Mestersvinger kursus
Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 18-05-06 09:48

Hej hjælpsomme mc'ister

Jeg har efter lang tids nøl tilmeldt mig mestersvinger kursus på
Knutstorp d. 12/6. På hjemmesiden påpeges, at der er strenge lydmæssige
krav til mc'erne og det er her jeg bliver lidt lang i spyttet:
Min MC (en DR650) har monteret en Laser Produro potte der efter min
vurdering larmer noget mere end en standardpotte. Den er dog blevet
synet i sommers med Produroen men det kan jeg ligesom ikke bruge til så
meget hvis jeg bliver afvist ved indgangen og kan vinke farvel til mine
1495 kr.
Mit spørgsmål er: Baseret på jeres oplevelser, hvor strenge vil I
vurdere kravene ved indgangen? Er der overhængende fare for at jeg
bliver afvist?

Mvh
Jakob B
DR650

Fra : Emil

Dato : 18-05-06 10:01

Jakob Brøndsted skrev:
> Mit spørgsmål er: Baseret på jeres oplevelser, hvor strenge vil I
> vurdere kravene ved indgangen? Er der overhængende fare for at jeg
> bliver afvist?

Ja, der er stor chance for at du bliver afvist. På med standard
potten, der er ingen vej uden om.

Mvh.

Emil S. Hansen

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 18-05-06 10:09

In article <1147942859.707131.234690@u72g2000cwu.googlegroups.com>,
sofushansen@gmail.com says...

> Ja, der er stor chance for at du bliver afvist. På med standard
> potten, der er ingen vej uden om.

Bugger! Sådan en har jeg ikke... Svingteknikken må læres på den hårde
måde så :O/

/Jakob B

Fra : Hekto

Dato : 18-05-06 11:56

Jakob Brøndsted formulated the question :
> Bugger! Sådan en har jeg ikke... Svingteknikken må læres på den hårde
> måde så :O/

- eller melde dig til på en 'bulder-dag' hvor der
ikke er støjkrav.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 19:12

> - eller melde dig til på en 'bulder-dag' hvor der
> ikke er støjkrav.

Hmm jeg har prøvet at undersøge muligheden men det lader til at
Mestersvinger kurser kun afholdes på "stille-dage"...
Bugger igen!

/Jakob

Fra : KT

Dato : 18-05-06 10:11

>Mit spørgsmål er: Baseret på jeres oplevelser, hvor strenge vil I
>vurdere kravene ved indgangen? Er der overhængende fare for at jeg
>bliver afvist?

Man kører indtil "støjen er brugt op" (De har støjmålere på banen der
overvåger støjniveauet/forbruget), så selvom du får lov til at køre vil dine
medkursursister være trætte af dig da de mister køretid pga. dig.

Mvh Kim

Fra : Emil

Dato : 18-05-06 19:14

Jakob Brøndsted wrote:
> Hmm jeg har prøvet at undersøge muligheden men det lader til at
> Mestersvinger kurser kun afholdes på "stille-dage"...
> Bugger igen!

Tag med på en Racing4Fun dag, de holdes på bulderdage. Og det blå
hold er med masterkøre hele tiden.

Mvh.

Emil S. Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 18-05-06 23:55

> [...]
> synet i sommers med Produroen men det kan jeg ligesom ikke bruge til så
> meget hvis jeg bliver afvist ved indgangen og kan vinke farvel til mine

Laser Produra fåes både i en street legal og en race only. Min xtz er købe
med en race only (der nu ligger på hylden) så for at få den synet lånte jeg
en road legal produro og så var synet ikke et problem. (Jeg lånte af en fra
tenere.dk)

Jeg har nu købt en brugt org. potte da jeg heller ikke selv kunne lide
larmen fra den race potte .... (Selv med ørepropper er den trættende ....)

Min holdning er at du bør få en lovlig potte på - permanent. Både for at du
kan komme på bane men ikke mindst ahs til omgivelserne .....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-05-06 08:32

Jakob Brøndsted wrote:
> Min MC (en DR650) har monteret en Laser Produro potte der efter min
> vurdering larmer noget mere end en standardpotte.

Kan du ikke bare proppe en håndfuld stålulds-svampe i røret når du kommer
derop ?

/jim

Fra : Emil

Dato : 19-05-06 09:00

Jim Andersen skrev:
> Kan du ikke bare proppe en håndfuld stålulds-svampe i røret når du kommer
> derop ?

Og drysse dem ud over banen? Det tror jeg ikke manden bliver særligt
populær på!

Hvis et banearrengement er på en dag uden larm, så smid en standard
potte på! Uden standard potte risikere man ikke at komme ud og køre,
eller man kan ødelægge dagen for ens medkøre hvis arrengemenet
bliver stoppet tidligt.

En banedag er ikke lige som at komme til syn, det handler ikke om at
snyde den søde synskvinde, men om at have en sjov dag på banen.

Mvh.

Emil S. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 11:05

Emil skrev i meddelelsen
<1148025588.892924.35080@i39g2000cwa.googlegroups.com>...

> [...]

>En banedag er ikke lige som at komme til syn, det handler ikke om at
>snyde den søde synskvinde, men om at have en sjov dag på banen.

Well said ! Og det gælder jo faktisk ude i virkeligheden også

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr