Aktieanalyse software?
Fra : Henrik

Dato : 08-01-01 16:58

Hej NUG:

Er der nogen der kan anbefale aktieanalyse software til Macintosh (a la
Delphi til PC)?

Links og kommentarer er velkomne.

På forhånd tak,
Henrik.

Fra : Matthias Jarl Rasmus~

Dato : 08-01-01 21:08

Nedenstående link henviser til en række TA-programmer til mac:
http://www.ping.be/club-bourse/us/software.html

Jeg benytter selv et program der hedder ProTA (demo kan hentes fra:
beesoft.net). Fordelen ved dette program i forhold til Delphis Vikingen,
er, at det indeholder en såkaldt text-importer. Ved hjælp af denne
textimporter kan man importere kurser fra en standard tekstfil. Denne
tekstfil skabes ved at markere en kursliste (f.eks. fra jubii's
euroinvestor.com) i Internet Explorer og trække den ud på skrivebordet,
på den måde slipper man for at betale for den daglige kursinformation.
Programmet indeholder dog ikke regnskabsinformation m.v. ligesom
Vikingen, så dette er man nødt til at skaffe andetsteds fra (f.eks.
diverse websider).

Håber du kan bruge ovenstående til noget
Du er desuden velkommen til at maile mig for yderlige information.

VH
Matthias Rasmussen

Fra : Henrik

Dato : 09-01-01 09:28

Hej Matthias Jarl Rasmussen,

> [...]
> diverse websider).
>
> Håber du kan bruge ovenstående til noget
> Du er desuden velkommen til at maile mig for yderlige information.

Tak for linket og venligheden.

Jeg vil snarest få kigget på dine anbefalinger.

Mvh,
Henrik.

Fra : Matthias Jarl Rasmus~

Dato : 08-01-01 21:22

Nedenstående link henviser til en række aktieanalyseprogrammer til mac
(fortrinsvis teknsik analyse):
http://www.ping.be/club-bourse/us/software.html

Jeg benytter selv et program, der hedder ProTA. Fordelen ved dette
program i forhold til Delphis Vikingen er, at det indeholder en såkaldt
textimporter. Denne textimporter kan benyttes til at importere
kursinformation fra en standard textfil. Man kan f.eks. skabe denne
textfil ved i Internet Explorer at markere en kursliste fra en webside
(f.eks. euroinvestor.com) og trække den ud på skrivebordet, på den måde
slipper man for at betale for daglig kursopdatering, som det f.eks. er
tilfældet med Vikingen. Ulempen i forhold til Vikingen er, at programmet
ikke indeholder regnskabsinformation til fundamental analyse, så det må
man skaffe andetsteds fra (f.eks. fra diverse websider)

Håber du kan bruge ovenstående til noget.
Du er desuden velkommen til at maile mig for yderligere information.