Billeder søges
Fra : JOHNNI PRÆSTHOLM EIL~

Dato : 17-06-01 20:48

Hej jeg søger character billeder, jeg kan bruge i forbindelse med rollespil
på nettet, er der nogen der kender en adresse, hvor man kan finde portrætter
eller evt. hele figurer, det skal ikke være den type hvor man ser en gruppe
slås mod en flok trolde.

Endvidere søger jeg et sted hvor man kan købe pæne plakater med drager, (og
jeg har set dem de har hos boghandlerne, og det skal det ikke være.

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 17-06-01 20:50

"JOHNNI PRÆSTHOLM EILERTSEN" <cobberpot@get2net.dk> wrote in message
> [...]
(og
> jeg har set dem de har hos boghandlerne, og det skal det ikke være.

Ok - nu har du sagt hvilken type billeder du _ikke_ vil have - kunne du så
eventuelt fortælle hvad du gerne vil have

Jakob

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 17-06-01 22:54

Hej Johnni - jeg håber ikke at du har opfattet mit indlæg som andet end en
opfordring til at specificere lidt på hvilke typer illustrationer du gerne
vil have - det er der nemlig åbenbart andre der har:

> [...]
> for at opfordre dig til at *læse* andre folks indlæg før du svarer på
> dem. Det er nemlig på grund af folk, som dig at dk.fritid.rollespil er
> afgået ved døden. Folk der kun bruger cirka en fjerdedel så lang tid
> på at læse, før de svarer, som de burde. Dengang jeg var barn havde
> man i folkeskolen nogle bøger der hed "læs og forstå", men jeg kan
> forstå at det læringsmæssige fokus har flyttet sig (til venstre?)
> siden dengang. Og det må have flyttet sig hurtigt, for jeg har på
> fornemmeren at jeg ikke er ret meget ældre end dig.

Og hvorfor kan du ikke skrive det i ng'en?
Jeg bryder mig absolut ikke om at du skriver dette til min privatadresse -
uopfordret. Hvis du ellers læste min mail ville du opdage for det første at
der medfølger en smiley med glimt i øjet, og for det andet at jeg blot
opfordrer Johnni til at specificere hvad det er han søger, så man kan komme
med et mere specifikt svar - om det skal være bestemte character-classes,
racer osv, samt hvilke typer drager det er han eftersøger. Desuden, så
skulle man da tro at et indlæg som det vi nu diskuterer ville være imod din
højhellige definition af hvad der kan være on topic i ng'en. Hvorfor har du
nu et behov for at nedgøre mig? "Dengang jeg var barn havde man i
folkeskolen nogle bøger der hed 'læs og forstå'"?? Helt ærligt Peter, det
kan du sgu gøre bedre. Er det nu venstrefløjen der er efter dig igen? Og
nej - så vidt jeg kan huske er du ikke ældre end jeg er - tværtimod.
Er jeg ansvarlig for at dk.fritid.rollespil er afgået ved døden? Jeg tror
nærmere at hvis alle havde haft et så snævert syn på ng'en som dig, først da
havde der været en fuldstændig mangel på trafik.

Jakob

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 18-06-01 15:06

Ydermere, Peter,
Hvis du mener at jeg er med til at skræmme folk væk tror jeg det er en god
ide hvis du lige kigger på de ting du har haft skrevet til folk der ikke
lige har postet noget som du mente hørte hjemme her i gruppen. Jeg synes det
er ynkværdigt at det er på grund af folk som mig at, som du siger det,
"dk.fritid.rollepil er afgået ved døden." Hvis du mener gruppen er død,
hvorfor følger du så med i den? Jeg mindes at det er anden gang du har haft
sagt at du ville holde dig fra gruppen - så vær dog lidt konsekvent!

Jakob

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 18-06-01 20:46

> [...]
> opfordring til at specificere lidt på hvilke typer illustrationer du gerne
> vil have - det er der nemlig åbenbart andre der har:

[snip privat brev postet på news]

Når det så er sagt, vil jeg godt lige benytte lejligheden til at
indskyde, at det at citere privat e-post (uønsket post eller ej)
offentligt, uden afsenderens tilladelse, regnes for uhyre dårlig
netikette.
Om det i det hele taget er lovligt eller ej er en endnu uafsluttet
debat.

En kilde (blandt mange) kan ses her:
http://www.cs.indiana.edu/docproject/zen/zen-1.0_6.html#SEC47

Ydermere vil jeg så sige, at jeg godt kan acceptere, hvis du er træt af
Peter Knutsen, og i øvrigt også godt kan forstå din harme over det brev,
du har modtaget, men:
Jeg mener ikke det hører hjemme at viderebringe det her, da det næppe er
relevant for andre end PK og dig, og når alt kommer til alt mener jeg
helt ærligt, at det (i hvert fald i mine øjne) er dig, der ser dummest
ud bagefter.

