|
| Hondaen smider stadig olie Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 21-05-06 21:59 |
|
Hejsa!
Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
et sted fra i det område.
Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
| |
Armand (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-05-06 23:46 |
|
Lasse Nygaard skrev:
> Hejsa!
>
> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
> et sted fra i det område.
Du komtrollerede ikke retheden af cylinderens hhv. topstykkets
pakflader, nu du havde sagerne i hånden??
--
Armand.
| |
Lasse Nygaard (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-05-06 10:14 |
|
Armand skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>> Hejsa!
>>
>> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den
>> olie et sted fra i det område.
>
> Du komtrollerede ikke retheden af cylinderens hhv. topstykkets
> pakflader, nu du havde sagerne i hånden??
>
>
Det gjorde jeg ikke, det har jo været tæt før, tænkte ikke det var
nødvendigt.
| |
Armand (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-05-06 16:36 |
|
Lasse Nygaard skrev:
> Armand skrev:
>> Lasse Nygaard skrev:
>>> Hejsa!
>>>
>>> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den
>>> olie et sted fra i det område.
>>
>> Du komtrollerede ikke retheden af cylinderens hhv. topstykkets
>> pakflader, nu du havde sagerne i hånden??
>>
>>
> Det gjorde jeg ikke, det har jo været tæt før, tænkte ikke det var
> nødvendigt.
"Stadig" á subj. opfatter jeg som at du har pakket den om fordi den
svedte/lækkede, og dét er ikke ligefrem "tæt før" :-/
--
Armand.
| |
Lasse Nygaard (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-05-06 11:41 |
|
Armand skrev:
> Lasse Nygaard skrev:
>> Armand skrev:
>>> Lasse Nygaard skrev:
>>>> Hejsa!
>>>>
>>>> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den
>>>> olie et sted fra i det område.
>>>
>>> Du komtrollerede ikke retheden af cylinderens hhv. topstykkets
>>> pakflader, nu du havde sagerne i hånden??
>>>
>>>
>> Det gjorde jeg ikke, det har jo været tæt før, tænkte ikke det var
>> nødvendigt.
>
> "Stadig" á subj. opfatter jeg som at du har pakket den om fordi den
> svedte/lækkede, og dét er ikke ligefrem "tæt før" :-/
>
Den var tæt da jeg købte den, og har været tæt indtil for 3 uger siden
da jeg havde et uheld med den og den landede på forrørene, derfor har
den været tæt.
| |
Orla Pedersen (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 23-05-06 11:57 |
|
Lasse Nygaard wrote:
> Den var tæt da jeg købte den, og har været tæt indtil for 3 uger siden
> da jeg havde et uheld med den og den landede på forrørene, derfor har
> den været tæt.
Se den slags oplysninger er jo interessante :-/ Forvent at toppen er skæv
mvh
Orla
| |
Lasse Nygaard (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-05-06 12:07 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>
>> Den var tæt da jeg købte den, og har været tæt indtil for 3 uger siden
>> da jeg havde et uheld med den og den landede på forrørene, derfor har
>> den været tæt.
>
> Se den slags oplysninger er jo interessante :-/ Forvent at toppen er
> skæv
>
> mvh
> Orla
>
Toppen er tæt, det er bundpakningen der smider olie...
| |
Orla Pedersen (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 23-05-06 12:21 |
|
Lasse Nygaard wrote:
> Toppen er tæt, det er bundpakningen der smider olie...
Eller olien følger et af stagene ned... Hvorom alt er, så befinder der sig
såvel en trykkanal for olien, svjh. med en dyse placeret mellem cylinder
og topstykke. Og så er der returoliekanaler, right ? Trykkanalen er nok
den mest oplagte læk, men vær vis på fra hvilken pakning, det lyder nemlig
meget forkert at dit uheld kan påvirke bundpakningens tæthed.
mvh
Orla
| |
Lasse Nygaard (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-05-06 13:00 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>
>
>> Toppen er tæt, det er bundpakningen der smider olie...
>
> Eller olien følger et af stagene ned... Hvorom alt er, så befinder der
> sig såvel en trykkanal for olien, svjh. med en dyse placeret mellem
> cylinder og topstykke. Og så er der returoliekanaler, right ?
> Trykkanalen er nok den mest oplagte læk, men vær vis på fra hvilken
> pakning, det lyder nemlig meget forkert at dit uheld kan påvirke
> bundpakningens tæthed.
>
> mvh
> Orla
>
Der er to kanaler ja, på hver side, går udfra siden hvor min lækage er,
er ved tryk siden, da der kommer små luftbobler fra.
Jeg siger igen, det ER fra bundpakningen.
| |
Ukendt (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-05-06 17:46 |
|
Lasse Nygaard skrev i meddelelsen
<4472f945$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...
>Der er to kanaler ja, på hver side, går udfra siden hvor min lækage er,
>er ved tryk siden, da der kommer små luftbobler fra.
Luftbobler ? de kommer ikke fra en trykkanal, det er luft fra krumtaphuset,
hmmm, Du er sikker på at ikke andet end forrørene har ramt "noget" ?
>Jeg siger igen, det ER fra bundpakningen.
