|
| Vellykket E-bay handel, men hvad nu ? Fra : Molnit |
Dato : 20-05-06 09:16 |
|
Hejsa,
Jeg har fået et sæt flotte originale skiver til banditten hjem, som er
brugte, men med masser af km i sig endnu, og ikke rillede som de gamle
jeg har :)
Men det jeg tænkte på. Hvordan med bremseklodserne ? bør jeg sætte nye
på i samme omgang, jeg skifter skiverne ? eller er det ligemeget ? det
jeg er nervøs over er om at de gamle klodser vil slide forkert på mine
nye skiver da de jo har kørt på de gamle skiver, hvor der er flotte dybe
riller i osv.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Jes Vestervang (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 20-05-06 09:22 |
|
Molnit <news@molnit.com> writes:
> Men det jeg tænkte på. Hvordan med bremseklodserne ? bør jeg sætte
> nye på i samme omgang, jeg skifter skiverne ? eller er det ligemeget
> ? det jeg er nervøs over er om at de gamle klodser vil slide
> forkert på mine nye skiver da de jo har kørt på de gamle skiver,
> hvor der er flotte dybe riller i osv.
Du kan evt. udglatte klodserne ved at skøjte lidt rundt på dem på
noget beton. Det gjorde jeg selv med succes da jeg fik en
bremsekaliber med fine klodser fra England.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Grunnet (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 20-05-06 09:27 |
|
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:446ed05e$0$15792$14726298@news.sunsite.dk
> Hejsa,
> Jeg har fået et sæt flotte originale skiver til banditten hjem, som er
> brugte, men med masser af km i sig endnu, og ikke rillede som de gamle
> jeg har :)
>
> Men det jeg tænkte på. Hvordan med bremseklodserne ? bør jeg sætte nye
> på i samme omgang, jeg skifter skiverne ? eller er det ligemeget ? det
> jeg er nervøs over er om at de gamle klodser vil slide forkert på mine
> nye skiver da de jo har kørt på de gamle skiver, hvor der er flotte
> dybe riller i osv.
Jeg ville ubetinget skifte klodserne til nye.
De gamle klodser er vel "rillede" fra de gamle skiver og vil derfor have en
mindre anlægsflade end nye plane klodser (dårligere bremseeffek).
Du risikerer jo også at de gamle klodser, på grund af rillerne, slider
riller i de "nye" skiver, og så har indkøbet jo været spild af penge.
--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)
| |
Bent Fer (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Bent Fer |
Dato : 20-05-06 10:57 |
|
Grunnet wrote:
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:446ed05e$0$15792$14726298@news.sunsite.dk
>> Hejsa,
>> Jeg har fået et sæt flotte originale skiver til banditten hjem, som
>> er brugte, men med masser af km i sig endnu, og ikke rillede som de
>> gamle jeg har :)
>>
>> Men det jeg tænkte på. Hvordan med bremseklodserne ? bør jeg sætte
>> nye på i samme omgang, jeg skifter skiverne ? eller er det ligemeget
>> ? det jeg er nervøs over er om at de gamle klodser vil slide forkert
>> på mine nye skiver da de jo har kørt på de gamle skiver, hvor der er
>> flotte dybe riller i osv.
>
> Jeg ville ubetinget skifte klodserne til nye.
>
> De gamle klodser er vel "rillede" fra de gamle skiver og vil derfor
> have en mindre anlægsflade end nye plane klodser (dårligere
> bremseeffek). Du risikerer jo også at de gamle klodser, på grund af
> rillerne, slider
> riller i de "nye" skiver, og så har indkøbet jo været spild af penge.
Bremseskiverne skulle meget gerne være hårdere end klodserne, man kan
slibe klodserne på et stykke sandpapir med et plant underlag, og derved få
de sidste km ud af dem.
M.V.H.
Bent Fer
| |
Molnit (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 20-05-06 11:21 |
|
Bent Fer skrev:
> Bremseskiverne skulle meget gerne være hårdere end klodserne, man kan
> slibe klodserne på et stykke sandpapir med et plant underlag, og derved få
> de sidste km ud af dem.
Klodserne er ret nye, så jeg vil slibe dem på et plant underlag, tror
en flise er ok som Jes siger, så det vil prøves.
Takker for de gode hints :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Ukendt (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-06 23:30 |
|
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:446eed85$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Bent Fer skrev:
>
> > Bremseskiverne skulle meget gerne være hårdere end klodserne, man kan
> > slibe klodserne på et stykke sandpapir med et plant underlag, og derved
få
> > de sidste km ud af dem.
>
> Klodserne er ret nye, så jeg vil slibe dem på et plant underlag, tror
> en flise er ok som Jes siger, så det vil prøves.
Den skive du har købt er "kørt til", det vil sige den er hærdet op og er
sikkert "faldet til ro"
Derfor behøver den ikke nye klodser, men skal bare køres til før den bremser
ordentligt.
Havde det været en ny skive, der ikke var hærdet op, skulle den have nogle
nye klodser, der "bær" på hele skiven, så den bliver varm på hele fladen.
Håber du får dem til at virke.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Steen Gruby (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 21-05-06 16:58 |
|
On Sat, 20 May 2006 10:16:26 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:
Hej Lars.
>Men det jeg tænkte på. Hvordan med bremseklodserne ? bør jeg sætte nye
>på i samme omgang, jeg skifter skiverne ? eller er det ligemeget ? det
>jeg er nervøs over er om at de gamle klodser vil slide forkert på mine
>nye skiver da de jo har kørt på de gamle skiver, hvor der er flotte dybe
>riller i osv.
Jeg ville nu skifte klodserne under alle omstændigheder.
Jeg har lige skiftet både fordæk og forhjul uden at skifte klodser.
Klodserne er slidt efter de gamle skiver og bær kun på skivernes
yderkant, hvilket får den til at ryste.
Jeg skifter klodser i morgen
Og ja, skiverne slår mindre end 3/10 og hjulet har været på maskinen
før.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
|
|