Rejseenduro til korte ben
Fra : Trine

Dato : 15-05-06 22:04

Jeg er en pige på 170 cm der er ret vild med Yamaha tdm900 og V-strom,
problemet er, at jeg har "sat røv" alt for tidligt. Hvad kan jeg gøre for at
få dem sænket uden at det går ud over komforten (jeg tænker her på, at få
taget noget af sædet)

Fra : Anders Majland

Dato : 15-05-06 22:54

> [...]
> at få dem sænket uden at det går ud over komforten (jeg tænker her på, at

De fleste sadelmagere kan sagtens kreere et sæde der er lavere og smallere .
GT sadel et eller andet kan jeg huske at have læst roser om.

Men kender du Daytona støvler - de fåes med ekstra tyk sål så du også kan
vinde et par cm der http://www.daytona.de/ Se Lady Star - der har 2,5cm
ekstra i hælen

Fåes postordre fra flere af de tyske kæder - jeg har ikke set andet end
standardmodeller herhjemme ...

Fra : Trine

Dato : 16-05-06 05:38

Har lige set på støvlerne. Rigtig godt forslag for øvrigt. Desværre er det
rigtige "Lady"-støvler. De fås kun op til størrelse 39 :0( og det er 2 numre
for småt.
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4468eb22$0$29315$88260bb3@free.teranews.com...

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-06 06:31

> Har lige set på støvlerne. Rigtig godt forslag for øvrigt. Desværre er det
> rigtige "Lady"-støvler. De fås kun op til størrelse 39 :0( og det er 2
> numre for småt.

De har også en herre model med extra højre

Fra : Trine

Dato : 16-05-06 18:06

Det fandt jeg ud af ved et nærmere kig. Har nu bestilt et par + en yamaha
tdm900 :0)
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44695607$0$24277$88260bb3@free.teranews.com...

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-06 22:21

> Det fandt jeg ud af ved et nærmere kig. Har nu bestilt et par + en yamaha
> tdm900 :0)

Tillykke - lækker cykel omend prisen er lidt afskrækkende, så jeg "nøjes"
med en ældre xtz750 (og et par andre

--
Anders - langt fra hjemmet *, men øllet flyder fint Der er lige startet
3 dages studenterfest og scenen er under 100meter fra mit hotelværelse så

* Arbejdsramt i Zielona Góra - Det er i Polen, et par hundrede km øst for
Berlin.

Fra : Trine

Dato : 17-05-06 05:25

Takker er også ret glad. Ja det er mange penge, men jeg tænkte lidt at det
er nu inden der kommer mand/hus/børn. Det var da lidt langt væk hjemmefra.
Har du MC'er med eller låner du dernede.
God fornøjelse med de glade studenter dage :0) Polsk rock hmmmm det lyder sq
specielt.
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:446a34c2$0$24319$88260bb3@free.teranews.com...

Fra : Anders Majland

Dato : 17-05-06 06:30

> Det var da lidt langt væk hjemmefra. Har du MC'er med eller låner du
> dernede.

Desværre ikke Men skal jeg herned igen tror jeg at jeg vil prøve om ikke
det kan lade sig gøre

> God fornøjelse med de glade studenter dage :0) Polsk rock hmmmm det lyder
> sq specielt.

Ja - men øllen er fin

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-06 13:41

Trine wrote:
> Har lige set på støvlerne. Rigtig godt forslag for øvrigt. Desværre er det
> rigtige "Lady"-støvler. De fås kun op til størrelse 39 :0( og det er 2 numre
> for småt.

Du kan få sat ekstra sål på dine støvler hos din skomager - det gjorde
min kone. Ikke så elegant som Daytona dog.

Er du ikke rar at svare under det du svarer på - det hjælper på læsningen.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-05-06 19:16

"Trine" <1q2wtrineg@webspeed.dk(fjern 1q2w)> writes:

> Det fandt jeg ud af ved et nærmere kig. Har nu bestilt et par + en yamaha
> tdm900 :0)

"Hej, jeg vil gerne have de der støvler og en MC der matcher mine nye
støvler"?