Ja-ja, det siger de allesammen
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Armand (24-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-05-06 20:06 |
|
Lasse Nygaard skrev:
>> Lasse Nygaard wrote:
>>
>>
>>> Toppen er tæt, det er bundpakningen der smider olie...
> Jeg siger igen, det ER fra bundpakningen.
Og jeg kom først helt med nu:
Bundpakningen sidder da mellem motor og bundkar, eller hur? - Det er
cylinderpakningen du bøvler med!
>>
> Der er to kanaler ja, på hver side, går udfra siden hvor min lækage er,
> er ved tryk siden,
Begge siders kanaler er tryk-kanaler /til hver sin side af knasten!
da der kommer små luftbobler fra.
Luftbobler?
V.h.a. sæbevand, eller hur??
Kontroller evt. igen efter at have fjernet olie- proppen/pinden, hvorved
krumtaphuset med sikkerhed bliver trykløst.
Hjælper dét har du er problem med udluftningsslangen der går fra toppen
af knastkædetunnelen og til luftfilteret!
Hjælper det ikke, tilslutter jeg mig foreslagene med at udstødningerne
tvinger cylinderblokken - Evt. at der kræves en om-pakning med grundig
fokus på pågældende pakflader (fremfor sidste jobs focus på
top-pakningen??)!
--
Armand.
| |
Grunnet (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 23-05-06 22:31 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:e4upp1$ppu$1@abbeden.bunk.cc
> Lasse Nygaard wrote:
>
>> Den var tæt da jeg købte den, og har været tæt indtil for 3 uger
>> siden da jeg havde et uheld med den og den landede på forrørene,
>> derfor har den været tæt.
>
> Se den slags oplysninger er jo interessante :-/ Forvent at toppen er
> skæv
>
> mvh
> Orla
Det ene eller begge forrør er blevet skæve og "trækker" så meget i cyl. at
den lækker v/bundpakningen.
På min gamle CB400N skiftede jeg i sin tid forrør. De nye forrør havde ikke
helt den samme krumning som de oprindelige hvorfor jeg for at få dem til at
passe mellem collectorpotten og cylinderen, måtte "trække" lidt hårdt i det
ene rør. Herefter begyndte cyklen at "svede" fra cylinderbundpakningen.
Prøv at løsne alle ophæng i hele udstødningssystemet og start så med at
spænde fra cylinderen og bagud, således en evt. skævhed i forrørene
udlignes.
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)
| |
S@nd (22-05-2006)
| Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 22-05-06 08:20 |
|
Lasse Nygaard wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
> et sted fra i det område.
>
> Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
Hvilken Honda model er der tale om?
Mvh.S@nd
| |
Lasse Nygaard (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 22-05-06 10:15 |
|
S@nd skrev:
> Lasse Nygaard wrote:
>> Hejsa!
>>
>> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
>> et sted fra i det område.
>>
>> Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
>
> Hvilken Honda model er der tale om?
>
> Mvh.S@nd
>
CB 500 Four, 1978
| |
Ukendt (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-05-06 08:51 |
|
> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
> et sted fra i det område.
>
> Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
At du renser GODT af med motorrens, lader den stå i tomgang, og holder øje
med hvor olien kommer fra, det er jo ikke nemt at gi et råd hvis du ikke ved
hvor fra området olien kommer fra..
Det ville jeg nok gøre..
Mvh
Morten
| |
Ole (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 22-05-06 18:59 |
|
Har haft en CB900.
Hvis slangen til krumtapudluftningen får et knæk, skyder den olien ovenud.
Kan det være det?
mvh Ole
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44716d49$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
> > et sted fra i det område.
> >
> > Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
>
> At du renser GODT af med motorrens, lader den stå i tomgang, og holder øje
> med hvor olien kommer fra, det er jo ikke nemt at gi et råd hvis du ikke
ved
> hvor fra området olien kommer fra..
>
> Det ville jeg nok gøre..
>
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Lasse Nygaard (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Lasse Nygaard |
Dato : 23-05-06 11:40 |
|
Ole skrev:
> Har haft en CB900.
> Hvis slangen til krumtapudluftningen får et knæk, skyder den olien ovenud.
> Kan det være det?
>
> mvh Ole
>
>
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> news:44716d49$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jeg har pakket hele cylinder og toppen om, men alligevel smider den olie
>>> et sted fra i det område.
>>>
>>> Er lost lige nu, hvad vil i foreslå?
>> At du renser GODT af med motorrens, lader den stå i tomgang, og holder øje
>> med hvor olien kommer fra, det er jo ikke nemt at gi et råd hvis du ikke
> ved
>> hvor fra området olien kommer fra..
>>
>> Det ville jeg nok gøre..
>>
>> Mvh
>> Morten
>>
>>
>
>
Lækagen har jeg fundet frem til kommer fra bundpakningen.
| |
Jesper Hvalsøe (25-05-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hvalsøe |
Dato : 25-05-06 05:34 |
|
Lasse Nygaard wrote:
> Lækagen har jeg fundet frem til kommer fra bundpakningen.
jag havde en GS750 hvor den forrige ejer havde smidt oringene til
bundpakningene væk, så oliekanalerne lækkende støt og roligt olie.
--
Things that try to look like things, often look more like things, than
things do.
Gsx 1100 EX Ducati ST4
| |
|
|