/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Udskridning med baghjulet?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 19-05-06 17:13

Hej,

Det er dejligt at komme ud at kører igen.
På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
svinget...

Kan det virkelig passe at det sker, uden at vi vælter?

Jeg fik nye dæk på max 500km inden den blev stillet til opbevaring, og
jeg har ikke kørt alverden i denne season. Dækkene er ikke slit specialt...

Jeg kører på en GPX750R fra 87...

--
Kind Regards,


Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling

 
 
Michael Kristensen (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 19-05-06 17:35

> Det er dejligt at komme ud at kører igen.
> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
> svinget...

For bredde dæk til for smalle fælge med for lidt luft ?

Det kan give en "køre på ballon" effekt, der føldes meget ubehageligt



Thomas Løjmann Jørge~ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 19-05-06 20:40

Michael Kristensen wrote:
>> Det er dejligt at komme ud at kører igen.
>> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
>> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
>> svinget...
>
> For bredde dæk til for smalle fælge med for lidt luft ?
Måske luft trykket. Jeg kan ikke lige huske hvor brede de er, dem som
sidder på.
Ham der satte dem på (værksted) sagde at det var de helt rigtige.
Det var vidst præcis samme som tidligere - og der lavede den ikke det
nummer med mig...
>
> Det kan give en "køre på ballon" effekt, der føldes meget ubehageligt

Jeg får det nu alligevel lige tjekket... just in case :)

Tak for dit svar


--
Kind Regards,


Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Richard (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-05-06 18:02

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
> svinget...
> Kan det virkelig passe at det sker, uden at vi vælter?

Er det tilfældigvis billige plasticdæk som Maxxis, Cheng Shin el.lign.?
- dækkets konstruktion og især gummiblanding har også indflydelse, ikke
bare pasnining på fælg, dæktryk mv.

> Jeg fik nye dæk på max 500km inden den blev stillet til opbevaring, og
> jeg har ikke kørt alverden i denne season. Dækkene er ikke slit specialt...

Efter 500 km burde de nye dæks glatte overflade være kørt af...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK



Thomas Løjmann Jørge~ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 19-05-06 20:43

Richard wrote:
> Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
>
>> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt
>> det lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem
>> har svinget...
>> Kan det virkelig passe at det sker, uden at vi vælter?
>
> Er det tilfældigvis billige plasticdæk som Maxxis, Cheng Shin el.lign.?
> - dækkets konstruktion og især gummiblanding har også indflydelse, ikke
> bare pasnining på fælg, dæktryk mv.
Jeg husker ikke hvilke mærke det er, men ikke et af de der i al fald...
Men det var vidst nok nogle Continental eller Avon han satte på den...
>
>> Jeg fik nye dæk på max 500km inden den blev stillet til opbevaring, og
>> jeg har ikke kørt alverden i denne season. Dækkene er ikke slit
>> specialt...
>
> Efter 500 km burde de nye dæks glatte overflade være kørt af...
Ja jeg skulle også mene, at det ikke var det - dog kom jeg ikke meget ud
på siderne af dækket de sidste km jeg kærte sidste år - så måske er det,
det som jeg gør nu...


Tak for dit svar :)


--
Kind Regards,


Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling

tb (19-05-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 19-05-06 18:36

> Det er dejligt at komme ud at kører igen.
> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
> svinget...
>
Hvis du har kørt meget lige ud og med en del bagage (ex tøsen , kan
dækket blive slidt "firkantet".
Det vil så føles som om den "vælter" når den når ud på denne kant

Meeeen der skal noget mere end 500km til før det sker



Thomas Løjmann Jørge~ (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 19-05-06 20:44

tb wrote:
>> Det er dejligt at komme ud at kører igen.
>> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
>> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
>> svinget...
>>
> Hvis du har kørt meget lige ud og med en del bagage (ex tøsen , kan
> dækket blive slidt "firkantet".
Det er ikke tilfældet, de ser fine og runde ud - har set værre (Calle :P)

Jeg får lige tjekket dæk-tryk på den, når jeg alligevel skal have
skiftet olie og sådan på dyret :)

Tak for Jeres svar :)

/Thomas

Calle Nielsen (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Calle Nielsen


Dato : 19-05-06 21:16

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
>> Hvis du har kørt meget lige ud og med en del bagage (ex tøsen , kan
>> dækket blive slidt "firkantet".
>
> Det er ikke tilfældet, de ser fine og runde ud - har set værre (Calle :P)

Hvad? Du må have haft solen i øjenene da du kiggede på den :P
(nej det var vist et smågrelt tilfælde )

Henrik Nielsen (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 19-05-06 21:24

Måske de er for hårde i gummiet...? Det skulle måske have være nogen lidt
mere "sporty" dæk....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Armand (20-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-05-06 10:26

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:
> Hej,
>
> Det er dejligt at komme ud at kører igen.
> På de seneste par ture, både med og uden tøsen bag på, har jeg følt det
> lidt som om bagenden har skredet meget lidt ud når vi ind i mellem har
> svinget...
>
> Kan det virkelig passe at det sker, uden at vi vælter?
>
> Jeg fik nye dæk på max 500km inden den blev stillet til opbevaring, og
> jeg har ikke kørt alverden i denne season. Dækkene er ikke slit specialt...

Jeg citerer lige migselv fra d. 15. omkring lignende oplevelse:
".... vildeste oplevelse på Barbie'en var det nedslidte bagdæk henover
et sæt dobbelte striber i en snæver kurve og, skulle det vise sig efter
hjemkomst, en uspændt bagaksel"

Sagt med andre ord: prøv at kontrollere om baghjulet overhovedet er spændt!

Er det kun til den ene side?
Hvis baghjulet er dårligt rettet ind, vil det når man drejer til den ene
side virke som bagenden svinger ud - men kun til den ene side!

Indtil du har fundet fejlen så sikr dig lige mod at det ikke er dig selv
der træder ubevidst på bagbremsen: Sørg for altid at sidde med
fodballerne og ikke svangen på fodhvilerne!
Hvis man sætter sig på hug vil man som det naturligste sætte sig på
fodballerne og hvis man bevidst sætter hælen (/svangen) i jorden vil
resultatet blive at van vælter bagover.
Færdselsloven/kørekort-undervisningens ord om foden på bremsen er nok
velmenende nok men ikke særligt praktiske derved at man, som ved
markskider-stillingen, alt andet lige vil være i bedre balance hvis man
støtter med fodballerne på fodhvilerne, og det med at have foden på
bremsepedalen er i den sidste ende et større usikkerheds end sikkerheds
-moment!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste