Spring fra gs500e til sv650s
Fra : fdsf

Dato : 16-05-06 18:45

Ja jeg er lun på den svér. Er der nogen af jer der har sprunget til SVér fra
GSéren.

Er der for lidt spring i acceleration o.s.v. eller er der bare en forskel
der kan forståes ?

Jeg kører altid frisk på min gsér og den får da lov at accelerer med gassen
i bund i ny og næ.

Eller skal den hedde sv1000 ?

/Kurt Hansen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-05-06 19:32

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> GSéren.
>
> Er der for lidt spring i acceleration o.s.v. eller er der bare en forskel

Der er stor forskel på de to. Både i acceleration og styrevillighed.

Fra : Kramme

Dato : 16-05-06 19:36

> [...]
> der kan forståes ?
>
> Jeg kører altid frisk på min gsér og den får da lov at accelerer med

til den fine pris som SV 1000 har ville jeg nok vælge den, jeg synes ganske
enkelt at der er for lille en prisforskel fra 650 op til 1000, forstået
sådan at 650 er relativ dyr.

Kramme

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 20:55

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> skrev i en meddelelse
> Ja jeg er lun på den svér. Er der nogen af jer der har sprunget til SVér
> fra GSéren.

Jeg tog præcist dette spring for et år siden, og kan kun anbefale det. Jeg
var hamrende glad for GS'eren som var min første "rigtige" MC, og jeg er
endnu gladere for SV650'eren. Forskellen er markant, men jeg havde også de
samme overvejelser om tage springet til SV1000. Jeg fandt dog at springet
fra 45 til 120 hypheste ville være lige voldsomt nok. Forleden var der en i
en anden tråd der argumenterede for at tage den slags i flere mindre spring,
og det tror jeg også er det rigtige at gøre.

Mvh. Tommy Jakobsen

Fra : Tue Jensen

Dato : 17-05-06 10:16

On Tue, 16 May 2006 19:45:01 +0200, fdsf wrote:

> [...]
> der kan forståes ?
>
> Jeg kører altid frisk på min gsér og den får da lov at accelerer med gassen

Jeg tog også springet fra en GS500Ev til en SV650S og jeg er 2 år efter
ikke blevet træt af min sv'er endnu. Topfarten er ikke svimlende høj, men
jeg ligger mere vægt på at få fjernet "kyllingestriberne" på min dæk inden
jeg går op i en større klasse. Selvom det er sjovt at klaske den op på
topfarten, ser jeg ikke den store udfordring heri.
Men havde jeg råd, ville jeg have købt SV1000 i stedet. En tur på
baghjulet(er lettere på en SV1000) får jo også smilet frem
--
Tue Jensen

Fra : runes-mc.dk

Dato : 17-05-06 14:55

Jeg skiftede også fra en GS500 til en SV650S
Jeg synes der er stor forskel, især når man kører "friskt" på
landevejene.
SV'eren føles meget mere stabil, især i svingene, og har lige de
ekstra kræfter der skal til for at det føles ekstra sjovt.
At den så er fysisk større var en ekstra fordel, da jeg med mine 1,98
m var lige i overkanten til den bette GS'er.

Om du skal vælge SV650 eller SV1000 er mest op til dig selv og din
pengepung/forsikring.
De har identisk stel og design, men SV1000'eren har bedre affjedring,
bremser og mere power i motoren.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-05-06 18:14

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message
> [...]
> bare en forskel der kan forståes ?
>
> Jeg kører altid frisk på min gsér og den får da lov at

Jeg har selv tidligere kørt GS500. Prøvede en SV650S, men syntes egentlig
den var lidt langsom. Desuden ryster de og har et rimeligt lille
arbejdsregister. Affjedringen på den første model er heller ikke ret sporty.
Den nye skulle dog være bedre mht det sidste.

