 22:10

Hej, har taget lidt billeder at en knastkæde strammer til en F2'er som jeg
har lagt op på min side da jeg ikke kan komme igennem til binaer.

http://www.123hjemmeside.dk/Ny_Vestergaard/2783185

Håber linket virker !

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-05-06 06:30

> [...]
> den her ikke....og det bevirker så også at den krumning den har helt
> ude i spidsen kommer til at lægge forkert an mod den sliske den skal

Det har du ret i. Den vender forkert. Når du udlufter den skal den blive
knald-hård. Gør den ikke det er den defekt. Den koster ca. 500kr (300 ved
David Silver Spares), så det er ikke nogen dyr ting. Du kan skikkert også
med held skifte din knastkæde (Jeg har en ny du kan købe til 300kr ).
Jeg skiftede min ved 75.000km, og der var det tiltrængt. Derefter kørte jeg
70.000km uden knastkædestøj. Det er mega nemt at skifte en knastkæde på en
CBR 600 F2-F3. Ud med knasterne, drej krumtappen til du kan lirke knastkæden
ud over tændningsdimsen på krumtappen, monter og kør! Hvis du stiller
ventiler skal knasterne alligvel ud, og det tager max ½ time mere.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : scherrebeck

Dato : 23-05-06 13:58

Lars Bisgaard skrev:

> Hej, har taget lidt billeder at en knastkæde strammer til en F2'er som jeg
> har lagt op på min side da jeg ikke kan komme igennem til binaer.
>
> http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/preview.aspx?url=http://www.123hjemmeside.dk/Ny_Vestergaard/2783185&return=/builder/pages/editpagecontent.aspx?PageID=2783185
>

> Håber linket virker.
>
> Mvh
>
> Lars Bisgaard

Tusind tak for billederne....det hjalp lidt....min ser altså helt
forkert ud...men jeg kan ikk forstå hvorfor den gør det...kan det
passe man bare skal dreje den blanke del rundt eller hvad??? Men så
kommer den jo ikke til at passe med den flade del mod den split der
sidder på den??

MVH

Jacob

Fra : scherrebeck

Dato : 23-05-06 14:11

> [...]
> ud over tændningsdimsen på krumtappen, monter og kør! Hvis du stiller
> ventiler skal knasterne alligvel ud, og det tager max ½ time mere.

Ja den er ik helt ved siden af vel hehe:) Men jeg forstår det
simpelthen ikke...skal man dreje den blanke dims rundt så eller?

MVH

Jacob