Afgift!
Fra : klaus nissen

Dato : 20-05-06 16:37

Nogen der har nogen ide' om hvad en mc ville koste hvis i afgift hvis man
importerede den til Danmark. Cyklen er en Honda CB 750 fra 1975. Den er
fortoldet når den kommer til Danmark. Den skal altså Toldsynes og betales
afgift. Hvad siger I? Nogen der har erfaringer dermed? Ved at der er en del
cykler som kommer fra Holland. Hvad med USA?

Mvh Klaus Nissen

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 17:35

klaus nissen skrev:
> [...]
> afgift. Hvad siger I? Nogen der har erfaringer dermed? Ved at der er en del
> cykler som kommer fra Holland. Hvad med USA?

Igen igen:
Regn blot med 2/3 af den for tiden værende gadepris :-|

Import er blevet en folkesport efter at typegodkendelserne blev
EU-normaliseret á EU lande skulle acceptere andre landes godkendelser;
hvilket hvidstempler ethvert køretøj der tidligere har kørt i et EU-land.
Med USA er det stadigvæk ligeså problematisk som det var i "gamle dage":
Enkelt-godkendelse med det mas og udgifter som dét medfører - Og så er
der lige det med tolden, som EU-import jo er fri for!

Vil du vide mere er denne gruppe en enorm viden-database om emnet:
Du skal blot søge på Google - Efterfølgende vælge "grupper" blandt de
muligheder der fremkommer over søgevinduet og sluttelig vælge den
avancerede søgning hvorunder du præciserer dk.fritid.motorcykel i rette
felt!
Prøv det og bliv klog, samt find ud af hvorfor nogle kan virke temmeligt
trætte af lige netop dét (evindelige) spørgsmål!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 22:31

Armand skrev:

> [...]
> EU-normaliseret á EU lande skulle acceptere andre landes godkendelser;
> Vil du vide mere er denne gruppe en enorm viden-database om emnet:

Forøvrigt er fidusen bag EU-import at p.g.a. den lavere nypris taber
køretøjer værdi meget hurtigere i udlandet og det er denne besparelse på
grundprisen man udnytter.
Når det kommer til gamle CB750'ere er der endnu mere klassiker-status
(á: sjældenhed) i udlandet p.g.a. de forlængst er hugget op som gammelt
lort, og derfor er priserne syd for grænsen på ingen måde attraktive for
dansk import - Til gengæld kan man så ligefrem score gode Euro's på
eksport af pæne eksemplarer!

Hvis man går ud fra at Skat (som toldvæsenet hedder nu) vil have deres
2/3, må køretøjet derfor ikke koste mere end den resterende trediedel,
og hvis du kigger priser på tyske salgssider ligger de pæneste
eksemplarer næsten på højde med danske priser

--
Armand.

Fra : Egon Rosendal

Dato : 20-05-06 17:50

Den vil ifølge Told og Skat koste fra 7756,- og 10456,- afhængig af hvad tid
på året 1975.

Mvh.
Egon Rosendal

Fra : klaus nissen

Dato : 21-05-06 07:21

Det lyder jo ikke som det helt store. Så kan det jo godt betale sig at købe
en cykel fra USA. som har kørt meget mindre end i DK og som er mere
vedligeholdt.

mv Klaus Nissen

Fra : solvang

Dato : 21-05-06 08:13

> Det lyder jo ikke som det helt store. Så kan det jo godt betale sig at
> købe en cykel fra USA. som har kørt meget mindre end i DK og som er mere
> vedligeholdt.

husk nu, at du skal betale moms og told af den MC du indføre fra et ikke EU
land, som f.ex. USA eller Norge...derefter ska du så til toldsyn og derefter
igen betale afgiften.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 22:22

Hej du!

Gå ind på told&skat hjemmeside og se på tidligere vurderinger

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038 (husk at slå pop-up killer fra)

Her kan du se hvad andre har givet og det giver en god vejledning.

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-05-06 09:02

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038 (husk at slå pop-up killer
> fra)

Nogen der kan forklare hvordan ? Når jeg trykker kommer følgende frem
-------------------Nu åbnes Motor-Vurderingers browser vindue - vent
venligst.
Du du bliver nu ført tilbage til Toldskats hjemmeside.

-------------------

Jeg sidder med en IE 6.0xxxx. Jeg har en Norton-orange farvet fidus ude til
højre jeg kan klikke på der tooltip-tekster "Rediger
sikkerhedsindstillinger". Dér har jeg (nu) fjernet fluebenet ud for "Bloker
popupreklamer på dette websted", både hvor jeg trykker på linket til
http://modep.toldskat.dk/ og også for www.skat.dk som jeg bliver
re-dirigeret til.

/jim

Fra : Lars Nielsen

Dato : 21-05-06 13:34

> [...]
> afgift. Hvad siger I? Nogen der har erfaringer dermed? Ved at der er en
> del cykler som kommer fra Holland. Hvad med USA?

Principielt sset kan cyklen ikke ifølge gældende lovgivning koste mere end
den oprindelige aftgif var. Oprindelig nypris på CB750K7 77' var 26150,- ,
og normalt er afgiften vel ca. 60%. Så mon ikke "loftet" for en sådan cykel
er et sted under 16000...

Lars / Viborg