Jeg endte med at købe en CBR600 i stedet, dog også med opdateret affjedring
osv. Hvis du tænker på at købe en helt ny SV'er, vil jeg anbefale dig at
bruge pengene på en nyere brugt 600ccm sportsmc i stedet for.

Min egen er dog noget ældre og billigere, da jeg ikke havde lyst til at
betale overpris for kasko og derfor ikke ville sætte så mange penge i et
stykke legetøj. Jeg ville dog stadig vælge den frem for en SV'er.

Men du må jo se om ikke du kan prøve en tur på een.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : fdsf

Dato : 17-05-06 20:10

Så fik jeg prøvet en sprit ny 2006 model i dag, og det er bare en super
dejlig cykel og den umiddelbare indtryk er "den må jeg have" :)

De ting jeg bed mærke i, var den stabilitet som den udviser, den vibrer
ikke, at jeg skulle huske at kigge på spedometeret da f.eks 130 føles som 90
på GSéren, lækkert træk over hele området, skal ikke omdreje hysterisk for
at flytte sig, super fed og larmende lyd (der var dog en anden potte på) den
nærmest vil køre i sving der er den virkelig stabil. Med min højde på 175
passer kåben ret godt og giver ikke nogen dum turbolens.

Den ser i mine øjne ret så "skarp" ud.

I det hele taget en lækker sag, jeg har jo heller ikke andet at sammenligne
med en GSéren :)

Jeg kigget på andre brugte, men jeg synes de er for dyre sådan umiddelbart.
Og mange af dem fra omkring 98 -99 har sådan lidt en retro rund look som
ikke helt fanger mig i forhold til dagens lidt skarpe look som mange MCér
har.

Jeg kan f.eks heller ikke lide den gamle SV model som er rund i formerne.
Men smag er jo heldigvis ikke ens.

Fra : Ole Hansen

Dato : 17-05-06 20:48

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> arbejdsregister. Affjedringen på den første model er heller ikke ret sporty.
> Den nye skulle dog være bedre mht det sidste.

Hvis du synes en SV650 er langsom, så er det sgu fordi du ikke kan finde
ud af at køre den! Ja, den har et relativt snævert arbejdsområde
sammenlignet med en lille række 4'er.. Hvis den SV'er, du har prøvet
rystede, så har den været justeret af helvede til..

--
Ole Hansen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-05-06 23:25

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> Hvis du synes en SV650 er langsom, så er det sgu fordi du
> ikke kan finde
> ud af at køre den!

Hej Ole.

Jeg ved du er glad for din cykel, men du er på vej til at fornærme mig lidt
i dit forsøg på at "forsvare" den. Jeg synes heller ikke, at min egen er
vildt hurtig og SV'eren er altså langsommere. Jeg vurderede, at springet fra
en GS500 til en SV650 ville være for lille rent kraftmæssigt. Her er de
andre faktorer slet ikke regnet med, selvom de absolut.har lige så stor
eller større betydning.

Om du mener jeg kan køre mc er egentlig irrelevant for min opfattelse af
cyklens kræftoverskud. Jeg synes bare ikke, den er ret meget vildere end min
gamle GS'er. I hvert fald ikke nok... Både min tidligere GS'er og min
nuværende CBR har desuden kørt med fodhvilerne i asfalten osv, så jeg tror
ikke, at det er fordi jeg ikke kan finde ud af at køre på en SV. Dit
argument kan jo desuden bruges på alle cykler. Vi har jo nok bare
forskellige behov, smag og ønsker. Jeg ønsker bare et større kraftoverskud
og det gjorde jeg også, da jeg i sin tid skiftede væk fra GS'eren. Det
gælder jo om at komme hurtigt hen til det næste sving.

Mit ønske om lidt mere power end denne mc tilbyder betyder ikke, at jeg ikke
kan dreje. hvilket ellers altid er folks modargument, når man ønsker en
kraftigere mc end de selv har.

> Ja, den har et relativt snævert
> arbejdsområde sammenlignet med en lille række 4'er.. Hvis
> den SV'er, du har prøvet rystede, så har den været
> justeret af helvede til..

