Kørekort?
Fra : Henrik

Dato : 19-05-06 21:41

Hej
Vil gerne høre hvad prisleje kørekortet ligger på i den billige ende.
Jeg vil ringe rundt, men vil gerne høre hvad jeres bud er på hvad det
koster hos de billigste, så jeg har noget at sammenligne med.
mvh henrik

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Henrik

Dato : 19-05-06 23:10

Jeppe Høiby wrote:
> [...]

Hvor meget ligger lægeattesten på?

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Henrik

Dato : 19-05-06 23:42

Jeppe Høiby wrote:
> [...]
Ok, det er overkommeligt.

Jeg har i tankerne at starte på kortet snart i Aalborg hos jysk
trafikskole. Er der nogen herinde som har erfaring med den skole?
Beståelsesprocent osv.
Eller måske er der andre skoler som kan abefales i samme område med lave
priser.

Fra : Gaakeligak

Dato : 20-05-06 08:00

> [...]
> Beståelsesprocent osv.
> Eller måske er der andre skoler som kan abefales i samme område med

Jeg har selv taget kørekort til bil og mc hos Claus (Jysk) - og jeg har
absolut intet at udsætte på deres undervisning. Der var et par om'ere på
holdet, men langt de fleste bestod.

Jeg synes skolen er god. Jeg gav 250 kr for lægeattesten ved min læge.

Men du skal være villig til at møde op på skæve tidspunkter, og droppe
turen i gaden om fredagen for at kunne tage på køreteknik f.eks en lørdag -
hvis du er seriøs, er de også.

MC Kørelæreren hedder Jens Niss, og han er monsterflink - slet ikke noget
dér. Han har humor

/Knud

Fra : Henrik

Dato : 20-05-06 08:54

Gaakeligak wrote:

> [...]
> hvis du er seriøs, er de også.
>
> MC Kørelæreren hedder Jens Niss, og han er monsterflink - slet ikke noget

Ok, mange tak for hjælpen. Kommer der nogle ekstraudgifter udover deres
grundpakke?

Fra : Gaakeligak

Dato : 20-05-06 09:25

Henrik <xxxxx@xxx.com> wrote in

> Ok, mange tak for hjælpen. Kommer der nogle ekstraudgifter udover
> deres grundpakke?

Ikke udover lægeerklæringn (motortesten) og fotoet til pappet.

Selvfølgelig forudsat at du består teori- og køreprøve i første hug.
Dumper du, skal staten jo have afgifter een gang til.

/Knud

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 20-05-06 14:30

Henrik wrote:
> [...]
> Beståelsesprocent osv.
> Eller måske er der andre skoler som kan abefales i samme område med lave

Jeg tog mit kort sidste år hos Heinrich Nielsen køreskole i Aalborg. Kan
kun anbefale dem. Jeg tog MC kortet på et hold kun for kommende
MC-ister[1]. Især turen ned til Jyllands Ringen når der skal på
manøvrebane er guld værd, en ½ dag med en smule bremse/undvige/sidevogns
øvelser og så ellers bare ræs rundt på banen :)

[1]:
http://www.heinrich-nielsen.dk/dk/motorcykel/specialkurser/specialkurser.htm

--
Martin GS500E 1992

Fra : Henrik

Dato : 21-05-06 11:12

Martin Clemmensen wrote:

> [...]
> manøvrebane er guld værd, en ½ dag med en smule bremse/undvige/sidevogns
> øvelser og så ellers bare ræs rundt på banen :)

Kan se at den køreskole er lidt dyrere end jysk køreskole, men måske
bedre. Jeg har masser erfaring fra bil, så tror ikke det bliver et
problem at tage pappet sammen med en "blandet" forsamling.

Fra : Gaakeligak

Dato : 21-05-06 16:36

> [...]
> bedre. Jeg har masser erfaring fra bil, så tror ikke det bliver et
> problem at tage pappet sammen med en "blandet" forsamling.

Jysk trafikskole bruger gerne køreteknikken i Viborg - der er excellente
maskiner og instruktører - kun deres sidevogne er noget værre ..øh..
antikveret udstyr Men ellers Yamaha XJ600, Suzuki GS500 og Honda
650'ere.

Jeg kan ikke svare dig på hvad der er bedst - kun at jeg er overmåde
tilfreds med Jysk.

/Knud

Fra : stephangam@yahoo.dk

Dato : 20-05-06 00:54

Regn med ca. 600 lr for leje af mc til køreprøven, 560 kr for
prøverne (begge to for denne pris tilsammen) til panserne og ca. 250
kr til lægeattest. Så hvis pakken ligger på 7500 kr kommer der ca.
1400 oveni.

Jeg var heldig at nå tip top trafik til 6500 kr i foråret :)

Stephan

Fra : Troels Jensen

Dato : 20-05-06 10:50

<stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Regn med ca. 600 lr for leje af mc til køreprøven,

"Leje af mc til køreprøven".....??

Var det ikke den samme, som du kørte på i den praktiske undervisning?

--
Troels
FZ6 Fazer