Mvh.
--
René Kragh Pedersen.
"My doctor says that I have a malformed public duty gland and a

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 18-06-01 21:38

"Rene Kragh Pedersen" <relic@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> relevant for andre end PK og dig, og når alt kommer til alt mener jeg
> helt ærligt, at det (i hvert fald i mine øjne) er dig, der ser dummest

Det kan meget vel være at jeg kommer til at se dum ud, men jeg mener også at
hvis PK har et problem med noget jeg skriver her i NG'en så lad ham dog
skrive det samme sted, eller eventuelt FUTte til et mere passende forum. Jeg
finder det yderst ubehageligt at modtage noget sådant, og da det ud fra
indholdet at dømme ikke kun er rettet mod mig, mente jeg i min harme at det
var på sin plads at det blev bragt her. Jeg kan i retrospekt naturligvis
godt se at det virker lidt småligt, men på den anden side - hvis PK har sagt
at han trækker sig ud af ng'en fordi han betegner den som værende død,
hvorfor i alverden flamer han så mig på den måde? Måske er min
tolerancetærskel lidt lav i dennne eksamensperiode, men når PK kommer med
sådanne inflamatoriske kommentarer i en personlig mail, så vil jeg ærligt
talt ikke spilde tid på at overveje om det er god nettikette eller ej. Jeg
er noget fortørnet over at blot fordi jeg ikke deler Peters mening om hvad
der passer sig i denne NG, at jeg så skal være skydeskive for hans mudder.
Hvis jeg ser dum ud i dine øjne af den grund er det ærgeligt, men det kan
jeg helt ærligt ikke tage mig af. Jeg tror blot jeg er træt af at høre på
Peters meninger om hvorfor hele verden er ond ved ham.
Jakob

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 21-06-01 23:17

"Nex (Formerly known as Jakob, formerly known as Nex)" wrote:

> Måske er min
> tolerancetærskel lidt lav i dennne eksamensperiode,

Held og lykke med eksamen.

'nuff said.

Mvh.

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 22-06-01 08:41

> Held og lykke med eksamen.
>
> 'nuff said.
>
> Mvh.
> --
> René Kragh Pedersen.

Yeah

Jakob

Fra : Niles

Dato : 17-06-01 21:09

"JOHNNI PRÆSTHOLM EILERTSEN" <cobberpot@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
portrætter
> eller evt. hele figurer, det skal ikke være den type hvor man ser en

Jeg kan varmt anbefale Michael Whelans kunst, som kan findes på
www.glassonion.com eller www.michaelwhelan.com

mvh Niels

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 18-06-01 08:30

"JOHNNI PRÆSTHOLM EILERTSEN" <cobberpot@get2net.dk> writes:

> [...]
>eller evt. hele figurer, det skal ikke være den type hvor man ser en gruppe

Elfwood (http://elfwood.lysator.liu.se/elfwood.html) har tusindvis af
billeder lavet af amatører (flest) og professionelle. Her kan du
utvivlsomt finde hvad du søger. De har et skema, hvor man kan søge på
et antal kategorier, f.eks. kombinationen "woman", "warrior",
"black ink" og "forgotten realms", hvilket giver 64 forskellige
billeder, som bliver vist som thumbnails, som man kan forstørre ved
klik.

>Endvidere søger jeg et sted hvor man kan købe pæne plakater med drager, (og
>jeg har set dem de har hos boghandlerne, og det skal det ikke være.

Prøv Fantask eller nogle af de andre forretninger, der sælger
Fantasylitteratur og spil.

   Torben Mognsen (torbenm@diku.dk)

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 18-06-01 09:27

Jeg vil anbefale at kigge på <http://elfwood.lysator.liu.se/>.

> Endvidere søger jeg et sted hvor man kan købe pæne plakater med
drager, (og
> jeg har set dem de har hos boghandlerne, og det skal det ikke være.

Posterland på Strøget i København har et meget stort udvalg af plakater,
og måske også hvad du søger.

Kjeld.

Fra : Brian Floridon

Dato : 18-06-01 16:51

Prøv at lege lidt med den her side:
http://www.heromachine.com/heromachine.html

Her kan du selv "sammensætte" dine billeder - måske ikke de fedeste af
slagsen, men meget sjovt.

bfp

Fra : Kitiara

Dato : 18-06-01 20:09

tak for linket, nu fik jeg sat udseende på et par af mine
characters....yderst underholdende.....

Fra : JOHNNI PRÆSTHOLM EIL~

Dato : 19-06-01 22:31

**

Tak for alle indslagene, jeg har kigget på de forskellige sites, og der var
nogle stykke jeg kunne bruge.
-Og så vil jeg forøvrigt skrabe alle mine penge sammen og traske en tur på
strøget, det kunne jo være man var heldig der.

Johnni

Kitiara <kitiara@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gljmh$k8l$1@news.inet.tele.dk...