Det er jo ganske generelt for en 90 graders V2'er der er forsøgt gjort
sporty, at den vibrerer. Specielt ved lave RPM, da den ganske enkelt ikke
kan trække helt nedefra bunden. Den kan i hvert fald ikke sige sig fri for
at vibrere mere end en R4.

Fra : Ole Hansen

Dato : 18-05-06 07:46

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> en GS500 til en SV650 ville være for lille rent kraftmæssigt. Her er de
> andre faktorer slet ikke regnet med, selvom de absolut.har lige så stor

Ja, jeg er ganske tilfreds med min motorcykel, og nej jeg synes ikke den
er verdens hurtigste. Men ligefrem at kalde den langsom - det er lige at
trække den langt nok...

Bare rolig, det er ikke noget personligt vendetta mod dig..

> Mit ønske om lidt mere power end denne mc tilbyder betyder ikke, at jeg ikke
> kan dreje. hvilket ellers altid er folks modargument, når man ønsker en
> kraftigere mc end de selv har.

Det havde nu heller ikke noget med, om du kunne dreje at gøre.. En V2
skal bare køres på en anden måde end en R4..

> [...]
> kan trække helt nedefra bunden. Den kan i hvert fald ikke sige sig fri for

Aha.. Så skriv dog det.. Du skrev, den rystede - det er ikke det samme

--
Ole Hansen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-05-06 21:42

> Ja, jeg er ganske tilfreds med min motorcykel, og nej jeg
> synes ikke den
> er verdens hurtigste. Men ligefrem at kalde den langsom -
> det er lige at trække den langt nok...

Efter jeg fik prøvet en helt ny 636 synes jeg også min egen og derunder er
ret sløve. Mere vil have mere... sådan er det jo tit. Overvejer at finde
dankortet igen og opgradere til noget nyere med færre kg, flere hk, stivere
stel, bedre bremser osv.

> Bare rolig, det er ikke noget personligt vendetta mod
> dig..

Hehe ok.

> Det havde nu heller ikke noget med, om du kunne dreje at
> gøre.. En V2
> skal bare køres på en anden måde end en R4..

Nah... hvis det skal gå stærkt skal den vel køres på omtrent samme måde?
Altså forstået på den måde, at det er i den høje ende af omdrejningsskalaen,
at nålen tiest skal forefindes. Her finder man jo det højeste antal hk. Ved
godt kurven topper lidt før max, men det er jo tilfældet på begge typer
motorer.

> Aha.. Så skriv dog det.. Du skrev, den rystede - det er
> ikke det samme

Ja ok, kan godt se det kunne misforstås. Med rystede mente jeg selvfølgelig
ikke at den faldt fra hinanden og dermed tabte div. dele på vejen under
kørslen.

Fra : Anders

Dato : 21-06-06 17:51

Hej, ved ikke lige om dette indlæg hører til her på tråden ... men jeg
overvejer også om min GS skal byttes til en SV650, ikke så meget for HK og
topfart, men mere for at få en nyere MC & nyere konstruktion. Og lidt mere
træk i mellemområdet gør jo heller ikke noget

Det undrer mig egentligt bare at se, at der er så mange SV650'ere med
relativt km på bagen, til salg. Er der nogen der kender til hvorfor så mange
skiller sig af med dem så tidligt?

Mvh

Fra : Ole

Dato : 21-06-06 17:59

On Wed, 21 Jun 2006 18:50:44 +0200, "Anders" <themcdriver@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>relativt km på bagen, til salg. Er der nogen der kender til hvorfor så mange

Jeg er ikke bekendt med svagheder på denne model, så det kunne måske
tænkes at de har fået lyst til flere kræfter, SV1000 er jo temmelig
billig i forhold til 650'eren og hvis man kan forsikre den til en
overkommelig pris så er beslutningen vel ikke så svær.

mvh Ole
som lige har udskiftet sin DL650 med en DL1000

Fra : Western

Dato : 22-06-06 17:18

"Anders" <themcdriver@hotmail.com> skrev >
> Det undrer mig egentligt bare at se, at der er så mange SV650'ere med
> relativt km på bagen, til salg. Er der nogen der kender til hvorfor så
> mange
> skiller sig af med dem så tidligt?