Jeg er "kun" 1.75, og jeg har da mødt en enkelt motorcykel der var
lidt høj (Bagers DR 610), men det er da ikke værre end at jeg fint har
kunnet køre på den. Det er bare et spørgsmål om vilje.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-05-06 22:01

"Trine" <1q2wtrineg@webspeed.dk(fjern 1q2w)> writes:

> Takker er også ret glad. Ja det er mange penge, men jeg tænkte lidt at det
> er nu inden der kommer mand/hus/børn. Det var da lidt langt væk hjemmefra.

Det argument kender jeg godt.

Færdig med uddannelse, flere penge, ny MC inden jeg får forvaltet det
hele væk på bolig, kone, børn, bil og alverdens andre unødvendigheder.
Man må have sin prioritering på plads!

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 (siden i går) | ......_[]-=*

Fra : N/A

Dato : 18-05-06 10:25

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-05-06 09:47

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Man kan da prioritere ikke at bo i en af storbyerne så boligerne er til at
> betale ... Det vil da også være træls at måtte sælge drømmecyklen igen hvis
> i skulle blive ramt af de "ulykker" ... (som man så ofte hører om ...)

Jo jo, men hvis man nu ikke har lyst til at pendle på tværs af landet
hver dag ligesom visse andre, så er man jo nødt til at bo i byen.
Det er også der vennerne bor, og så er der dejlig kort til Langelinje
(ca. 3 km fra hvor jeg bor)

Man skal bare lade være med at købe de der nærmest ubetalelige
ejerlejligheder. Det ville kunne sætte en stopper for enhver MC-drøm
for mit vedkommende.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-05-06 10:15

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jo jo, men hvis man nu ikke har lyst til at pendle på tværs af
> landet hver dag ligesom visse andre, så er man jo nødt til at bo i
> byen.

Aarh, nu kan de fleste jo også finde arbejde i deres respektive
landsdel, hvor det for de fleste er temmeligt meget billigere end
hovedstadsområdet. At nogen (hej Anders så har et arbejde, de er
så glade for at de pendle på tværs af landet, betyder jo ikke at det
er den eneste mulighed

> Det er også der vennerne bor, og så er der dejlig kort til
> Langelinje (ca. 3 km fra hvor jeg bor)

Vi har også vand i Aalborg

> Man skal bare lade være med at købe de der nærmest ubetalelige
> ejerlejligheder. Det ville kunne sætte en stopper for enhver MC-drøm
> for mit vedkommende.

Jep, en skam det er så dyrt derovre.

Går det ellers godt med Fazeren?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Orla Pedersen

Dato : 18-05-06 10:25

Jes Vestervang wrote:

> Vi har også vand i Aalborg

Vi er faktisk nogen der også har venner herovre

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-05-06 11:02

Orla Pedersen wrote:

> Vi er faktisk nogen der også har venner herovre

Ude på prærien er man jo nød til at være venner med alle for at overleve

--
vh
Torben - der ikke håber at postflyet når frem til Orla inden kr.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 18:18

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<446c4610$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>...

>Ude på prærien er man jo nød til at være venner med alle for at overleve

Faktisk har vi endda noget, som kaldes internet

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 18-05-06 22:51

Orla Pedersen skrev:
> Torben Scheel skrev i meddelelsen
> <446c4610$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>...

> Faktisk har vi endda noget, som kaldes internet

Men begynd ikke at fortælle om dit modem - Dét er der ikke nogen der ved
hvad er alligevel!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-05-06 14:27

Orla Pedersen wrote:

> Faktisk har vi endda noget, som kaldes internet

Hvad siger "gnisten" til STOP at du sender STOP så mange telegrammer? STOP

--
vh
Torben STOOOP

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-05-06 10:48

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-05-06 11:57

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> [...]
> hovedstadsområdet. At nogen (hej Anders så har et arbejde, de er
> så glade for at de pendle på tværs af landet, betyder jo ikke at det

Nu har jeg jo efterhånden skudt mig ind på en relativt smal branche,
hvor de eneste jobmuligheder i Jylland vist er i Århus. Der er det
vist ikke voldsomt meget billigere end i København.

Alternativt kan man jo skifte til en anden gren af branchen, men det
må tiden afgøre. Jeg har i hvert fald ikke planer om at flytte væk fra
København lige foreløbig.

> Går det ellers godt med Fazeren?

Yep - den fik carbon-potte på i går. Den larmer dog lidt rigeligt når
jeg skal afsted om morgenen, så jeg har lidt ondt af de gamle damer
jeg deler opgang med. Og så er den jævnligt ved at rive armene af mig

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*