nanoteknologi til mc!
Fra : S.G

Dato : 17-05-06 21:34

http://www.stay-clean.dk/

tja. Det er vel smart nok omend prisen er noget pepret!

Nogen der har erfaringer? Evt med billige produkter?
:)

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 22:49

S.G wrote:
> http://www.stay-clean.dk/
>
> tja. Det er vel smart nok omend prisen er noget pepret!
>

> Nogen der har erfaringer? Evt med billige produkter?
> :)

Der er også http://www.nanocover.dk/. Ved ikke lige hvordan deres priser
er i forhold til. Har prøvet et af deres produkter til tekstil og læder
og det virker såmænd helt fint. Har en kammerat der har prøvet deres
produkt til bilruder (på en bilrude dog) og der virkede det meget
imponerende (primært når man kommer lidt op i fart). Glæder mig lidt til
at se hvad det kan gøre ved mit visir.

Mvh Jesper G, GS500

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-05-06 08:16

Jesper G <super_gSnabelAesenetPrikdk> writes:

> [...]
> prøvet deres produkt til bilruder (på en bilrude dog) og der virkede
> det meget imponerende (primært når man kommer lidt op i fart).

Det gør Biltemas 'Rain Clear' altså også. Det er ikke 'nano' men det
koster så til gengæld også kun 40 kr for en portion der nemt holder
året ud :)

> Glæder mig lidt til at se hvad det kan gøre ved mit visir.

Jah, jeg skal indrømme at jeg ikke har det store problem med at få
vand af vsiret. En let drejen med hovedet til begge sider og vinden
klarer resten.

Det er ikke fordi jeg modsætter mig fremskridtet generelt, men jeg
får sådan lyst til at råbe 'HAN HAR JO IKKE NOGET TØJ PÅ' når jeg
ser disse 'nano'produkter

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Bjørn S

Dato : 18-05-06 09:11

Mikkel Christensen wrote:

> Det er ikke fordi jeg modsætter mig fremskridtet generelt, men jeg
> får sådan lyst til at råbe 'HAN HAR JO IKKE NOGET TØJ PÅ' når jeg
> ser disse 'nano'produkter

Husk på at TURBO - betegnelsen er ved at være noget slidt...
Bare vænt at se, nu kan man snart få NANO hårtørrere, sodavand, shampoo, -
og jeg ved ikke hvad

--
/Bjørn

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-05-06 09:14

bjosko@yahoo.com (Bjørn S) writes:

> Husk på at TURBO - betegnelsen er ved at være noget slidt... Bare
> vænt at se, nu kan man snart få NANO hårtørrere, sodavand, shampoo, -
> og jeg ved ikke hvad

*LOL* Jeg vil hellere have en nanoopvaskemaskine. Bitte små levende
maskiner der ikke laver andet end at vaske op og replikere sig selv.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-06 10:04

Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> writes:

> *LOL* Jeg vil hellere have en nanoopvaskemaskine. Bitte små levende
> maskiner der ikke laver andet end at vaske op og replikere sig selv.

Her kunne jeg have skrevet en racistisk, men relativt morsom
kommentar. Men det gør jeg ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Carl Dragert

Dato : 18-05-06 12:03

""Bjørn" S" <bjosko@yahoo.com> wrote in message
> Mikkel Christensen wrote:
> Husk på at TURBO - betegnelsen er ved at være noget slidt...
> Bare vænt at se, nu kan man snart få NANO hårtørrere, sodavand, shampoo, -
> og jeg ved ikke hvad

185 hp with NanoCharger ?

Fra : Bjørn S

Dato : 18-05-06 12:35

Carl Dragert wrote:

> 185 hp with NanoCharger ?

Lyder voldsomt
Min pointe er at dem som har vokset op i 80'erne og 90'erne har sæt Turbo
som endel af varenavnet på et hvilket som helst vareprodukt, som intet har
med turbo til forbrændingsmotorer at gøre.
Det samme tror jeg vil ske med Nano, reklamebranchen og smarte
isenkrammere vil trykke navnet til sit bryst, og på alle urelevante
vareartikler.

Nå, jeg må løbe, skal til T Hansen og se om de har nogle udstødninger med
nanobelagt inderside, og lidt Nano-olie til motoren, det skulle totalt
eleminere friktionen

--
/Bjørn

Fra : Grunnet

Dato : 18-05-06 17:08

""Bjørn" S" <bjosko@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Nå, jeg må løbe, skal til T Hansen og se om de har nogle udstødninger
> med nanobelagt inderside, og lidt Nano-olie til motoren, det skulle
> totalt eleminere friktionen

Så må vi ikke håbe du kører med vådpladekobling

/Steen

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-05-06 08:56

Jesper G wrote:
> [...]
> det meget imponerende (primært når man kommer lidt op i fart). Glæder
> mig lidt til at se hvad det kan gøre ved mit visir.

Er dit visir af glas ?

Jeg synes dog det lyder lidt betænkeligt at bilvoks ødelægger effekten af
deres lakforsegler.
Hvorfor bliver voksen ikke bare skyllet væk af næste regnbyge ? Og hvis voks
kan sidde fast, hvilke andre ting sidder så også fast og ødelægger effekten
?

/jim

Fra : Richard

Dato : 17-05-06 23:09

S.G wrote:
> Nogen der har erfaringer? Evt med billige produkter?
> :)

Næ, men i det tyske XBR500-forum taler nogen varmt om gode erfaringer
med en klar nano-lak, der skulle være rigtig god til at forsegle
polerede aluminiumsdele, fx gaffelben som ellers er ret svære at lakere
for private...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-05-06 14:41

Richard wrote:

> [...]
> med en klar nano-lak, der skulle være rigtig god til at forsegle
> polerede aluminiumsdele, fx gaffelben som ellers er ret svære at lakere

Det er da vist reklamegas
Hej Richard........ jo altååå , mine lettere polerede alu dele og
cromdele såsom gaffelben, motordæksler og skærme, har da fået en omgang
med en ganz alm. lakforsegler fra alaska, det samme har visiret. Det
virker fortrinligt.
Tænk lige tanken....polervoks som skal overmales, hvor godt holder det?
Iøvrigt har husstandens håndvaske, køkkenvaske og vandhaner da lige
fået en tur når nu kluden var igang Så er'ed lettere at rense kalk
af

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Richard

Dato : 18-05-06 18:39

Futte & Co. wrote:

> Det er da vist reklamegas
> Tænk lige tanken....polervoks som skal overmales, hvor godt holder det?

Jamen Jørgen, du om nogen skulle da vide, at man affedter, inden man
lakerer
Det går jeg da ud fra, at de citerede har taget højde for, men det skrev
de nu ikke.

Men indrømmet, "polerede" var måske ikke det rigtige ord; svjh sliber
nogle lak og oksidering af aludelene og afslutter processen med
vådslibepapir på korn 1000 eller endnu finere. Derefter er der sikkert
ikke meget at affedte, blot rense porene for slibestøv...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : PB

Dato : 18-05-06 07:07

"S.G" <sebastian@nalnet.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.stay-clean.dk/
>
> tja. Det er vel smart nok omend prisen er noget pepret!
>

> Nogen der har erfaringer? Evt med billige produkter?
> :)

Husk at passe på lungerne , hvis I sprayer det på. Har hørt grufulde
historier om det lægger sig og "beskytter" lungerne mod gennemtrængning -
med betændelse i lungerne til følge.