SV'erne har solgt godt gennem flere år. Mange solgt = mange potentielt på
brugtmarkedet.

vh.

Leif Westen
(med en SV'er som ikke er til salg!)

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 22:33

Jeg har overvejet at tage det spring lige siden jeg købte min GS'er for 3 år
siden. Jeg har dog beholdt GS'eren og kører stadig på den og er stadig glad
for den. En vigtig grund til jeg ikke har taget springet er at jeg mener at
forskellen er for lille.

Jeg har ved flere lejligheder prøvet SV650'ere, og jeg synes simpelthen ikke
forskellen i motorkraft er ret betydelig.

Prøv fx. at tage en tur på en 600-R eller en 1000-R eller på en stor 1000ccm
turing maskine. Her er der tale om en dramatisk forskel, som næsten "river
benene væk" under dig. Om du kører på en GS500, GSX600F, SV650 betyder altså
ikke ret meget. Det er mere med smag-og-behag, og hvad du "føler mest for".

Mvh.
Jesper

Fra : fdsf

Dato : 20-05-06 14:42

Som jeg skrev tidligere så har jeg nu fået prøvet en ny 2006 udgave. Jeg
synes der er markant forskel i acceleration på de to maskiner og jeg fyrede
jo ikke en gang rigtig den SV af ??. Ja der er faktisk tale om to vidt
forskellige maskiner synes jeg, så jeg kan slet ikke være enig med dig. Men
hvis man fyrer GSéren af lyder det faktisk lidt som den er ved at ekploderer
:) Man kan få følelsen af at den egentlig ikke er bygget til det og at det
er mere en slags overarbejde for en GSére at tage de høje omdrejninger.

Men klart vil en R model jo være vild, men sådan en racer screamer er når et
kommer til alt, nok ikke mig :) Om den kører 200 eller 250 er også
uinterresant, jeg kører aldrig mere end 160 vil jeg tro. Min GSére har jeg
kørt 145 men den er ufed der som en nøgen udgave.

/Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 15:15

Jamen, så er det jo bare at få den bestilt... God fornøjelse med SV'eren.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-05-06 20:03

> [...]
> følelsen af at den egentlig ikke er bygget til det og at
> det er mere en slags overarbejde for en GSére at tage de

Kan godt høre, du slet ikke er til racere, hvis du kan synes en GS med
11.000RPM redline kan virke som om den er ved at eksplodere. Da jeg i sin
tid svarede på dit første indlæg havde jeg fået et andet indtryk. Nu lyder
du til at være en ægte V2-mand. Bange for omdrejninger og de dertil hørende
hk.

> [...]
> aldrig mere end 160 vil jeg tro. Min GSére har jeg kørt
> 145 men den er ufed der som en nøgen udgave.

Men sagde du ikke at du kørte frisk til?

Men alt pjat tilside. Tillykke med valget. Jeg håber du bliver tilfreds.

Men bare husk, at køberiver og mangel på erfaring med motortyper og modeller
ikke skal fratage dig dine grundige overvejelser ifm. et MC-køb.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-06-06 21:22

"Anders" <themcdriver@hotmail.com> writes:

> Det undrer mig egentligt bare at se, at der er så mange SV650'ere
> med relativt km på bagen, til salg. Er der nogen der kender til
> hvorfor så mange skiller sig af med dem så tidligt?

Den kan nok godt regnes for en typisk mellemstadie-model, altså cyklen
midt mellem begyndercyklen og den helt store/vilde/whatever. Dermed
vil der jo nok blive sat en del af dem til salg.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R