Olieaflæsning
Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-05-06 08:49

Jeg skulle checke olie på min Honda CBF 600 NA i går aftes og blev
pludselig i tvivl om jeg plejer at gøre det på sidestøtte benet
eller om jeg plejer at ha cyklen rejst helt op. Ind og kigge efter i
manualen og der står kun at dyret skal stå på plant underlag.

What to do?

/Magnus
Der vist er ved at blive småsenil...
--
The flaw in your argument is that you think you're right.

Fra : Ken Sørensen

Dato : 17-05-06 09:14

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der vist er ved at blive småsenil...
> --
> The flaw in your argument is that you think you're right.
-------------------------

Hey Magnus

Jeg har lige tjekket min manual (CB600F Hornet) og den siger: what to do...:
oprejst stående på fladt underlag....så med stor sandsynlighed gælder det
også din.

/Ken
Hornet '04

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-05-06 09:22

Ken Sørensen wrote:
> [...]
> oprejst stående på fladt underlag....så med stor sandsynlighed gælder det

Tak, jeg tror du har ret. Så det bliver ikke på sidestøttebenet så

/Magnus

--
The flaw in your argument is that you think you're right.

Fra : Morten K

Dato : 17-05-06 09:26

Jeg har aldrig hørt om en MC hvor den skal stå på sidestøtte benet
når man aflæser olie. Husk også at læse i manualen om motoren skal
være varm eller kold. Min Yamaha skal have kørt en 10 min. når man
aflæser olien.

mvh
Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374

Fra : Simon 9640

Dato : 17-05-06 09:42

ja, og undersøg evt. også om målepinden skal skrues helt i, eller bare
"holdes på".

/Simon

<snip>

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 17-05-06 10:58

Simon 9640 wrote:
> [...]
> Husk også at læse i manualen om motoren skal
> være varm eller kold. Min Yamaha skal have kørt en 10 min. når man

De andre ting havde jeg styr på (den skal trille i tomgang i 2
minutter og oliepinden skal ikke skrues i) Det var kun spørgsmålet
om den skulle stå på sidebenet eller lige op der ikke var beskrevet
ret klart i manualen.

Tak for hjælpen

/Magnus
--
The flaw in your argument is that you think you're right.

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 17:19

Magnus Pedersen skrev:

> .... og oliepinden skal ikke skrues i)

Men pind! Endnu lettere at udføre "på hjul"

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 17:15

Morten K skrev:
> [...]
> når man aflæser olie. Husk også at læse i manualen om motoren skal
> være varm eller kold. Min Yamaha skal have kørt en 10 min. når man

Alle motorer skal aflæses som varm - Ellers kan man jo ikke kontrollere
undervejs på sommerferieturen :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 17:13

Magnus Pedersen skrev:
> [...]
> jeg plejer at ha cyklen rejst helt op. Ind og kigge efter i manualen og
> der står kun at dyret skal stå på plant underlag.

Sidestøttebenet er et usikkert begreb p.g.a. man kan holde med
støttebenet ind mod kantstenen eller væk fra kantstenen - Der er nok
mindst 5° forskel på de to parkeringer, med deraf følgende forskellighed
i oliestands-aflæsningen !
Motorcyklen skal stå lodret, og gør den det er den forøvrigt finger-let
at holde balancen på mens man sidder på hug ved siden af :-|

--
Armand.